22 Οκτωβρίου, 2017

Χάθηκε σημαντική ευκαιρία για την επαναλειτουργία της γραμμής για Καβάλα. Ποιοι ευθύνονται;

Στο θέμα αναφέρθηκα και στο σχόλιο του άρθρου "Η ανάπτυξη της Σαμοθράκης εξαρτάται από την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού - Σχόλιο", όμως θεωρώ πως μια σημαντική ευκαιρία χάθηκε και χρίζει μεγαλύτερης ανάλυσης ειδικά μετά τα όσα αναφέρει σε ανάρτηση του για το διαδημοτικό ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Σαμοθράκης κύριος Παν. Παπάς (Ζούμε Σαμοθράκη).

Όπως κατάλαβα, γιατί δεν παρακολούθησα από την αρχή ραδιοφωνικά, παρόν στο διαδημοτικό συμβούλιο ήταν ο Γ.Γ του υπουργείου ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, ο οποίος πρότεινε εκτός από την γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη - Λήμνος - Λέσβος να συμπεριληφθεί και η Καβάλα ή κάπως έτσι. Αυτό μάλλον δεν πέρασε σύμφωνα με το ρεπορτάζ - άρθρο του  evros24.gr το οποίο αναδημοσίευσα και με τα όσα αναφέρει ο κύριος Παπάς.

Σύμφωνα με όσα άκουσα αντίθετοι ήταν οι φορείς της Αλεξανδρούπολης. Ο κύριος Δημοσχάκης το υποστήριξε και η κυρία Γκαρά το άφησε ανοιχτό.
Η Αλεξανδρούπολη είναι φυσικό να μην θέλει μια σύνδεση της Σαμοθράκης με την Καβάλα.
Γιατί;
Γιατί:
- Όλοι οι επισκέπτες της Σαμοθράκης αναγκαστικά περνάνε 2 φορές από την Αλεξανδρούπολη, ή τουλάχιστον μία αν υπάρξει το υπό διεκδίκηση δρομολόγιο. Από όλους αυτούς η οικονομία της Αλεξανδρούπολης, μόνο οφέλη έχει. Με το άνοιγμα της Καβάλας θα χάσει σημαντικό ποσοστό.
- Τώρα οι Σαμοθρακίτες θέλοντας και μη αφήνουν το υστέρημα τους οι καταναλωτές και κάνουν τις προμήθειες τους οι επαγγελματίες στην Αλεξανδρούπολη. Η Καβάλα ως κοντινή σχετικά αγορά θα αντλήσει μικρό ποσοστό καταναλωτών και μεγαλύτερο επαγγελματιών.
Αυτό είναι θεμιτό από την Αλεξανδρούπολη. Εμείς τι κάνουμε; Νομίζω πως ακόμη είμαστε ανεξάρτητος Δήμος και πέρα από τις κοινές διεκδικήσεις με την Αλεξανδρούπολη μπορούμε και έχουμε το δικαίωμα είτε να διεκδικήσουμε από μόνοι μας είτε από κοινού με την Καβάλα να προχωρήσουμε και αυτό το θέμα.
Πριν την υπόθεση Παυλίδη η Σαμοθράκη είχε δύο γραμμές αυτονόητες και κανείς δεν πίστευε ότι κάποια από αυτές θα χαθεί. Κι όμως κάποια ανδραγαθήματα μας στέρησαν την Καβάλα. Η Καβάλα ήταν η βασική και μεγάλη αντλία τροφοδοσίας τουριστών για την Σαμοθράκη. Για πολλά χρόνια τους καλοκαιρινούς μήνες υπήρχαν 5 δρομολόγια εβδομαδιαίως και για 1-2 χρονιές 6. Υπήρχε παρόλα αυτά δρομολόγιο που άφηνε αυτοκίνητα και επιβάτες εκτός του Αρσινόη το οποίο εκτελούσε την γραμμή. Οι εποχές και τα μεγέθη των καραβιών είναι διαφορετικά οπότε θεωρώ 2 καλά τοποθετημένα χρονικά δρομολόγια την εβδομάδα είναι καλά.
Λένε πολλοί τώρα Καβάλα - Αλεξανδρούπολη είναι 1,5 ώρα, παίρνει ο άλλος το αυτοκίνητο του και ανεβαίνει. Λάθος. Έχω επαφές και με Καβάλα και με Δράμα και με Θεσσαλονίκη και όλοι ή έστω οι περισσότεροι αναζητούν το δρομολόγιο της Καβάλας.
Άλλος μύθος, προκηρύσσονται λένε διαγωνισμοί για την γραμμή της Καβάλας, αλλά επειδή δεν υπάρχει ενδιαφέρον κηρύσσονται άγονοι. Λογικό. Το ΣΑΟΣ ΙΙ δεν μπορεί να διεκδικήσει όντας μόνο του άλλες γραμμές, είδαμε το καλοκαίρι τι έγινε που είχε παράλληλα και την γραμμή του Λαυρίου. Δεν μπορεί όλες τις γραμμές που συνδέουν την Σαμοθράκη να τις έχει η SAOS FERRIES με ένα καράβι. Πρέπει η Σαμοθράκη να απογαλακτιστεί από αυτήν την εταιρεία, να χτυπήσουμε κι άλλες πόρτες άλλων εταιρειών.
Εδώ πάμε στον άλλο μύθο, οι άλλες εταιρείες δεν έχουν καράβια που να χωράνε στο λιμάνι μας. Το Άγιος Ραφαήλ της ΝΕΛ πως χωρούσε; Τα ίδια δε λέγανε; Το Νήσος Λήμνος πως χωρούσε;

Το καλοκαίρι υπήρξε άρθρο υπαρκτού προσώπου ως ανοιχτή επιστολή σε διάφορους αρμόδιους και σε πολλά sites - blogs. Ο αντίκτυπος Θετικός. Ακολούθησε άρθρο σελίδας από την Καβάλα για το ίδιο θέμα.

Θεωρώ λοιπόν πως τώρα είναι ώριμες οι συνθήκες να ξανά διεκδικήσουμε ένα κεκτημένο κάποτε για την Σαμοθράκη δρομολόγιο, αυτό της Καβάλας. Είμαστε Ανεξάρτητος Δήμος. Λέμε ότι έχουμε Σύλλογο Επαγγελματιών, που είναι*; Για το ίδιο θέμα όταν ήμουν μέλος του Δ.Σ του Συλλόγου, μαζέψαμε πάνω από 1000 υπογραφές από το νησί, της πήγα εγώ προσωπικά σε διάφορους φορείς της Καβάλας συνυπέγραψαν χωρίς δεύτερη σκέψη, διεκδικήσαμε το δρομολόγιο, καταφέραμε να δρομολογηθεί και διατηρήθηκε μέχρι να κοπεί ξαφνικά και άδοξα λόγω της γνωστής υπόθεσης...

*Για τον Συ.Επ.Σα δεν υποβαθμίζω το έργο του, όσον αφορά τον τουριστικό τομέα και μόνο. Ίσως, αν δεν ήταν ο Γιάννης ο Γλήνιας πρόεδρος αλλά και όλος ο Σύλλογος μαζί, η Σαμοθράκη να μην είχε ούτε αυτόν τον τουρισμό που έχει τα τελευταία χρόνια. Από εκεί και πέρα όμως υπάρχουν και άλλα θέματα που πρέπει να ασχοληθεί. Όπως το συγκεκριμένο, όπως το θέμα της αύξησης του ΦΠΑ και άλλα. Ανέκαθεν έλεγα ότι ο Συ.Επ.Σα είναι το ξυπνητήρι των λοιπών φορέων.
Θα μου πείτε βέβαια και τόσα που κάνει αναλόγως της συμμετοχής και του ενδιαφέροντος που υπάρχει πολλά είναι. Ίσως να έχετε και δίκιο...