05 Δεκεμβρίου, 2018

Α. Τσίπρας: Από 1/1/2019 πιλοτικά η επιδότηση καυσίμων σε μικρά και απομονωμένα νησιά

ΕικόναΤη δέσμευση τη δική του και της κυβέρνησής του για έμπρακτη στήριξη στα νησιά αλλά και τη συνέχιση της δουλειάς για να ξημερώσουν καλύτερες μέρες για ολόκληρη την πατρίδα, κατέθεσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά την ομιλία του στο πλαίσιο των εγκαινίων της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού της Καλύμνου. "Σήμερα η ελληνική κυβέρνηση κάνει το χρέος της, απέναντι σε σας και απέναντι στις επόμενες γενιές. Έτσι θα συνεχίσουμε. Με σχέδιο, με όραμα και σκληρή δουλειά, για να ξημερώσουν νέες, καλύτερες μέρες για τα νησιά μας και ολόκληρη την πατρίδα", δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε, ειδικότερα, ξεχωριστή τη σημερινή ημέρα για κάθε Καλύμνιο και Καλύμνια: "είναι τέτοιες, ξεχωριστές -ιστορικές θα έλεγα- οι μέρες που ζει πλέον ολόκληρη η πατρίδα μας. Οι μέρες της εξόδου από τη σκληρότερη περίοδο της πρόσφατης ιστορίας της".


Κλείνοντας δε, την ομιλία του παρατήρησε συμπερασματικώς, ότι μπορεί η χώρα να πέρασε φορτούνες, αλλά βγήκαμε από αυτήν την κατάσταση με σχέδιο και σκληρή δουλειά, και τώρα ατενίζουμε το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία. Με τελικό στόχο, να ξανακάνουμε την πατρίδα μας σημαντική στην περιοχή και τον κόσμο.
Περισσότερες νομοθετικές πρωτοβουλίες τους επόμενους μήνες
Το πρώτο, το πιο στιβαρό απ' όλα τα θεμέλια μετά το τέλος του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής είναι το θεμέλιο της κοινωνικής δικαιοσύνης είπε και συνεχίζοντας την ομιλία του αναφέρθηκε στις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την αποκατάσταση των αδικιών της μνημονιακής περιόδου. "Τους επόμενους μήνες, να είστε σίγουροι, θα προχωρήσουμε σε ακόμα περισσότερες" σημείωσε απευθυνόμενος στους πολίτες της Καλύμνου και όχι μόνον. "Η αποκατάσταση των αδικιών είναι λοιπόν, πρώτιστο καθήκον. Δεν είναι όμως το μοναδικό. Πρέπει να σχεδιάσουμε, να οργανώσουμε το μέλλον αυτού του τόπου. Για να το πω, όπως θα το έλεγαν οι ναυτικοί μας: Πρέπει να επισκευάσουμε τις ζημιές που προκάλεσαν στο καράβι μας οι φορτούνες, αλλά κυρίως πρέπει να αποφασίσουμε πού ακριβώς θέλουμε να μας πάει αλλά και από ποια διαδρομή", τόνισε ο Αλέξης Τσίπρας.
"Το δικό μας όραμα, είναι μια Ελλάδα σύγχρονη, δημοκρατική, ευρωπαϊκή, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της ισομερούς και δίκαιης ανάπτυξης (...) η Ελλάδα έχει πληρώσει πολύ ακριβά - ακόμα και στα χρόνια της επίπλαστης ευημερίας - μια συνειδητή επιλογή εγκατάλειψης των περιοχών εκτός των αστικών κέντρων και φυσικά των νησιών. Ειδικά για τα νησιά, το μοναδικό πάγιο ενδιαφέρον της κεντρικής κυβέρνησης αφορούσε τον τουρισμό στα νησιά και μόνο". Ξεδιπλώνοντας τη δική του στρατηγική επιλογή, υπογράμμισε πως προτεραιότητα είναι η έμπρακτη στήριξη των νησιών με την αναβάθμιση των υποδομών και την ενθάρρυνση των επενδύσεων.
Οι ωφέλειες από το μεταφορικό ισοδύναμο σε αριθμούς
Για το μεταφορικό ισοδύναμο είπε πως είναι ένα μέτρο που απαντά στις πραγματικές ανάγκες των νησιωτών, στηρίζει στην πράξη τις νησιωτικές κοινωνίες, δημιουργεί αναπτυξιακές ευκαιρίες και αποτελεί πρότυπο νησιωτικής πολιτικής, καθώς εφαρμόζεται σε μεταφορά επιβατών, προϊόντων και καυσίμων, παράλληλα.
Ειδικότερα:
-Τρέχει ήδη η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου σε 49 νησιά, ανάμεσα στα οποία και η Κάλυμνος. Από 1/1/2019 θα εφαρμοστεί σε όλα τα νησιά της Ελλάδας, πλην Κρήτης, Ευβοίας και Λευκάδας.
-Από 1/1/2019, επίσης θα εφαρμοστεί πιλοτικά η επιδότηση καυσίμων σε μικρά και απομονωμένα νησιά.
-Το μέτρο επιδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους του ΠΔΕ, ύψους 570 εκ. ως και το 2021.
Η περίπτωση της Καλύμνου αποδεικνύει τα οφέλη αυτού του μέτρου.
-Από 1/7/2018 μέχρι τώρα (3/12/18) γράφτηκαν στην πλατφόρμα του μέτρου περίπου 5.000 κάτοικοι και πραγματοποίησαν περίπου 2.000 ταξίδια.
-Αναφορικά με τις επιχειρήσεις του νησιού, στο μέτρο συμμετέχουν 139 επιχειρήσεις και έχουν καταχωρηθεί 2.487 παραστατικά (τιμολόγια μεταφοράς δηλαδή), δαπάνη που αντιστοιχεί σε 262.646,48 ευρώ. Οι επιχειρήσεις, για το πρώτο τρίμηνο της εφαρμογής, πρόκειται να λάβουν επιστροφή, χάρη του μέτρου, 150.620 ευρώ το οποίο αντιστοιχεί σε 57,35% της συνολικής δαπάνης για μεταφορικά που έχουν πληρώσει. Κατά μέσο όρο, η κάθε επιχείρηση θα χρηματοδοτηθεί με 2.642,46 Euro, για το πρώτο τρίμηνο εφαρμογής. Αν κανείς κάνει την αναγωγή στο έτος, ο μέσος όρος προσεγγίζει τις 10.000 Euro ανά επιχείρηση. 

Διαβάστε ολοκλολότο άρθρο στο: capital.gr