09 Δεκεμβρίου, 2019

Ερώτηση για το κλείσιμο έξι σχολικών μονάδων (και στη Σαμοθράκη) στον Έβρο κατέθεσε η Ν. Γκαρά - Αλληλογραφία του blog με τον Προϊστάμενο ΔΙ.Δ.Ε Έβρου για το θέμα

Ερώτηση στη Βουλή των Ελλήνων για την απόφαση που οδηγεί στο κλείσιμο έξι σχολικών μονάδων στο Έβρο, κατέθεσε η Βουλευτής Ν. Γκαρά.
Συγκεκριμένα με το έγγραφο της Δ.Δ.Ε. Έβρου με αρ. πρωτ. Φ.2.1. /15634/30-110-2019, κατόπιν αιτήματος του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων προβλέπονται:
α) η συγχώνευση του ΓΕ.Λ. Ορεστιάδας, ΓΕ.Λ. Ν. Βύσσας και ΓΕ.Λ. Δικαίων και η μετατροπή τους σε Λυκειακές Τάξεις,

β) η συγχώνευση του Γυμνασίου Τυχερού με το Γενικό Λύκειο Τυχερού και η μετατροπή του σε Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις. Επίσης, προτείνεται
γ) η συγχώνευση του Γυμνασίου Σαμοθράκης με το Γενικό Λύκειο Σαμοθράκης και η μετατροπή του σε Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις.
δ) η συγχώνευση του Εσπερινού Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης με το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης και η μετατροπή του σε Εσπερινό Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Αλεξανδρούπολης,
ε) η κατάργηση του 5ου Γενικού Λυκείου Αλεξανδρούπολης, το οποίο ιδρύθηκε με την υπ΄αριθ.70626/Δ4/23.06.2011 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ τ.Β΄ 1505/2011).
Η κα Γκαρά στην ερώτησή της σημειώνει την αντίθεση που έχουν διατυπώσει με αποφάσεις τους οι θεσμικοί φορείς  της τοπικής κοινωνίας για τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις (Δ.Σ. Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Γενικού Λυκείου Δικαίων, Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου, Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Δήμου Ορεστιάδας, Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σουφλίου, Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Ορεστιάδας).
Ταυτόχρονα η Βουλευτής Έβρου σημειώνει τις προτάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Ορεστιάδας για:
α) ίδρυση μουσικού και αθλητικού σχολείου στο Δήμο Ορεστιάδας, λόγω της τεράστιας αύξησης των εγγραφών παιδιών στα τμήματα του δημοτικού ωδείου και στα διάφορα αθλητικά τμήματα,
β) ίδρυση γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Βόρειο Έβρο, με έδρα την Ορεστιάδα, λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας του Νομού και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών,
γ) ίδρυση Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο Καστανέων.
Επιπλέον, η κα Γκαρά  επισημαίνει πως η απόφαση να καταργηθούν και να συγχωνευτούν σχολικές μονάδες στον ακριτικό Έβρο, την στιγμή που όλοι αναγνωρίζουν ότι η χώρα βρίσκεται αντιμέτωπη με οξύ δημογραφικό πρόβλημα, στέλνει ένα λανθασμένο μήνυμα προς όλες τις πλευρές.
Τέλος, η κα Γκαρά ερωτά την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων αν:
1.         Προτίθεται το Υπουργείο να άρει την ανάλγητη απόφασή του για κλείσιμο έξι σχολικών μονάδων στον Έβρο;
2.         Θα λάβει υπόψη της η κα Υπουργός τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινωνίας του Έβρου, όπως αυτές διατυπώνονται από την εκπαιδευτική κοινότητα, τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους Συλλόγους Γονέων;
3.         Βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου η κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και οι μόνιμες προσλήψεις;
4.         Τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο για την ικανοποίηση των αιτημάτων των Δήμων σχετικά με την ίδρυση νέων σχολείων και εκπαιδευτικών δομών;
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Κλείσιμο έξι σχολικών μονάδων στον Έβρο
Με το υπ΄αριθ. πρωτ. 165494/ΓΔ4/22-10-2019 έγγραφο της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων με θέμα «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021» καλούνται οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να αποστείλουν μετά από γνώμη των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων όπου ανήκουν, προτάσεις για μεταβολές στις σχολικές μονάδες.
Σύμφωνα με το έγγραφο της Δ.Δ.Ε. Έβρου με αρ. πρωτ. Φ.2.1. /15634/30-110-2019 η πρόταση του κ. Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου αφορά:
α) στη συγχώνευση του ΓΕ.Λ. Ορεστιάδας, ΓΕ.Λ. Ν. Βύσσας και ΓΕ.Λ. Δικαίων και στη μετατροπή τους σε Λυκειακές Τάξεις,
β) στη συγχώνευση του Γυμνασίου Τυχερού με το Γενικό Λύκειο Τυχερού και μετατροπή του σε Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις. Επίσης, προτείνεται
γ) στη συγχώνευση του Γυμνασίου Σαμοθράκης με το Γενικό Λύκειο Σαμοθράκης και μετατροπή του σε Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις.
δ) στη συγχώνευση του Εσπερινού Γυμνασίου Αλεξανδρούπολης με το Εσπερινό Γενικό Λύκειο Αλεξανδρούπολης και μετατροπή του σε Εσπερινό Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις Αλεξανδρούπολης,
