Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ από 1/3 έως 31/5

Αν και τις επόμενες ημέρες και με μεγάλη καθυστέρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τις ακτοπλοϊκές γραμμές της περιόδου 1/11)23-31/10/24. Τα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ από 1 Μαρτίου έως 31 Μαϊου έχουν ως εξής από zanteferries.gr: …

Ισχύοντα δρομολόγια ΚΤΕΛ Έβρου από 22/3

«Συνηθίζω στο blog πάντα να έχω αναρτημένα εκτός από τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών μας συνδέσεων και του ΚΤΕΛ Έβρου, για όποιον ενδιαφέρεται. Πάντα υπάρχουν στο πάνω μέρος του blog στο πλαίσιο "ΧΡΗΣΙΜΑ ΘΕΜΑΤΑ" στην έκδοση ιστού,. Η τελευταία ενημέρωση των δρομολογίων που υπήρχε ήταν αυτά που ίσχυαν από 1 Νοεμβρίου 2021. …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Δήμος Σαμοθράκης: Οι Κινητές Ιατρικές Μονάδες του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος στη Σαμοθράκη 14-16/4

«ΚΙΝΗΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΣΤΗ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ 14 ΜΕ 16 ΑΠΡΙΛΙΟΥ - ΙΔΡΥΜΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΑΡΧΟΣ Ο Δήμος Σαμοθράκης ανακοινώνει ότι οι Κινητές Μονάδες από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος θα είναι στο νησί μας από την Κυριακή 14-04-2024 έως την Τρίτη 16-04-2024. …

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

28 Απριλίου, 2015

Ν. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΙΣ ΑΓΟΝΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Αποτέλεσμα εικόνας για παπανικολοπουλος νικοςΑπό 1η Νοεμβρίου 2002, το θεσμικό πλαίσιο των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, με την εφαρμογή του Ν.2932/2001, ο οποίος εκδόθηκε στα πλαίσια του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/1992 «Για την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών  στις  θαλάσσιες  ενδομεταφορές», έχει ως εξής :

 1ο στάδιο    (ελεύθερη δρομολόγηση)

Οι πλοιοκτήτες, δρομολογούν ελεύθερα τα πλοία τους σε γραμμές της επιλογής τους. Στην περίπτωση αυτή  υποχρεούνται, μέχρι την 31 Ιανουαρίου κάθε έτους, να υποβάλλουν τα δρομολόγια των πλοίων τους, στις γραμμές της επιλογής τους, για περίοδο ενός έτους (από 1η Νοεμβρίου, μέχρι 31η Οκτωβρίου  του επομένου).

 2ο στάδιο    (αποκλειστική  δρομολόγηση)

   Εφόσον δεν υποβληθούν δρομολόγια, ή από αυτά που υποβληθούν δεν καλύπτονται επαρκώς οι συγκοινωνιακές ανάγκες, το Υπουργείο παρεμβαίνει για να εξασφαλίσει το απαιτούμενο επίπεδο εξυπηρέτησης με τη δημοσίευση προσκλήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση συγκεκριμένων γραμμών, από τρία μέχρι πέντε χρόνια, χωρίς επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού. (Στο στάδιο αυτό εντάσσεται και η αριθ. 3332.8.2/09/20-4-2015 Πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του ΥΠ.Ο.Υ.Ν.Τ, όπου αναφέρονται μεταξύ άλλων και τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης).

3ο στάδιο   (επιδοτούμενη  δρομολόγηση)

   Στην περίπτωση που, και μετά την παραπάνω διαδικασία, δεν καλυφθούν οι ανάγκες, το Υπουργείο, χάριν του δημοσίου συμφέροντος, δημοσιεύει προκήρυξη για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας (επιδότηση)  κατόπιν δημόσιου διεθνούς μειοδοτικού διαγωνισμού.

