«Το 2017 πιστεύω ότι είναι ένα έτος που αρχίζει να ανακάμπτει η λεγόμενη ναυλαγορά που συνδέεται άρρηκτα με την κινητικότητα του εμπορικού στόλου», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων "Πρακτορείο 104,9 FM".
Ο υπουργός έκανε λόγο και για αύξηση του ναυτιλιακού συναλλάγματος, εκτίμησε ότι υπάρχει πλέον μια καλύτερη κινητικότητα στον ναυτιλιακό τομέα και προσέθεσε: «Πιστεύω ότι και οι Έλληνες εφοπλιστές, με τους οποίους υπάρχει μια καλή συνεργασία, καθώς ένιωσαν την υποστήριξη της κυβέρνησης στα προβλήματα που αντιμετώπιζαν στην ΕΕ, θα εκδηλώσουν ένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον να στηρίξουν, αιμοδοτώντας την ελληνική οικονομία».
Ειδικά για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι μέσα στον Ιανουάριο θα κλείσει και το θέμα της μεταβίβασης της διοίκησης στους επενδυτές και ανέφερε: «Πλέον θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση ώστε αυτό το λιμάνι να πάρει τις ταχύτητες που πρέπει να πάρει στον τομέα της οργάνωσης των υποδομών που έχει ανάγκη για να γίνει πραγματικά ένα κέντρο μεγάλης ναυτιλιακής δραστηριότητας».
Σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά είπε ότι υπεγράφη η σύμβαση των εργαζομένων και της Cosco, σχολίασε ότι η σύμβαση δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να αρχίσει μια νέα περίοδος άνοιξης μετά από χρόνια περικοπών στα εργασιακά δικαιώματα και υπογράμμισε ότι «η κυβέρνηση σταθερά προωθεί και καλλιεργεί ένα τέτοιο κλίμα ώστε οι νέες συμβάσεις που θα υπογράφονται να αποκτούν πλέον ένα τέτοιο περιεχόμενο μεταξύ εργαζομένων δηλαδή και εργοδοτών».
Ανέφερε ακόμα ότι μετά και την ολοκλήρωση των διαδικασιών και στη Θεσσαλονίκη θα αρχίσει να υπάρχει ένα κλίμα δημιουργίας θέσεων εργασίας και σε αυτό συνηγορεί και η αύξηση της εγκατάστασης νέων ναυτιλιακών εταιρειών που, όπως είπε στον Πειραιά, έφτασαν τις 300 τα τρία τελευταία χρόνια.
Με αφορμή δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πτώση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και λιγότερους ταξιδιώτες στα ελληνικά νησιά, τόνισε ότι ενώ πέρσι οι σχετικές προσεγγίσεις έφταναν το 35-40%, φέτος η μείωση διαμορφώθηκε στο 11% χάρη στις προσπάθειες των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού και των φορέων της κρουαζιέρας. Επισήμανε ότι δεν έχει σημασία πόσα κρουαζιερόπλοια έρχονται αλλά πόσους επιβάτες μεταφέρουν καθώς, όπως είπε, τα νέα κρουαζιερόπλοια είναι όλο και μεγαλύτερα. Επιπλέον γνωστοποίησε ότι γίνεται προσπάθεια αύξησης των προορισμών αλλά και συνεργασίας με εταιρείες κρουαζιέρας προκειμένου να δημιουργηθούν υποδομές σε διάφορα λιμάνια.
Επανέλαβε ότι η κυβέρνηση έχει ξεκινήσει την προσπάθεια στήριξης των νησιών λόγω του ΦΠΑ, ενώ σε ό,τι αφορά τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις γνωστοποίησε ότι επιλύεται ένα χρόνιο αίτημα που αφορά τη σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου καθώς μπαίνει γραμμή σε αυτή τη σειρά των νησιών δηλαδή Μυτιλήνη, Αϊ Στράτης, Λήμνος, Σαμοθράκη Αλεξανδρούπολη. Παράλληλα ανέφερε ότι «υπάρχει θετική βούληση και από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και από το λιμάνι της Σμύρνης να υπάρξει μια τέτοια σύνδεση».
Ανέφερε, τέλος, ότι βρίσκεται στο τέλος της η προσπάθεια να ξεκινήσει η διαδικασία του δικτύου των υδροπλάνων και σχολίασε ότι ενώ πριν τρία χρόνια στο Αιγαίο τα χρήματα στις άγονες γραμμές εξυπηρετούσαν τους εφοπλιστές παρά τους κατοίκους τώρα έχει αντιστραφεί αυτή η κατάσταση.
*Τη συνέντευξη πήραν ο Κωστής Παπαδάκης και η Σοφία Παπαδοπούλου.