Translate

Σάββατο, 7 Απριλίου 2018

Το νο2 του Facebook παραδέχεται: «Είμασταν χαλαροί» -Διέρρευσαν 2,7 εκατ. δεδομένα Ευρωπαίων χρηστών, τι αναφέρει η Κομισιόν - Έτσι θα προστατεύσεις τα προσωπικά σου δεδομένα!



Σκάνδαλο Facebook με Cambridge Analytica, Φωτογραφία: APΤα προσωπικά δεδομένα «έως και 2,7 εκατομμυρίων» Ευρωπαίων χρηστών του Facebook ενδέχεται να έχουν καταλήξει με «ανάρμοστο τρόπο» στην βρετανική εταιρεία Cambridge Analytica (CA).
Αυτό ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επικαλούμενη τα στοιχεία που της διαβίβασε ο δημοφιλής ιστότοπος κοινωνικής δικτύωσης.
Με αυτήν την εκτίμηση αναφορικά με την Ευρώπη, επιβεβαιώνεται ο συνολικός αριθμός των 87 εκατομμυρίων χρηστών του Facebook που ενδεχομένως επηρεάστηκαν παγκοσμίως από το σκάνδαλο, το οποίο αποκάλυψε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος του μέσου Μάρκ Ζούκερμπεργκ την Τετάρτη.
Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το «Facebook μας επιβεβαίωσε ότι τα προσωπικά δεδομένα έως και 2,7 εκατομμυρίων Ευρωπαίων ή προσώπων που διαμένουν στην ΕΕ, για να είμαστε πιο ακριβείς, ενδεχομένως εστάλησαν στην Cambridge Analytica με ανάρμοστο τρόπο», επισήμανε ο Κρίστιαν Βίγκαντ, εκπρόσωπος τύπου της Κομισιόν.
Αυτό το μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εστάλη ως απάντηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που είχε ζητήσει την περασμένη εβδομάδα από το Facebook να της παράσχει σύντομα εξηγήσεις σχετικά με το σκάνδαλο που σχετίζεται με την εταιρεία Cambridge Analytica (CA).
Το Facebook εξηγεί στην επιστολή του «τα μέτρα που ελήφθησαν έκτοτε», σημειώνει ο Βίγκαντ, προσθέτοντας ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα «εξετάσει ενδελεχώς» την απάντηση του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης.
«Ωστόσο, φαίνεται ήδη ότι είναι αναγκαίο να γίνουν περαιτέρω συζητήσεις» συμπλήρωσε ο Ευρωπαίος αξιωματούχος, διευκρινίζοντας ότι θα υπάρξει «τηλεφωνική επικοινωνία στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας» μεταξύ της Ευρωπαίας Επιτρόπου για τη Δικαιοσύνη, Βέρας Τζούροβα, και της δεύτερης τη τάξει στην ηγεσία του Facebook, Σέριλ Σάντμπεργκ.
Το Νο 2 του Facebook παραδέχθηκε ότι υπήρξε «χαλαρότητα»
Το Facebook επέδειξε χαλαρότητα στο θέμα της προστασίας των χρηστών τα προσωπικά δεδομένα των οποίων κατέληξαν στην εταιρεία Cambridge Analytica, παραδέχθηκε σήμερα η γενική διευθύντρια του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης Σέριλ Σάντμπεργκ.
Η ίδια διατύπωσε μάλιστα την εκτίμηση ότι είναι «πιθανόν» να ανακαλυφθούν και άλλα κενά ασφαλείας.
«Δεν ήμασταν αρκετά επικεντρωμένοι στην προστασία, τα ίδια δεδομένα που μας επιτρέπουν να βιώσουμε κοινωνικές εμπειρίες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν με κακόβουλο τρόπο» είπε στο NBC η Σάντμπεργκ, η οποία είχε αποφύγει τις δηλώσεις μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου.
Η εταιρεία Cambridge Analytica ανέκτησε, μέσω ενός ψυχολογικού τεστ στο οποίο είχαν απαντήσει 270.000 μέλη του Facebook, τα δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών, το 2014.
Το Facebook έμαθε τον Δεκέμβριο του 2015 ότι η Cambridge Analytica είχε περισυλλέξει δεδομένα και ζήτησε τη διαγραφή του, διευκρίνισε η Σέριλ Σάντμπεργκ.
«Έπρεπε να το επαληθεύσουμε» υπογράμμισε. «Μας δόθηκαν νομικές διαβεβαιώσεις εκ μέρους τους ότι τα είχαν σβήσει. Αυτό που εμείς δεν κάναμε ήταν το επόμενο βήμα, ένας έλεγχος, και θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε τώρα».
Το υψηλόβαθμο στέλεχος μάλιστα παραδέχθηκε ότι είναι «πιθανό» να ανακαλυφθούν και άλλα κενά ασφαλείας στην προστασία των δεδομένων στο Facebook, προσθέτοντας: «γι’ αυτόν τον λόγο πραγματοποιούμε αυτόν τον έλεγχο».


iefimerida.gr


Facebook: Έτσι θα προστατεύσεις τα προσωπικά σου δεδομένα! 