ε) στη κατάργηση του 5ου Γενικού Λυκείου Αλεξανδρούπολης, το οποίο ιδρύθηκε με την υπ΄αριθ.70626/Δ4/23.06.2011 Υ.Α. (Φ.Ε.Κ τ.Β΄ 1505/2011).
Στο σύνολο του Νομού έχουν ήδη εκφραστεί αντιδράσεις από θεσμικούς φορείς της τοπικής κοινωνίας για τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις των σχολικών μονάδων. Συγκεκριμένα, το Δ.Σ. Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Γενικού Λυκείου Δικαίων έχει προβεί σε έγγραφη επιστολή διαμαρτυρίας. Επίσης, η Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου και ομόφωνα η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας Δήμου Ορεστιάδας απέρριψε  τις προτάσεις του Δ.Δ.Ε. Έβρου. Ομόφωνα αποφάσισε και το σώμα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σουφλίου κατά της συγχώνευσης του Λυκείου Τυχερού με το Γυμνάσιο Τυχερού.
Επιπλέον, ενδεικτικά αναφέρεται ότι σε πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. Ορεστιάδας αντί συγχωνεύσεων προτείνονται:
α) η ίδρυση μουσικού και αθλητικού σχολείου στο Δήμο Ορεστιάδας, λόγω της τεράστιας αύξησης των εγγραφών παιδιών στα τμήματα του δημοτικού ωδείου και στα διάφορα αθλητικά τμήματα,
β) η ίδρυση γραφείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στον Βόρειο Έβρο, με έδρα την Ορεστιάδα, λόγω της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας του Νομού και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών,
γ) η ίδρυση Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Δημοτικό Σχολείο Καστανέων.
Η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων ταλαιπώρησε ήδη αρκετά φέτος την περιοχή μας αφήνοντας τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, τα οποία ακόμη δεν έχουν καλυφθεί πλήρως. Δεν έλαβε υπόψη της τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Νομού (ακριτική περιοχή, μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις, ορεινός όγκος, νησιωτικότητα) δημιουργώντας πλήθος προβλημάτων σε μαθητές, γονείς και σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Αποφεύγει χαρακτηριστικά η σημερινή Κυβέρνηση να εξαγγείλει μόνιμους διορισμούς σε Ειδική Αγωγή και Γενική Εκπαίδευση, οι οποίοι είχαν δρομολογηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα, προχωρά και στην υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσα από συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων.
Επιπλέον, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων θα πρέπει να αναλογιστεί και να κατανοήσει πως είναι εξαιρετικά λανθασμένο το μήνυμα που στέλνει προς όλες τις πλευρές, όταν επιλέγει να καταργήσει σχολεία σε ακριτικές περιοχές και Νομούς, όπως είναι ο Έβρος, τη στιγμή που η χώρα μας, διαπιστωμένα πια, αντιμετωπίζει οξύ δημογραφικό πρόβλημα.
Επειδή οι προτάσεις για συγχώνευση-κατάργηση σχολικών μονάδων δεν έχουν τη σύμφωνη γνώμη των Δημοτικών Συμβουλίων και της τοπικής κοινωνίας,
Επειδή οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην κοινωνία και ενισχύουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση,
Επειδή οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων οδηγούν μοιραία στην ερήμωση της υπαίθρου,
Επειδή η ίδρυση και η λειτουργία σχολείων είναι υποχρέωση της πολιτείας,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
  1. Προτίθεται το υπουργείο να άρει την ανάλγητη απόφασή του για κλείσιμο έξι σχολικών μονάδων στον Έβρο;
  2. Θα λάβει υπόψη της η κα Υπουργός τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες της τοπικής κοινωνίας του Έβρου, όπως αυτές διατυπώνονται από την εκπαιδευτική κοινότητα, τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και τους Συλλόγους Γονέων;
  3. Βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου η κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό και οι μόνιμες προσλήψεις;
  4. Τι προτίθεται να πράξει το Υπουργείο για την ικανοποίηση των αιτημάτων των Δήμων σχετικά με την ίδρυση νέων σχολειών και εκπαιδευτικών δομών;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Γκαρά Αναστασία
Με την ευκαιρία του συγκεκριμένου άρθρου θα δημοσιεύσω την ηλεκτρονική αλληλογραφία μου με τον Προϊστάμενο της ΔΙ.Δ.Ε Έβρου κύριο Αποστολακούδη, χωρίς βέβαια να λάβω απάντηση επί του θέματος.
Email μου 5/12:
Αν και σε προηγούμενη επικοινωνία μου (2 φορές) μαζί σας σε θέμα που αφορούσε την στελέχωση του Γυμνασίου Λυκείου Σαμοθράκης και κυρίως την Γ' Λυκείου με αγνοήσατε, τουλάχιστον αν κάνατε αυτό που έπρεπε δεν με πειράζει που δεν πήρα απάντηση, αλλά...
Τώρα το θέμα αφορά κάτι άλλο, επίσης σημαντικό.
Διάβασα σε άρθρο τοπικής σελίδας του Έβρου (https://evrosonline.gr/katargoyn-scholeia-gia-10-000-eyro-osa-dino/ ) για συγχώνευση και του Γυμνασίου - Λυκείου Σαμοθράκης και την δημιουργία Γυμνασίου με λυκειακές τάξεις. Καταρχήν ισχύει κάτι τέτοιο; Αν ναι ποια τα ωφέλη και τα μειονεκτήματα και πότε πρόκειται να υλοποιηθεί;
Ευχαριστώ με την ελπίδα να λάβω απάντηση...

