03 Σεπτεμβρίου, 2019

Προτάσεις του blog για την νέα σύμβαση και όχι μόνο...

Σχετική ÎµÎ¹ÎºÏŒÎ½Î±Η νέα σύμβαση για την εξυπηρέτηση της ακτοπλοϊκής γραμμής Αλεξανδρούπολης - Σαμοθράκης (γιατί άραγε όχι Σαμοθράκης - Αλεξανδρούπολης;) είναι προ των πυλών. Από στιγμή σε στιγμή, από μέρα σε μέρα αναμένεται μετά τις συσκέψεις στο Μαξίμου να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός της.
Ακολουθούν ορισμένες σκέψεις όχι μόνο δικές μου αλλά τις τοπικής κοινωνίας, οι οποίες δυστυχώς (όπως πάντα στη Σαμοθράκη) συζηιούνται στα καφενεία:

  1. Η γραμμή αυτή εξυπηρετεί την Σαμοθράκη και θα έπρεπε να ονομάζετε Σαμοθράκης - Αλεξανδρούπολης. Να ξεκινάει τις περισότερες ημέρες από την Σαμοθράκη το πλοίο ή το ελάχιστο 3 φορές και αυτές όχι κατά σειρά, αλλά διάσπαρτες μέσα στην εβδομάδα.
  2. Τα δρομολόγια θα έπρεπε κατ΄ελάχιστο να έχουν ανταπόκριση με εκείνα του ΚΤΕΛ και όχι να ψάχνεις με το κυάλι να βρεις πιο και πότε βολεύει να έρθεις και να φύγεις και αυτό χωρίς πολύωρη αναμονή στην Αλεξανδρούπολη. Αυτή είναι σοβαρή προϋπόθεση. Είναι πρόβλημα για πολλούς ντόπιους που θέλουν να πάνε Θεσσαλονίκη ή Καβάλα για δουλειές, προμήθειες, ιατρικούς ή άλλους λόγους καθώς και για πολλούς επισκέπτες που φτάνουν στο νησί με λεωφορείο μέχρι την Αλεξανδρούπολη.  Το έχω βιώσει ο ίδιος, η οικογένεια μου, αλλά και γνωστοί και συγγενείς που ήθελαν να έρθουν και να φύγουν με ΚΤΕΛ.
  3. Τα εισιτήρια του Σαββατοκύριακου να είναι μειωμένα (επιδοτούμενα), υπάρχουν δρομολόγια εντός της εβδομάδας με χαμηλή επιβατική κίνηση τα οποία θα μπορούσαν να ήταν τα μη επιδοτούμενα.
  4. Και στην σύμβαση αλλά και στον ετήσιο προγραμματισμό δρομολογίων θα πρέπει να έχουν λόγο ο Δήμος Σαμοθράκης και οι φορείς με κύριο τον ΣΥΕΠΣΑ.
  5. Τιμές εισιτηρίων: για τους επιβάτες στα μη επιδοτούμενα δρομολόγια πρέπει να μείνει στα επίπεδα των 15-16€, να μην ανοίξει σε κανέναν η όρεξη της τωρινής συγκυρίας των 25€. Αλλά κυρίως είναι αδήριτη ανάγκη η μείωση του εισιτηρίου των οχημάτων.
Σίγουρα πρέπει να υπάρξουν οπωσδήποτε και άλλες γραμμές με κυριότερη της Καβάλας, η Καβάλα ήταν ο κινητήριος μοχλός ανάπτυξης της Σαμοθράκης τις δεκαετίες ΄80-΄90. Πρέπει και μπορεί να ξαναγίνει. 
Πρέπει να απαγκιστρωθούμε από την Αλεξανδρούπολη η οποία δεν θέλει να χάσει μερίδιο της τουριστικής και όχι μόνο πίτας της Σαμοθράκης και για τον λόγο αυτό πιπιλάει την καραμέλα της Εγνατίας και της ταχύτερης πρόσβασης στην Αλεξανδρούπολη. Με καταγωγή από την Καβάλα όπου και πέρασα τα σχολικά μου χρόνια, έχω δεσμούς εκεί και την επισκέπτομαι τακτικά. Δεν ακούω ποτέ την ερώτηση τι δρομολόγια έχει από Αλεξανδρούπολη; Αντιθέτως ΌΛΟΙ ρωτούν δεν θα ξαναμπεί δρομολόγιο από Καβάλα; Γιατί το κόψανε;
Το ίδιο συμβαίνει και στην Θεσσαλονίκη στις συναναστροφές μου με τους προμηθευτές. Εδώ να τονίσω ότι Θεσσαλονίκη - Καβάλα και αντίστροφα από τις 6:00 το πρωί ως τις 8:00 το βράδυ υπάρχουν καθημερινά δρομολόγια ΚΤΕλ κάθε ώρα.
Από εκεί και πέρα η γραμμή της Λήμνου είναι επίσης απαραίτητη με ανταπόκριση έστω λίγων ωρών στα δρομολόγια της Λέσβου και του Λαυρίου.
Τώρα για την αναγκαιότητα του Λαυρίου δεν είμαι από τους ένθερμους υποστηρικτές... Μία καλή ανταπόκριση από Λήμνο ή έστω μία σύνδεση με Άγιο Κωνσταντίνο ή Κύμη που είναι προορισμοί κοντά στην μεγάλη Αθήνα καλύπτουν και την Θεσσαλία, αλλά κυρίως δεν απουσιάζει το πλοίο μεγάλο χρονικό διάστημα από την βάση του.

Πολλές φορές εγώ προσωπικά έχω κάνει λόγο για το κακό μονοπώλιο και το έχω χαρακτηρίσει καρκίνο του εμπορίου (ή της αγοράς), σε συνδυασμό με αυτό που ακούω πολλές φορές επίσης, όποιος είναι να μην είναι μόνος του, θέλω να σημειώσω πως στην γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη για την τακτική συγκοινωνία αυτό είναι ακατόρθωτο. Μόνο αν για τους καλοκαιρινούς μήνες έρθει κάποια μεγάλη εταιρεία και δρομολογήσει κάποιο καταμαράν τύπου Jet.
Ο μόνος τρόπος που κατά κάποιον τρόπο μπορεί να μην υπάρξει μονοπώλιο είναι αν μία εταιρεία πάρει την γραμμή της Αλεξανδρούπολης και κάποια άλλη τις υπόλοιπες.

Τώρα είναι η ευκαιρία της Σαμοθράκης να αλλάξει τα δεδομένα στην ακτοπλοϊκή διασύνδεση της, αν όχι τώρα ποτέ...