Facebook: Έτσι θα προστατεύσεις τα προσωπικά σου δεδομένα!

Οι κατηγορίες ότι η ερευνητική εταιρεία Cambridge Analytica εκμεταλλεύτηκε τα δεδομένα 50 εκατομμυρίων χρηστών, έχουν ανοίξει για μια ακόμη φορά τη συζήτηση σχετικά με τον τρόπο που το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης μοιράζει τα δεδομένα των χρηστών του και με ποιους.
Για το facebook τα δεδομένα είναι κάτι σαν… καύσιμο. Αυτά είναι που φέρνουν διαφημιστές στην πλατφόρμα, άρα και… ρευστό.
Άλλωστε, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το facebook έχει τη δυνατότητα να παράγει λεπτομερή και αναλυτικά προφίλ για όσα αρέσουν ή δεν αρέσουν σε κάθε χρήστη ξεχωριστά, τους τρόπους ζωής τους και τις πολιτικές τους πεποιθήσεις.
Πλέον, λοιπόν, ύστερα και από τις πιο πρόσφατες εξελίξεις με το σκάνδαλο Cambridge Analytica, το ερώτημα που τίθεται είναι το τι μοιράζεται το facebook με τρίτα μέρη και, βέβαια, το τι μπορούμε να κάνουμε για να επανακτήσουμε τον έλεγχο των πληροφοριών.
Το… «όχημα» μέσω του οποίου συγκεντρώνουν τα τρίτα μέρη πληροφορίες των χρηστών του facebook δεν είναι άλλο από τα φαινομενικά αθώα κουίζ προσωπικότητας και ευφυΐας που έχουν κατακλύσει το facebook.
Πληροφορίες από ένα τέτοιο κουίζ χρησιμοποίησε άλλωστε και η Cambridge Analytica για να αλιεύσει τα δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών.
Ο άμεσος τρόπος προστασίας
Για όσους θέλουν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να μην περιμένουν τις πρωτοβουλίες της ίδιας της πλατφόρμας υπάρχουν ορισμένα βήματα που αν ακολουθηθούν μπορούν να μειώσουν τους κινδύνους για τους χρήστες.
Συνδεθείτε στο facebook και μπείτε στη σελίδα των ρυθμίσεων
Αφαιρέστε τα «τικ» από όλες τις κατηγορίες που δεν θέλετε οι εφαρμογές να «βλέπουν» ώστε να μην μπορούν να παίρνουν πληροφορίες. Αυτά συμπεριλαμβάνουν το bio, τα γενέθλια, την οικογενειακή σας κατάσταση και τα μέλη της οικογένειάς σας, τις θρησκευτικές σας πεποιθήσεις, το αν είστε συνδεδεμένος σε κάποια χρονική στιγμή, τις αναρτήσεις, τις δραστηριότητες και τα ενδιαφέροντά σας.
Επίσης, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν πρέπει ποτέ να κάνουμε “like” σε σελίδες προϊόντων, ενώ για όσους θέλουν να απαντούν στα κουίζ, προτείνεται να κην το κάνουν μέσω του λογαριασμού τους στο facebook, αλλά να πηγαίνουν απευθείας στο site.
Αυτά προτείνει ο Πωλ Μπερνάλ, καθηγητής στη νομική σχολή του πανεπιστημίου University of East Anglia, ενώ συμπληρώνει: «Η χρήση του login μέσω facebook διευκολύνει πολύ, όμως αυτό δίνει την άδεια στους σχεδιαστές των εφαρμογών να αποκτούν πρόσβαση σε μεγάλο εύρος πληροφοριών των χρηστών».
Πώς μπορώ να προστατέψω τα δεδομένα μου στο facebook;
Σύμφωνα με τον Μπερνάλ, υπάρχει μόνο ένας τρόπος για κάποιον να είναι σίγουρος ότι ό,τι κάνει στην καθημερινότητά του θα μείνει ιδιωτικό: Να φύγει από το facebook.
Μιλώντας στο BBC υποστήριξε ότι ο μόνος τρόπος να υποχρεωθεί να προστατέψει δεδομένα το facebook θα ήταν μια μαζική διαγραφή λογαριασμών.
Άλλωστε, την άποψη αυτή συμμερίζονται και αρκετοί χρήστες που έκαναν το hashtag #deleteFacebook εξαιρετικά δημοφιλές.
Εάν κάποιος όμως αναζητεί λιγότερο «ριζοσπαστικές» λύσεις, μια καλή επιλογή θα ήταν η απενεργοποίηση, η οποία θα παύει την εμφάνιση ενός λογαριασμού στις διαδικτυακές αναζητήσεις, προσφέρει όμως στον χρήστη τη δυνατότητα επαναλειτουργίας του. Φυσικά, σε αυτή την περίπτωση όλες οι πληροφορίες διατηρούνται στα αρχεία της εταιρείας.
Όσοι, πάντως, επιλέξουν να διαγράψουν τον λογαριασμό τους, θα διαπιστώσουν ότι αυτό δεν είναι και η πιο εύκολη ενέργεια που προσφέρει η υπηρεσία.
