11 Ιουλίου, 2018

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά: Εκφοβισμός! Κανάλι έκφρασης των «πικραμένων» και των απειθάρχητων.


Γιατί πρέπει να αυτοκτονήσει ένα παιδί για να ταρακουνηθούμε; 
Γιατί η αυτοχειρία να αποτελεί λύση ,αφήνοντας πίσω της πόνο και θλίψη;
Γιατί κύριοι ,ολιγωρείτε;
Τη λύση στα πολυποίκιλα προβλήματα της σχολικής κοινότητας, δεν τη δίνει η διδακτέα ύλη μαθημάτων, που ουδόλως σχετίζονται με τη συμπεριφορά των μαθητών!
Πρώτα εξασφαλίζεις αρμονία και μετά όλα τα άλλα, περί εξετάσεων και επιτυχίας. Δεν «εξημέρωσες» τον έφηβο που αντιδρά, έχασες το «κοπάδι» σου και δυστυχώς επώδυνα. Δεν ζούμε σε ιδανική κοινωνία, δεν είμαστε ίδιοι ,δεν έχουμε όλοι την ιδεατή οικογένεια. 
Ηλίου φαεινότερον! Το παιδί ,ο έφηβος, χρειάζεται όπλα-εφόδια, για να ξεπεράσει επιτυχώς τους σκοπέλους, τις επιθέσεις ,τη λεκτική αρχικά και έπειτα, σωματική βία αλλά πώς!

Τώρα ,μας καίει ,τι έγραφε ένα 14χρονο αγόρι, αφού δεν το αφουγκραστήκαμε ,αφού δεν λάβαμε μέτρα. Θα μου πείτε ποια μέτρα, τα ανύπαρκτα; Ε, εκεί βασίζονται οι «θύτες», που ναι ,δεν τιμωρούνται για αξιόποινες πράξεις, γιατί απλούστατα ,δεν υπάρχουν ποινές κι αν κάπου αναγράφεται η λέξη «τιμωρείται» είναι έωλη ,γιατί τι είδους τιμωρία  να επιβληθεί!
Συγκεκριμένα ,στα σχολεία όλων των βαθμίδων πρέπει να μπουν ψυχολόγοι-παιδοψυχολόγοι ,γιατί η ανθρώπινη ψυχή -σκλάβα ενός σώματος που βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση με το περιβάλλον στο οποίο επενεργεί και επηρεάζεται από αυτό- νοσεί ,υποφέρει .
Έγραφε σημειώματα ο αυτόχειρας, μας λένε. Αυτό δεν αποτελεί ένδειξη ότι συμβαίνει κάτι άσχημο έως πολύ κακό !
Τα σχολεία ,δεν ευθύνονται παρά μέχρι ενός σημείου και δυστυχώς, θα τολμήσω να πω ότι αγγίζουν την κορυφή του παγόβουνου ,καθώς το αρμόδιο υπουργείο εγγράφως ,τα δύσκολα τα  αφήνει στον εκάστοτε σύλλογο διδασκόντων (βλ. αλλαγή σχολ. περιβάλλοντος )και εκεί είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα, καθώς ενδέχεται να αποφασίσει υπό την σκέψη «σε εμάς θα τύχει»!
Και να που τυχαίνει ,να τρέχεις πίσω από ένα γεγονός ,δυσάρεστο και δη αμετάκλητο!
Γρηγορείτε!
Το σημερινό «Νέο» ως προς  τη συνοχή σχολείο, επιβάλλεται  πέρα από τη γνώση και την διαπαιδαγώγηση, να παρατηρεί ,να συμβουλεύει ,να βελτιώνει συμπεριφορές . Τα παιδιά επηρεάζονται από το κλίμα που επικρατεί και μέσα στην οικογένειά τους .Το αρνητικό κλίμα  τα κάνει να μεταφέρουν στο σχολείο θυμό, εχθρότητα, κατηγορίες, και εριστική συμπεριφορά. Ψάχνουν για θύματα και όταν ψάχνεις βρίσκεις ,αλίμονο!

Άννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά
Φιλόλογος,συγγραφέας,κριτικός