19 Μαρτίου, 2020

Κορωνοϊός: Αίσιο τέλος για το ύποπτο περιστατικό στη Σαμοθράκη. Αρνητικός ο Πολωνός τουρίστας - Σχόλιο - Κυβέρνηση: Σχέδιο περιορισμού των μετακινήσεων προς τα νησιά - Περιφέρεια: «Ξεκινήσαμε τους ελέγχους στο καράβι όπως υποσχεθήκαμε αλλά δεν είχαμε προσωπικό και σταματήσαμε»

Αίσιο είναι το τέλος της περιπέτειας που έλαβε χώρα στη Σαμοθράκη πριν από δύο ημέρες και σχετιζόταν με ύποπτο κρούσμα του Covid-19.
Ειδικότερα, το περιστατικό αφορούσε έναν 23χρονο Πολωνό τουρίστα στο νησί, ο οποίος, αφού εμφάνισε ήπια συμπτώματα (βήχα και όχι πυρετό) φιλοξενήθηκε για μία ημέρα στο Κέντρο Υγείας Σαμοθράκης, πριν μεταφερθεί στο ΠΓΝΑ όπου και εξετάστηκε για τον κορωνοϊό.
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο Λοιμωξιολόγο, λοιπόν, ο άντρας ΔΕΝ βρέθηκε θετικός στον Covid-19, με αποτέλεσμα όλοι όσοι βρέθηκαν σε επαφή μαζί του στο Κέντρο Υγείας Σαμοθράκης να μη διατρέχουν κάποιον επιπλέον κίνδυνο. Τα αποτελέσματα έγιναν γνωστά εχθές (19/03).
Μάλιστα, το Κέντρο Υγείας του νησιού ενισχύθηκε με δύο ειδικές ιατρικές στολές, οι οποίες στάλθηκαν από το ΠΓΝΑ. Αξίζει να σημειωθεί ξανά, ωστόσο, πως το νησί δε διαθέτει τις κατάλληλες υγειονομικές υποδοχές για να φιλοξενήσει περιστατικά τέτοιου είδους, καθώς τα δύο κρεβάτια νοσηλείας που έχει στην κατοχή του μετά βίας εξυπηρετούν επαρκώς τους κατοίκους της νήσου.
Εδώ θα βρείτε τις λεπτομέρειες της περιπέτειας που πέρασε το ΚΥ της νήσου:
evros24.gr

 irineossamothraki Blog
Χθες διάβασα το άρθρο, αλλά δεν ήθελα να ενσπείρω μεγαλύτερη ανησυχία και τρομοκρατία από αυτήν που ήδη υπάρχει, περίμενα να ανακοινωθούν τα επίσημα αποτελέσματα.
Ευτυχώς που βρέθηκε αρνητικός και δεν θα μπει σε περιπέτειες η τοπική κοινωνία της Σαμοθράκης για ιχνηλάτηση. 
Μακάρι να μείνουμε καθαροί μέχρι το τέλος αυτής της οδυνηρής περιπέτειας που μας έβαλαν κάποιοι.
Αυτός ήταν και ο λόγος της χθεσινής ανακοίνωσης του Δημάρχου Σαμοθράκης κύριου Νίκου Γαλατούμου.
Επίσης, ααργοπορημένα νομίζω, προς αυτήν την κατεύθυνση οδηγείται και τη Κυβέρνηση:

Σχέδιο περιορισμού των μετακινήσεων προς τα νησιά

Σχέδιο για τον περιορισμό των μετακινήσεων του πληθυσμού και των ξένων ταξιδιωτών με την ακτοπλοΐα από και προς τα νησιά επεξεργάζεται η κυβέρνηση. Ειδικότερα, αξιολογεί τρία σενάρια για το πώς θα ρυθμίσει τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις ώστε οι έχοντες ανάγκη μετακίνησης από και προς τα ελληνικά νησιά να μπορούν να εξυπηρετούνται και ταυτόχρονα να γίνεται ομαλά ο εφοδιασμός των τοπικών αγορών με τρόφιμα και φάρμακα χωρίς να διακινδυνεύεται  η επιμόλυνση των κατοίκων.
Εξυπακούεται πως η μεταφορά των φορτηγών θα είναι ελεύθερη, με βάση βεβαίως τη διαθεσιμότητα χώρου στα πλοία που θα μείνουν στις περιορισμένες σε συχνότητα γραμμές. Αυτό που ανησυχεί την κυβέρνηση είναι το ενδεχόμενο δημιουργίας κάποιου πυρήνα μολύνσεως σε ένα από τα μικρότερα κυρίως νησιά του Αιγαίου, αλλά και του Ιονίου, με ανεπαρκείς για την πρόκληση που συνιστά ο κορωνοϊός υποδομές υγειονομικής περίθαλψης.
Τα τρία σενάρια
Ετσι, χθες Τρίτη, στο υπουργείο ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των αρμοδίων υπηρεσιών υπό την προεδρία του υπουργού με τη συμμετοχή και των διοικήσεων των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων. Τρία σενάρια έπεσαν στο τραπέζι για το πώς μπορεί να ρυθμιστεί η απόφαση αυτή:
Το πρώτο προβλέπει τη ναύλωση πλοίων από το Δημόσιο προκειμένου να τα δρομολογήσει με τη συχνότητα και στις γραμμές εκείνες που θα αποφασίσει. Να σημειωθεί πως με βάση τις μέχρι τώρα συζητήσεις φαίνεται ότι η συχνότητα των δρομολογίων θα αφορά ένα πλοίο κάθε δεύτερη μέρα. Μένει, πάντως, να αποφασιστεί κατά περίπτωση.
Το δεύτερο σενάριο αφορά την ανάληψη των λειτουργικών εξόδων των πλοίων που θα μείνουν στις γραμμές από το Δημόσιο. Δηλαδή, να επιδοτεί να πληρωθούν από το Δημόσιο έξοδα, όπως καύσιμα, μισθολογικό κόστος και λιμενικά τέλη.
Τέλος, το τρίτο σενάριο αφορά την προοπτική επίταξης των πλοίων. Αν και το σενάριο αυτό θεωρείται από ορισμένες πλευρές ακραίο, είναι πιθανόν να υιοθετηθεί εάν υπάρξουν αντιδράσεις από τα ναυτεργατικά σωματεία, όπως ήδη διαφαίνεται. Παράλληλα υπάρχουν σκέψεις και για την εξ ολοκλήρου απαγόρευση πλόων σε αμιγώς επιβατηγά πλοία, ενώ έχουν διατυπωθεί και προτάσεις μοιράσματος των γραμμών ανά εταιρεία.
Με δεδομένο ότι η κρίση έχει ήδη πλήξει σημαντικά την επιβατική κίνηση, το πώς θα ρυθμιστεί ο περιορισμός των μετακινήσεων στα ελληνικά νησιά και αν θα αναλάβει το κόστος το ελληνικό Δημόσιο, θα κριθεί σε μεγάλο βαθμό και η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Ο λόγος γίνεται όχι για τις άγονες γραμμές, αλλά για τα εμπορικά δρομολόγια. Και αυτό διότι οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις έχουν πάντοτε την επιλογή και να παροπλίσουν τα καράβια και να εξελιχθεί η κρίση πριν αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους. Σε κάθε περίπτωση, οι σχετικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν τις επόμενες ημέρες και να εφαρμοστούν άμεσα. Η αξιολόγηση των επιβατών που θα μπορούν να ταξιδέψουν ως έχοντες επείγουσα ανάγκη αναμένεται να γίνεται κατά το ιταλικό μοντέλο, δηλαδή από το Λιμενικό και όχι βέβαια από τις εταιρείες.
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ



Περιφέρεια: «Ξεκινήσαμε τους ελέγχους στο καράβι όπως υποσχεθήκαμε αλλά δεν είχαμε προσωπικό και σταματήσαμε»

Σταμάτησαν οι υγειονομικοί έλεγχοι κατά την επιβίβαση των ταξιδιωτών για Σαμοθράκη στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης πριν ξεκινήσουν καλά καλά. Ο Αντιπεριφερειάρχης Υγείας Κώστας Βενετίδης είχε ανακοινώσει την λήψη αυτών των έκτακτων μέτρων, αλλά όπως παραδέχθηκε σήμερα, οι έλεγχοι αυτοί σταμάτησαν λόγω έλλειψης προσωπικού και επειδή ο ΕΟΔΥ έδωσε στην Περιφέρεια άλλες προτεραιότητες! Η Σαμοθράκη όμως βρίσκεται σε μεγάλη επικινδυνότητα, λόγω των σημαντικών ελλείψεων σε υγειονομικές υποδομές, μετά την καταστροφή του 2017 και γιατί ένα εμφανιζόμενο κρούσμα κορονοϊού είναι εξαιρετικά εύκολο να διαδοθεί σε ελάχιστο χρόνο.