Η σελίδα “delete my account page” δεν είναι καν εύκολο να βρεθεί. Για να διαγράψει κανείς τον λογαριασμό του θα πρέπει να ακολουθήσει τα παρακάτω βήματα:
Στην πάνω δεξιά πλευρά της μπλε μπάρας πατήστε το βελάκι που δείχνει προς τα κάτω.
Επιλέξτε το “Settings”
Επιλέξτε το “General”
Επιλέξτε το “Manage Account”
Επιλέξτε το “Request Deletion”
Στο pop-up παράθυρο που θα εμφανιστεί και αφορά σε όσους θέλουν να διαγραφεί ο λογαριασμός τους σε περίπτωση θανάτου των ίδιων, πατήστε την επιλογή “Learn More”
Κατεβείτε χαμηλά στην περιοχή που έχει τίτλο ” Deleting Your Account” και πατήστε το λινκ που σας δίνει
Το Facebook συμβουλεύει τους χρήστες που θέλουν να διαγράψουν τους λογαριασμούς τους να κατεβάσουν ένα αντίγραφο των πληροφοριών τους πριν κάνουν τη διαγραφή.
Προειδοποιεί μάλιστα ότι αυτή η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει έως και 90 ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων κανείς δεν θα έχει πρόσβαση στις πληροφορίες αυτές.
Πώς μπορώ να βρω τα δικά μου δεδομένα που έχουν αποθηκευτεί
Σύμφωνα με τους κανονισμούς που ισχύουν, οι χρήστες μπορούν να κάνουν αίτημα σε κάθε εταιρεία διαχείρησης δεδομένων ξεχωριστά ώστε να δουν πόσες και ποιές πληροφορίες έχουν αποθηκεύσει.
Όταν ο Αυστριακός υποστηρικτής της ιδιωτικότητας Μαξ Σκερμς ζήτησε τις δικές του πληροφορίες από το Facebook, έλαβε ένα cd με 1.200 αρχεία.
Μέσα σε αυτά διαπίστωσε ότι το μέσο είχε κρατήσει όλες τις διευθύνσεις IP από τις οποίες είχε μπει στον λογαριασμό του, πλήρες ιστορικό μηνυμάτων, τις τοποθεσίες απ’ όπου είχε περάσει, ακόμη και αναρτήσεις που ο ίδιος πίστευε ότι είχε διαγράψει.
Όμως σήμερα που οι πληροφορίες του facebook δίνονται και σε τρίτα μέρη, η προσπάθεια ανεύρεσής τους γίνεται ακόμη πιο δύσκολη.
Όπως αναφέρει ο δρ. Μπέρναλ, «πώς μπορείς να ζητήσεις τα δεδομένα σου, όταν δεν ξέρεις από ποιόν να τα ζητήσεις;»
Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει όταν εφαρμοστεί στην Ευρώπη o γενικός κανονισμός προστασίας δεδομένων (General Data Protection Regulation – GDPR). Ο συγκεκριμένος κανονισμός πρόκειται να διευκολύνει τους χρήστες στον έλεγχο των δεδομένων τους.
Για πόσο καιρό διατηρούνται τα δεδομένα μας;
Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς νόμους προστασίας δεδομένων οι εταιρείες μπορούν να διατηρούν δεδομένα χρηστών «για όσο χρόνο είναι απαραίτητο». Έτσι, η ερμηνεία τέτοιων διατάξεων είναι αρκετά ευρεία.
Στην περίπτωση του facebook πάντως, αυτό σημαίνει ότι για όσο καιρό ένας χρήστης δεν διαγράφει μια ανάρτησή του, αυτή παραμένει καταγεγραμμένη επ’ αόριστον.
Πώς μπορώ να διαγράψω τα δεδομένα μου;
Οι χρήστες μπορούν να διαγράψουν τους λογαριασμούς τους, πράγμα που θεωρητικά θα «σκοτώσει» όλες τις παλιές τους αναρτήσεις, όμως το ίδιο το Facebook προτείνει σε όσους θέλουν να «κάνουν ένα διάλειμμα» από τα social media να μην διαγράψουν τους λογαριασμούς αλλά απλώς να τους απενεργοποιήσουν, ώστε να μπορούν να επιστρέψουν όταν το επιθυμούν.
Πάντως, ακόμη και για όσους επιλέξουν τη διαγραφή, είναι σημαντικό να γνωρίζουν ότι αρκετές πληροφορίες για τους ίδιους θα παραμείνουν στην πλατφόρμα μέσω των αναρτήσεων των φίλων τους.
Άλλωστε μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που πρόκειται να φέρει η GDPR θα αφορά το δικαίωμα των ανθρώπων να «ξεχνιούνται» και αν οι αλλαγές αυτές εφαρμοστούν, τότε θεωρητικά, θα γίνει πολύ πιο εύκολο για κάποιον να σβήνει τη διαδικτυακή του ιστορία και να την οδηγεί στην ανυπαρξία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου