29 Νοεμβρίου, 2017

Αίτηση Προθεσμίες δικαιολογητικά για την εφάπαξ ενίσχυσης - επιδόματος των πληγέντων


Αίτηση Προθεσμίες δικαιολογητικά για την εφάπαξ ενίσχυσης - επιδόματος των πληγέντωνΜε ΚΥΑ καθορίζεται η διαδικασία χορήγησης επιδόματος - έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης 5.000 ευρώ σε φυσικά πρόσωπα και 8.000 ευρώ για επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 4155/Β/28-11-2017 η Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθ. ΔΑΕΦΚΚΕ/οικ.1720/Α32/2017 που περιγράφεται η διαδικασία χορήγησης επιδόματος προς πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017, σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4501/2017.Χορηγείται έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση 5.000 ευρώ σε φυσικά πρόσωπα και 8.000 ευρώ για επιχειρήσεις που επλήγησαν από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017.

Ποιές περιοχές αφορά

Σύμφωνα με το άρθρο 4 του ν. 4501/2017 (Α' 178) το επίδομα θα χορηγηθεί προς πληγέντα φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φυσικές καταστροφές των μηνών Σεπτεμβρίου, Οκτωβρίου και Νοεμβρίου 2017 στους Δήμους:
- Σαμοθράκης,
- Σύμης,
- Αγιάς Λάρισας,
- Τεμπών Λάρισας,
- Τρικαίων,
- Καλαμπάκας Τρικάλων,
- Φαρκαδόνας Τρικάλων,
- Πύλης Τρικάλων,
- Κατερίνης,
- Χανίων,
- Πλατανιά Χανίων,
- Αποκορώνου Χανίων,
- Κέρκυρας
και στους πληγέντες Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής,
Το ποσό ανέρχεται στις πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ανά κατοικία και οκτώ χιλιάδων (8.000) ευρώ ανά επιχείρηση.

Ποιές φυσικές καταστροφές περιλαμβάνει

α) τις πλημμύρες της 25ης και 26ης Σεπτεμβρίου 2017 στο Δήμο Σαμοθράκης της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,
β) την πλημμύρα της 13ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Σύμης της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου
γ) τις πλημμύρες 15ης 17ης Νοεμβρίου 2017 στους Δήμους Αγιάς και Τεμπών της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας
δ) τις πλημμύρες 16ης Νοεμβρίου 2017 στους Δήμους Τρικαίων, Καλαμπάκας, Φαρκαδόνας και Πύλης της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων
ε) τις πλημμύρες 16ης και 17ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Κατερίνης της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας
στ) τις πλημμύρες της 11ης Φεβρουαρίου 2017 και της 26ης Οκτωβρίου 2017 στους Δήμους Πλατανιά, Αποκορώνου και Χανίων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων
ζ) τις πλημμύρες 11ης Νοεμβρίου 2017 στο Δήμο Κέρκυρας της Περιφερειακής Ενότητας Κέρκυρας
η) την πλημμύρα της 15ης Νοεμβρίου 2017 στους πληγέντες Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Δυτικής Αττικής, βάσει των διατάξεων του άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α' 178).