                                                       ***

   Στα πλαίσια αυτά, κάθε χρόνο, εκδίδεται Υπουργική Απόφαση καθορισμού του «Ενδεικτικού Γενικού Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών» η οποία περιλαμβάνει περίπου 350 γραμμές. Το Δίκτυο αυτό, λαμβάνεται υπόψη για την εφαρμογή του Ν. 2932/2001 και στα τρία σταδία. 
   Με την οικονομική κρίση, εύλογα η Πολιτεία δεν έχει τη δυνατότατα επιδότησης όλων των «κενών» ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Έτσι παρά το γεγονός ότι σε όλες τις κατ’ έτος, μετά το 2009, εκδιδόμενες Υπουργικές Αποφάσεις καθορισμού του «Ενδεικτικού Γενικού Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών» περιλαμβάνονται και οι συνδέσεις: (α) Κύμη – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη,  (β) Λαύριο – Λήμνος – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη και (γ) Σαμοθράκη – Λήμνος (βλέπε ενδεικτικά ΦΕΚ 2769 Β/30-10-2013 και  ΦΕΚ 2964Β/4-11-2014) κανένας πλοιοκτήτης δεν εκδηλώνει ενδιαφέρον αλλά και το Υπουργείο, τελικά δεν τις προκηρύσσει (3ο στάδιο) ως άγονες. 
                                                         
   Στη Σαμοθράκη, όπως και σε κάθε νησί, όπου η κίνηση δεν επαρκεί για την κερδοφόρα λειτουργία του πλοίου, ο Κανονισμός 3577/92 παρέχει στο Υπουργείο, μέσω του Άρθρου 4, τη δυνατότητα επιδότησης για να διατηρείται ένα αποδεκτό επίπεδο ακτοπλοϊκής εξυπηρέτησης, χάριν του δημοσίου συμφέροντος, όπως ήδη έχει γίνει  με  την 3327.1/06/7-4-2011 Απόφαση του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και  Αλιείας, και έχει εγκριθεί η μίσθωσή της μέχρι 31 Οκτωβρίου 2019, με το Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΟΣ, αντί μισθώματος  6.141 ευρώ ανά δρομολόγιο. Όμως, δημόσιο συμφέρον δεν είναι η σύνδεση ενός νησιού με πολλά λιμάνια, αλλά η εξασφάλιση τακτικών, αξιόπιστων και προσιτών ακτοπλοϊκών υπηρεσιών σε όλη τη διάρκεια του έτους ανάμεσα στο νησί (Σαμοθράκη) και την ηπειρωτική χώρα (εν προκειμένω την Αλεξανδρούπολη, η οποία είναι και πρωτεύουσα του νομού), ώστε να εξασφαλίζεται η συνοχή και η κινητικότητα του πληθυσμού .

   Στην έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (COM(2014)231/22-4-2014), η οποία αναφέρεται στην εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 3577/1992 «Για την αρχή της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών  στις  θαλάσσιες  ενδομεταφορές στα μέλη-κράτη της Ε.Ε», για την περίοδο 2001-2010, αναφέρεται (σελ. 11) ότι  στην Ελλάδα η δημόσια χρηματοδότηση για την κάλυψη  των υποχρεώσεων  παροχής δημόσιας υπηρεσίας (επιδότηση αγόνων γραμμών) προ του 2001, ανερχόταν σε 24 εκατομμύρια ευρώ, ενώ υπερέβη τα 100 εκατομμύρια ευρώ για τα έτη 2009 έως 2011.
                                                           ***
      Συνεπώς, κατά την άποψή μου, προσπάθειες για  την επιδότηση ακτοπλοϊκών συνδέσεων, πέραν αυτής της Αλεξανδρούπολης-Σαμοθράκης, τουλάχιστον όσο διαρκεί η οικονομική κρίση, αν όχι παράλογες, είναι ανέφικτες.
.

                                             Αλεξανδρούπολη      28   Απριλίου   2015
                                              ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ   ΝΙΚΟΛΑΟΣ
                                                     Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr