Σήμερα στις 7:00μμ πραγματοποιήθηκε η ενημερωτική συνάντηση του δημάρχου Σαμοθράκης κυρίου Θανάση Βίτσα με τους κατοίκους του νησιού στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Καμαριώτισσας. Η προσέλευση του κόσμου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ικανοποιητική, όχι μεγάλη όπως προηγούμενες φορές στον ίδιο χώρο.
Ξεκινώντας ο δήμαρχος επισήμανε πως αυτή θα ήταν μια συνάντηση για την ενημέρωση των κατοίκων
για τα οικονομικά του Δήμου. Τόνισε πως θα υπάρξουν κι άλλες σε άλλα χωριά με άλλες θεματικές ενότητες. Προέχει όμως εντός του Οκτωβρίου μια μεγάλη συνάντηση για τον απολογισμό από τον πρώτο χρόνο άσκησης εξουσίας στον Δήμο Σαμοθράκης από τον ίδιο και την παράταξη του.
Διέψευσε την φήμη που κυκλοφόρησε μέσα στο καλοκαίρι ότι ο Βίτσας τα βρήκε μπαστούνια και ετοιμάζεται να παραιτηθεί, μπαστούνια τα βρήκαμε, είπε, αλλά έκανε σαφές πως δεν πρόκειται να παραιτηθεί κι ότι η θητεία του λήγει 31 Αυγούστου 2019.
Πριν ξεκινήσει την οικονομική ανάλυση για την κατάσταση του Δήμου Σαμοθράκης μοιράστηκε ένα έντυπο μιας σελίδας όπου ζητούνταν από τους παρευρισκόμενους ανώνυμα να βαθμολογήσουν τον Δήμο από το 1 ως το άριστα 5 σε διάφορους τομείς: ύδρευση, άρδευση, καθαριότητα, διαχείριση απορριμάτων, λειτουργία κάμπιγκ, δρομολόγια τοπικής συγκοινωνίας, οικονομική κατάσταση του Δήμου, αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών (θεομηνιών, πυρκαγιών κλπ). Μάλιστα τα αποτελέσματα, όποια κι αν είναι, θα δημοσιευθούν μέσα στις επόμενες μέρες στην σελίδα του δήμου.
Κατόπιν ξεκίνησε την ανάλυση του για τα οικονομικά του Δήμου.
Όση ώρα παρέμεινα στον χώρο αναφέρθηκαν από τον κύριο Βίτσα πάρα πολλά νούμερα, που πιστεύω πως κούρασαν τον κόσμο και πιθανόν κάποιοι (πχ ηλικιωμένοι) να μην τα κατάλαβαν κιόλας. Ενώ θα μπορούσε να μοιραστεί ένα ακόμη έντυπο όπου θα σημειώνονταν όσα ειπώθηκαν και να γίνει μια πιο εποικοδομητική συζήτηση.
Αποφεύγοντας τα πολλά νούμερα, που ούτε τα σημείωσα ούτε τα συγκράτησα θα σας παραθέσω συνοπτικά κάποια σημεία της ομιλίας του, στο διάστημα που παραβρισκόμουν εκεί.
- Δικαιολογημένη η δυσαρέσκεια του κόσμου, για την ελλειπή καθαριότητα, για τα μειωμένα δρομολόγια, για την έλλειψη καλλοπισμού χώρων κλπ.
- Δεν υπάρχουν χρήματα, διότι δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια αυτοματισμός για την σωστή διαχείριση, γίνεται προσπάθεια βελτίωσης.
- Στόχος, στο πρώτο εξάμηνο του έτους ει δυνατόν και νωρίτερα στο μέλλον, να πληρώνονται οι υποχρεώσεις του Δήμου.
- Το 2015 μέχρι στιγμής ο Δήμος Σαμοθράκης δεν έλαβε ακόμηπροκαταβολικάγια την επόμενη χρονιά, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Εκτιμά πως δεν θα συμβεί ως το τέλος της χρονιάς.
- Μηδενικές εξτρά επιχορηγήσεις για το 2015.
- Πρώτη χρονιά το 2014 ο Δήμος Σαμοθράκης υπέβαλλε Ε9 για τα χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμης έκτασης που έχει στην κατοχή του, για τα οποία πλήρωσε 23.000€ ΕΝΦΙΑ, με αντίστοιχα έσοδα από αυτές τις εκτάσεις 3625€ και θα πληρώσει και φέτος.
- Πρέπει ο Δήμος να βρει και να σταματήσει το φαινόμενο της παράνομης ύδρευσης - άρδευσης, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της τιμής του νερού.