Αιτήσεις - Προθεσμίες

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν αίτηση στη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Κεντρικής Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε. οδός Ι. Κόνιαρη 43, 114 71, Αθήνα) συνοδευόμενης με τα απαιτούμενα παρακάτω δικαιολογητικά  μέσα σε προσθεσμία τριών (3) μηνών από σήμερα (28-11-2017) ημερομηνία δημοσίευσης σε ΦΕΚ της Κ.Υ.Α.
Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται σταδιακά (εφόσον έχουν διενεργηθεί αυτοψίες και έχουν καταγραφεί οι βλάβες) ανά πληγείσα περιοχή, σύμφωνα με τα αρχικά του επωνύμου των δικαιούχων και μετά από σχετική ανακοίνωση προγράμματος από τη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε.
Η αίτηση που απευθύνεται στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε. και υποβάλλεται είτε αυτοπροσώπως ή με εξουσιοδοτημένο άτομο, στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), ή σε γραφείο της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε. που λειτουργεί για το σκοπό αυτό στους Δήμους.
Η αίτηση (έντυπο της Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε.) υποβάλλεται από τον ένοικο (ιδιόκτητη ή ενοικιαστή ή ένοικο με δωρεάν παραχώρηση) στην περίπτωση της κατοικίας και από τον ιδιοκτήτη ή τον νόμιμο ή εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο της επιχείρησης, ανάλογα με τη νομική υπόσταση της επιχείρησης. Τα στοιχεία της ταυτότητας που αναφέρονται στην αίτηση, όταν πρόκειται για Έλληνες πολίτες, αποδεικνύονται από το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας ή τη σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας Αρχής ή το διαβατήριο ή την άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας. Η ταυτότητα των αλλοδαπών αποδεικνύεται με φωτοαντίγραφο διαβατηρίου.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, η κατάθεση των αιτήσεων θα γίνεται στον 1ο όροφο του Δημαρχείου Μάνδρας και στο ΚΕΠ Ν. Περάμου. Για την κατάθεση των αιτήσεων, θα γίνονται δεκτές οι αιτήσεις με βάση το αρχικό γράμμα του επωνύμου του πληγέντος, ως κάτωθι:
Στην Μάντρα στις 29/11 τα επίθετα που αρχίζουν από Α-Ι, στις 30/11 από Κ-Λ, στη 1/12 από Μ-Ο, στις 2/12 από Π-Ρ και στις 3/12 από Σ-Ω.
Στην Νέα Πέραμο στις 29/11 τα επίθετα που αρχίζουν από Α-Γ, στις 30/11 από Δ-Κ, στη 1/12 από Λ-Π και στις 2/12 από Ρ-Ω.

Δικαιούχοι του εφάπαξ επιδόματος

Το επίδομα δικαιούνται:
α) οι ένοικοι κατοικιών είτε αυτοί είναι ιδιοκτήτες (με πλήρη ή ψιλή κυριότητα), είτε είναι επικαρπωτές, ή ενοικιαστές ή ένοικοι με δωρεάν παραχώρηση, των οποίων οι χώροι της κατοικίας στην οποία διέμεναν την ημέρα του συμβάντος, συμπεριλαμβανομένων των αποθηκών που εξυπηρετούν την κατοικία, πλημμύρισαν και καταστράφηκε η κινητή περιουσία τους,
β) οι επιχειρήσεις (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που έχουν πληγεί από τις προαναφερόμενες πλημμύρες με την προϋπόθεση ότι η κατοικία ήταν σε χρήση την ημέρα του συμβάντος και η επιχείρηση σε λειτουργία.

Ι.ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΕΣ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση είναι τα παρακάτω:
1.Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο δελτίου ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής.
2.Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού της κατοικίας που έχει πληγεί, οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/της ιδιοκτήτη/τριας ή του/της ενοικιαστή/τριας. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση της κατοικίας μετά την πλημμύρα.
3.Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας κατοικίας.
4.Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι:
……………………………………… Διαμένω, ως ιδιοκτήτης /ενοικιαστής/με δωρεάν παραχώρηση (διαγράφεται ότι δεν ισχύει) στην κατοικία που βρίσκεται στον ……………………..........……. (ισόγειο/όροφο/υπόγειο) του κτιρίου επί της οδού (ή θέση) ……………………..........…….αρ …………………. στην Τοπική /Δημοτική Κοινότητα ……………………..........……. του Δήμου  της Περιφερειακής Ενότηταςκαι έχει πληγεί από τις πλημμύρες της …………………… το/ο ………………………………………………………….……… (ισόγειο/υπόγειο/όροφος).
Τα ανωτέρω προκύπτουν και από τη φορολογική δήλωση (Ε1)
• Μαζί μου στην πληγείσα κατοικία διαμένει και ο/η(Ονοματεπώνυμο συνοικούντος)
(Α.Φ.Μ.) ο/η οποίος/α έχει εμπράγματο δικαίωμα επί του ακινήτου (επικαρπωτής, συνιδιοκτήτης κ.λπ.)
• Συναινώ / δεν συναινώ (διαγράφεται ότι δεν δηλώνεται) να δοθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε., οποιαδήποτε στοιχεία απαιτηθούν προκειμένου να μου χορηγηθεί το επίδομα βάσει του άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α' 178).
• Ο λογαριασμός στον οποίο επιθυμώ να κατατεθεί το επίδομα είναι ο λογαριασμός που τηρώ στην (Τράπεζα) με IBAN
φωτοτυπία του οποίου σας προσκομίζω με την αίτησή μου.
Ο Α.Φ.Μ. μου είναι: ………………………….……
5.Προαιρετικά σε όλες τις περιπτώσεις αλλά και υποχρεωτικά στην περίπτωση που δεν συναινεί ο/η αιτών/ούσα για τη λήψη στοιχείων από την Α.Α.Δ.Ε. υποβάλλονται:
Τα έντυπα Ε1 του φορολογικού έτους 2016 (για εισοδήματα που αποκτήθηκαν από 01.01.2016 έως και 31.12.2016), Ε2 του φορολογικού έτους 2016 και πράξη προσδιορισμού φόρου ΕΝ.Φ.Ι.Α. 2017 ή εκτύπωση περιουσιακής κατάστασης 2018 για περιπτώσεις ακινήτων που αποκτήθηκαν το 2017, τόσο του αιτούντος όσο και των ατόμων που συνοικούν μαζί του, εφόσον υποχρεούνται από το νόμο στην υποβολή φορολογικής δήλωσης και τα οποία έχουν εμπράγματο δικαίωμα επί του ακινήτου. Οι ανωτέρω εκτυπώσεις θα συνοδεύονται από υπεύθυνη δήλωση (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι δεν υπάρχει μεταβολή.