Προώθηση στην Περιφερειακή Δ/νση Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπ/σης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης

Απάντηση Προϊστάμενου ΔΙ.Δ.Ε Έβρου 6/12
Καλημέρα σας,
Γιατί κύριε θεωρείτε ότι η υπηρεσία είχε τέτοια υποχρέωση; Από που προκύπτει αυτό;

Ανταπάντηση μου 6/12
Καλημέρα σας, η Σαμοθράκη είναι, αν δεν κάνω λάθος, στην περιοχή ευθύνης σας, όπως και της ΔΙ.Π.Ε Έβρου, της οποίας ο διευθυντής μου απάντησε άμεσα τόσο πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που επίσης σας είχα στείλει ερώτηση, όπως και χθες που κατά λάθος έβαλα την δική τους ηλεκτρονική διεύθυνση αντί της δικής σας και ο διευθυντής θεώρησε ο άνθρωπος σωστό να με ενημερώσει ότι έκανα λάθος. Μπράβο του και τον ευχαριστώ.
Πάμε τώρα στο ερώτημα σας περί υποχρέωσης σας.
Είστε ή όχι μισθωτοί του ελληνικού δημοσίου, το οποίο χρηματοδοτούν οι Έλληνες φορολογούμενοι; Δεν έχετε λοιπόν υποχρέωση να λογιδοτείτε απέναντι τους;
Δε σας ρώτησα κάτι προσωπικό, σας ρώτησα κάτι που αφορά την ελληνική κοινωνία και μάλιστα:
α) ακριτικό κομμάτι της
β) το μέλλον της, τα παιδιά.
Ευχαριστώ

Από εκεί και πέρα καμία συνέχεια, τα συμπεράσματα δικά σας...