- 380.000€ πλήρωσε ο Δήμος για τον βιολογικό που δεν έγινε το 2006, εκτός των όσων είχαν πληρωθεί τα προηγούμενα χρόνια.
- Αυτήν την στιγμή όλοι οι εργαζόμενοι του Δήμου έχουν κάποιας μορφής σύμβαση εργασίας, ενώ τα προηγούμενα χρόνια το φαινόμενο της μαύρης εργασίας ήταν τόσο μεγάλο που δεν χρειάζονταν κιόλας.
- Πλέον όλες οι παραγγελίες που γίνονται για λογαριασμό του Δήμου Σαμοθράκης περνάνε από έναν συγκεκριμένο υπάλληλο ο οποίος ελέγχει αν τα αποθεματικά του ταμείου μπορούν να καλύψουν την παραγγελία, ενώ τα προηγούμενα χρόνια όποιος αιρετός ή υπάλληλος ήθελε σήκωνε το τηλέφωνο και έκανε την παραγγελία που ήθελε, χρεώνοντας τον Δήμο, ασχέτως αν ο Δήμος μπορούσε να τα καλύψει.
- Η Κοινωφελής Δημοτική Επιχείριση Σαμοθράκης (ΚΔΕΣ), ήταν χρήσιμη, δεν έπρεπε να καταργηθεί, αντίθετα όμως με το κόστος λειτουργίας της θα έπρεπε να είχε καταργηθεί πριν από χρόνια.
- Το ετήσιο κόστος καυσίμων για τα λεωφορεία είναι 45.000€.
- Η ΣΑΤΑ του 2015 προς τον Δήμο για συντήρηση οδικού δικτύου, αλλαγή λαμπτήρων, συντήρηση οχημάτων και για λοιπές ανάγκες ήταν ψίχουλα σε σχέση με όσα πραγματικά χρειάζονται. Παράδειγμα συγκράτησα ότι για την συντήρηση 35 δημοτικών οχημάτων δόθηκαν από την ΣΑΤΑ 10.000€ ενώ μόνο η αλλαγή των ελαστικών των 2 κοντέινερ στοίχησε 18.000€.
Συμπέρασμα:
Χρήσιμα για να κατανοήσουμε τα συντρίμια που άφησε πίσω της η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, αλλά θα μπορούσε να γίνει με άλλο τρόπο.
Ξεκινώντας ο δήμαρχος επισήμανε πως αυτή θα ήταν μια συνάντηση για την ενημέρωση των κατοίκων
για τα οικονομικά του Δήμου. Τόνισε πως θα υπάρξουν κι άλλες σε άλλα χωριά με άλλες θεματικές ενότητες. Προέχει όμως εντός του Οκτωβρίου μια μεγάλη συνάντηση για τον απολογισμό από τον πρώτο χρόνο άσκησης εξουσίας στον Δήμο Σαμοθράκης από τον ίδιο και την παράταξη του.
Διέψευσε την φήμη που κυκλοφόρησε μέσα στο καλοκαίρι ότι ο Βίτσας τα βρήκε μπαστούνια και ετοιμάζεται να παραιτηθεί, μπαστούνια τα βρήκαμε, είπε, αλλά έκανε σαφές πως δεν πρόκειται να παραιτηθεί κι ότι η θητεία του λήγει 31 Αυγούστου 2019.
Πριν ξεκινήσει την οικονομική ανάλυση για την κατάσταση του Δήμου Σαμοθράκης μοιράστηκε ένα έντυπο μιας σελίδας όπου ζητούνταν από τους παρευρισκόμενους ανώνυμα να βαθμολογήσουν τον Δήμο από το 1 ως το άριστα 5 σε διάφορους τομείς: ύδρευση, άρδευση, καθαριότητα, διαχείριση απορριμάτων, λειτουργία κάμπιγκ, δρομολόγια τοπικής συγκοινωνίας, οικονομική κατάσταση του Δήμου, αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών (θεομηνιών, πυρκαγιών κλπ). Μάλιστα τα αποτελέσματα, όποια κι αν είναι, θα δημοσιευθούν μέσα στις επόμενες μέρες στην σελίδα του δήμου.
Κατόπιν ξεκίνησε την ανάλυση του για τα οικονομικά του Δήμου.