II.ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που θα συνοδεύουν την αίτηση είναι τα παρακάτω:
1.Για τους αιτούντες Έλληνες πολίτες φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή σχετικής προσωρινής βεβαίωσης της αρμόδιας Αρχής και για τους αλλοδαπούς φωτοαντίγραφο διαβατηρίου και φωτοαντίγραφο άδειας παραμονής.
2.Φωτογραφίες όψεων του πληγέντος κτιρίου και του εσωτερικού του επαγγελματικού χώρου που έχει πληγεί οι οποίες θα φέρουν το όνομα και την υπογραφή του/ της ιδιοκτήτη/τριας της επιχείρησης. Οι φωτογραφίες θα πρέπει να απεικονίζουν όσο το δυνατό καλύτερα την κατάσταση του επαγγελματικού χώρου μετά την πλημμύρα.
3.Φωτοαντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης, τηλεφώνου κ.λπ. για την ταυτοποίηση της διεύθυνσης της πληγείσας επιχείρησης.
4.Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος (με βεβαιωμένο το γνήσιο της υπογραφής) στην οποία θα δηλώνεται ότι:
•Είμαι ιδιοκτήτης /ενοικιαστής/νόμιμος εκπρόσωπος (διαγράφεται ότι δεν ισχύει) της επιχείρησης που βρίσκεται στο …………………… (ισόγειο/όροφο/υπόγειο) του κτιρίου επί της οδού (ή θέση) …………………… αρ…………………… στην Τοπική /Δημοτική Κοινότητα ……………………του Δήμου της Περιφερειακής Ενότητας και η οποία έχει πληγεί από τις πλημμύρες της……………………
Τα ανωτέρω προκύπτουν και από τα δηλωθέντα στην Εφορία στοιχεία.
•Συναινώ / δεν συναινώ (διαγράφεται ότι δεν δηλώνεται) να δοθούν από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στη Δ.Α.Ε.Φ.Κ.Κ.Ε., οποιαδήποτε στοιχεία απαιτηθούν προκειμένου να μου χορηγηθεί το επίδομα βάσει του άρθρου 4 του ν. 4501/2017 (Α' 178).
•Ο λογαριασμός στον οποίο θα κατατεθεί το επίδομα είναι ……………………  (Τράπεζα) με IBAN ……………………, φωτοτυπία του οποίου σας προσκομίζω με την αίτησή μου.
Ο Α.Φ.Μ. της επιχείρησης είναι:..................................
6.Προαιρετικά σε όλες τις περιπτώσεις αλλά και υποχρεωτικά στην περίπτωση που δεν συναινεί ο/η αιτών/ούσα για τη λήψη στοιχείων από την Α.Α.Δ.Ε. υποβάλλονται:
•Τα έντυπα Ε1 ή Ε3 ή Ν ανάλογα με μορφή (ατομική ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα) της επιχείρησης του φορολογικού έτους 2016, ή προσωποποιημένη πληροφόρηση.
•Όλα τα απαιτούμενα νομιμοποιημένα στοιχεία εκπροσώπησης και νομιμότητας της επιχείρησης.
 
Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε το πλήρες κείμενο και κατεβάστε το ΦΕΚ της : Κ. Υ.Α. ΔΑΕΦΚΚΕ/οικ.1720/Α32/2017 - ΦΕΚ 4155/Β/28-11-2017