31 Μαΐου, 2016

Ποιοι μαθητές μπορούν να εγγραφούν στα ολοήμερα σχολεία - Πώς θα λειτουργούν |- Εγκύκλιος για την διδασκαλία ξένων γλωσσών - Σχόλιο

(EUROKINISSI/ ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)
Τις προϋποθέσεις λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου αλλά και ποιοι μαθητές μπορούν να εγγραφούν σε αυτό περιλαμβάνει εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας.

Σύμφωνα με αυτή, στο ολοήμερο πρόγραμμα των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων, έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας στην περίπτωση που είναι άνεργοι, καθώς επίσης και οι μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (μαθητές πολύτεκνων/μονογονεϊκών οικογενειών, μαθητές με γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους).

Ακόμη, οι μαθητές θα μπορούν να αποχωρήσουν πριν από τη λήξη του ολοήμερου προγράμματος μετά το τέλος της 2ης ώρας του (δηλαδή στις 15:00), εφόσον έχει κατατεθεί σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων.
Επιπλέον, μπορούν να συγκροτηθούν τμήματα πρόωρης υποδοχής μαθητών για τα δημοτικά σχολεία και Πρωινής-Προαιρετικής Ζώνης για τα νηπιαγωγεία (από τις 7 έως τις 8 το πρωί), όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη. Στο τμήμα αυτό, δικαίωμα συμμετοχής θα έχουν μαθητές οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα και των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών είναι οι 7 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα έως 8/θέσια, και 10 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω. Για τα νηπιαγωγεία, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής-Προαιρετικής Ζώνης, είναι τα 5 νήπια πρώτης ηλικίας.
Οι εγγραφές για το ολοήμερο πρόγραμμα πρέπει να γίνουν έως τις 21 Ιουνίου.
Ακόμη, εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνει και τις πληροφορίες για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο δημοτικό, στο οποίο τα αγγλικά ξεκινούν στην Α' τάξη και η δεύτερη ξένη γλώσσα εισάγεται στην Ε' τάξη.
Οπως αναφέρεται σε σχετικό έγγραφο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, από τη Γ' Δημοτικού η διδασκαλία της αγγλικής γίνεται με συστηματικότερο τρόπο. Η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας εισάγεται από την Ε΄ Δημοτικού, όπως γινόταν μέχρι σήμερα, αλλά διευρύνεται πλέον στα τετραθέσια δημοτικά σχολεία.

Εντάξει για το ολοήμερο έχει δίκιο το κράτος, αν δεν δουλεύουν και οι 2 γονείς γιατί να κρατάει τα παιδιά ως τις 4. Τι είναι δηλαδή το σχολείο πάρκινγκ παιδιών;
Όσον όμως αφορά τις ξένες γλώσσες, είμαι κάθετα αντίθετος να διδάσκεται το παιδί από την πρώτη δημοτικού, όταν ακόμη δεν γνωρίζει καλά καλά την μητρική του γλώσσα, που τυγχάνει να είναι τα ελληνικά, η μητέρα των γλωσσών. Και μήπως που διδάσκονται από την τρίτη τάξη, μαθαίνει κάποιο παιδί αποκλειστικά από το σχολείο ξένη γλώσσα; Υπάρχουν μαθήματα που θα μπορούσαν να προστεθούν από την πρώτη, όπως θρησκευτικά... ή ιστορία (φυσικά αυτό θα ήταν η μυθολογία μας σαν παραμύθι, ώστε από την τρίτη το παιδί να διδάσκεται πλέον την πραγματική ένδοξη ελληνική ιστορία. 
Αλλά οι άθεοι και απάτριδες νεοταξίτες αριστεροί θέλουν να καταργήσουν κι αυτές τις ώρες που ήδη διδάσκονται τα θρησκευτικά και η ιστορία.