Όση ώρα παρέμεινα στον χώρο αναφέρθηκαν από τον κύριο Βίτσα πάρα πολλά νούμερα, που πιστεύω πως κούρασαν τον κόσμο και πιθανόν κάποιοι (πχ ηλικιωμένοι) να μην τα κατάλαβαν κιόλας. Ενώ θα μπορούσε να μοιραστεί ένα ακόμη έντυπο όπου θα σημειώνονταν όσα ειπώθηκαν και να γίνει μια πιο εποικοδομητική συζήτηση.
Αποφεύγοντας τα πολλά νούμερα, που ούτε τα σημείωσα ούτε τα συγκράτησα θα σας παραθέσω συνοπτικά κάποια σημεία της ομιλίας του, στο διάστημα που παραβρισκόμουν εκεί.
- Δικαιολογημένη η δυσαρέσκεια του κόσμου, για την ελλειπή καθαριότητα, για τα μειωμένα δρομολόγια, για την έλλειψη καλλοπισμού χώρων κλπ.
- Δεν υπάρχουν χρήματα, διότι δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια αυτοματισμός για την σωστή διαχείριση, γίνεται προσπάθεια βελτίωσης.
- Στόχος, στο πρώτο εξάμηνο του έτους ει δυνατόν και νωρίτερα στο μέλλον, να πληρώνονται οι υποχρεώσεις του Δήμου.
- Το 2015 μέχρι στιγμής ο Δήμος Σαμοθράκης δεν έλαβε ακόμηπροκαταβολικάγια την επόμενη χρονιά, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια. Εκτιμά πως δεν θα συμβεί ως το τέλος της χρονιάς.
- Μηδενικές εξτρά επιχορηγήσεις για το 2015.
- Πρώτη χρονιά το 2014 ο Δήμος Σαμοθράκης υπέβαλλε Ε9 για τα χιλιάδες στρέμματα καλλιεργήσιμης έκτασης που έχει στην κατοχή του, για τα οποία πλήρωσε 23.000€ ΕΝΦΙΑ, με αντίστοιχα έσοδα από αυτές τις εκτάσεις 3625€ και θα πληρώσει και φέτος.
- Πρέπει ο Δήμος να βρει και να σταματήσει το φαινόμενο της παράνομης ύδρευσης - άρδευσης, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της τιμής του νερού.
- 380.000€ πλήρωσε ο Δήμος για τον βιολογικό που δεν έγινε το 2006, εκτός των όσων είχαν πληρωθεί τα προηγούμενα χρόνια.
- Αυτήν την στιγμή όλοι οι εργαζόμενοι του Δήμου έχουν κάποιας μορφής σύμβαση εργασίας, ενώ τα προηγούμενα χρόνια το φαινόμενο της μαύρης εργασίας ήταν τόσο μεγάλο που δεν χρειάζονταν κιόλας.
- Πλέον όλες οι παραγγελίες που γίνονται για λογαριασμό του Δήμου Σαμοθράκης περνάνε από έναν συγκεκριμένο υπάλληλο ο οποίος ελέγχει αν τα αποθεματικά του ταμείου μπορούν να καλύψουν την παραγγελία, ενώ τα προηγούμενα χρόνια όποιος αιρετός ή υπάλληλος ήθελε σήκωνε το τηλέφωνο και έκανε την παραγγελία που ήθελε, χρεώνοντας τον Δήμο, ασχέτως αν ο Δήμος μπορούσε να τα καλύψει.
- Η Κοινωφελής Δημοτική Επιχείριση Σαμοθράκης (ΚΔΕΣ), ήταν χρήσιμη, δεν έπρεπε να καταργηθεί, αντίθετα όμως με το κόστος λειτουργίας της θα έπρεπε να είχε καταργηθεί πριν από χρόνια.
- Το ετήσιο κόστος καυσίμων για τα λεωφορεία είναι 45.000€.
- Η ΣΑΤΑ του 2015 προς τον Δήμο για συντήρηση οδικού δικτύου, αλλαγή λαμπτήρων, συντήρηση οχημάτων και για λοιπές ανάγκες ήταν ψίχουλα σε σχέση με όσα πραγματικά χρειάζονται. Παράδειγμα συγκράτησα ότι για την συντήρηση 35 δημοτικών οχημάτων δόθηκαν από την ΣΑΤΑ 10.000€ ενώ μόνο η αλλαγή των ελαστικών των 2 κοντέινερ στοίχησε 18.000€.
Συμπέρασμα:
Χρήσιμα για να κατανοήσουμε τα συντρίμια που άφησε πίσω της η προηγούμενη Δημοτική Αρχή, αλλά θα μπορούσε να γίνει με άλλο τρόπο.