Δεν μας αφορά ο ανταγωνισμός μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών, τον οποίο θέλει να προβάλλει μερίδα των τοπικών Μέσων Ενημέρωσης, αλλά μέσα από τον ανταγωνισμό αυτό, μπορούμε να καταλάβουμε αρκετά πράγματα, για τον τρόπο που σκέφτονται οι πλοιοκτήτες. Σε τοπική εφημερίδα υπάρχει το εξής σχόλιο, το οποίο περνάει «στα ψιλά», ότι μία εκ των τριών εταιρειών, δεν πραγματοποιεί δρομολόγια στη γραμμή Καβάλα-Πρίνος.
Δεν είναι τυχαίο ότι, η εταιρεία αυτή θεωρείται από τις άλλες δύο, τις «παλιότερες» στις τοπικές πορθμειακές γραμμές, ως «ενοχλητικός εταίρος», γιατί, όπως πιστεύουν, ήρθε να τους «χαλάσει τη σούπα», δηλαδή να «σπάσει» το μονοπώλιο. Η εταιρεία αυτή έχει μόνο ένα πλοίο, το οποίο άλλοτε δρομολογεί στη γραμμή Καβάλα-Πρίνος και άλλοτε στη γραμμή Κεραμωτή-Θάσος (Λιμένας). Οι δύο μεγάλοι «παίκτες», όμως, ζήτησαν (και πρόσφατα) από το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, να καταθέσει νομοθετική τροπολογία (σ.σ. στην Ελλάδα εισηγούνται νομοθετικές τροπολογίες και άλλοι εκτός από τους πολιτικούς), ώστε να μην επιτρέπεται σε άλλη εταιρεία να δραστηριοποιηθεί στη θαλάσσια συγκοινωνία Καβάλας-Θάσου, αν δεν δρομολογήσει πλοία και στις δύο γραμμές. Με την νομοθετική αυτή τροπολογία, όχι μόνο θα αποτραπεί η έλευση κι άλλης, ή κι άλλων ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά έχει στόχο να αποκλείσει και τον «ενοχλητικό εταίρο» με το ένα πλοίο, για να επιστρέψουμε στο καθεστώς μονοπωλίου.
Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καβάλας, τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020, ο επικεφαλής του συνδυασμού «Κοινωνική Αποτελεσματική Παρέμβαση», Βαγγέλης Παππάς, είπε απευθυνόμενος προς τον δήμαρχο, Θόδωρο Μουριάδη, ότι: «Πρέπει να δώσουμε τέλος στο καρτέλ των ναυτιλιακών εταιρειών στη γραμμή Καβάλας-Πρίνου». Το τέλος αυτό, φίλτατε Βαγγέλη Παππά, δεν θα δοθεί με την ίδρυση διαδημοτικής εταιρείας θαλάσσιας συγκοινωνίας. Το τέλος στο «καρτέλ», όπως είπες, θα δοθεί μόνο με πολιτική απόφαση.
Εμείς θα καλέσουμε το Υπουργείο ναυτιλίας και τον υπουργό να κάνει νομοθετική ρύθμιση, αλλά όχι αυτή που θέλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Προτείνουμε να «ελευθερώσει» τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου και να ιδρύσει μία νέα γραμμή, η οποία θα συνδέσει την Καβάλα με τη Θάσο και την Σαμοθράκη (Καβάλα-Πρίνος-Καμαριώτισσα) και να προκηρύξει διαγωνισμό, όπως έκανε για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος. Εάν θέλουν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό και οι «τοπικές» ναυτιλιακές εταιρείες, είναι ευπρόσδεκτες. Αλλά, πιστεύουμε, ενδιαφέρονται μόνο για τη γραμμή Κεραμωτή-Θάσος, στην οποία μπορούν να συνεχίσουν το έργο τους.
Αφού υπήρξαν ενδιαφερόμενοι για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος, είμαστε βέβαιοι πως θα υπάρξουν και για τη νέα γραμμή Καβάλα-Θάσος-Σαμοθράκη. Έτσι, θα αποκατασταθεί και το λάθος που έγινε με την κατάργηση της (απευθείας) σύνδεσης μεταξύ Καβάλας και Σαμοθράκης. Έχει, όμως, τα πολιτικά κότσια ο υπουργός ναυτιλίας, να πάει «κόντρα» στα συμφέροντα των πλοιοκτητών;
Δεν είναι τυχαίο ότι, η εταιρεία αυτή θεωρείται από τις άλλες δύο, τις «παλιότερες» στις τοπικές πορθμειακές γραμμές, ως «ενοχλητικός εταίρος», γιατί, όπως πιστεύουν, ήρθε να τους «χαλάσει τη σούπα», δηλαδή να «σπάσει» το μονοπώλιο. Η εταιρεία αυτή έχει μόνο ένα πλοίο, το οποίο άλλοτε δρομολογεί στη γραμμή Καβάλα-Πρίνος και άλλοτε στη γραμμή Κεραμωτή-Θάσος (Λιμένας). Οι δύο μεγάλοι «παίκτες», όμως, ζήτησαν (και πρόσφατα) από το Υπουργείο ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, να καταθέσει νομοθετική τροπολογία (σ.σ. στην Ελλάδα εισηγούνται νομοθετικές τροπολογίες και άλλοι εκτός από τους πολιτικούς), ώστε να μην επιτρέπεται σε άλλη εταιρεία να δραστηριοποιηθεί στη θαλάσσια συγκοινωνία Καβάλας-Θάσου, αν δεν δρομολογήσει πλοία και στις δύο γραμμές. Με την νομοθετική αυτή τροπολογία, όχι μόνο θα αποτραπεί η έλευση κι άλλης, ή κι άλλων ναυτιλιακών εταιρειών, αλλά έχει στόχο να αποκλείσει και τον «ενοχλητικό εταίρο» με το ένα πλοίο, για να επιστρέψουμε στο καθεστώς μονοπωλίου.
Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Καβάλας, τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020, ο επικεφαλής του συνδυασμού «Κοινωνική Αποτελεσματική Παρέμβαση», Βαγγέλης Παππάς, είπε απευθυνόμενος προς τον δήμαρχο, Θόδωρο Μουριάδη, ότι: «Πρέπει να δώσουμε τέλος στο καρτέλ των ναυτιλιακών εταιρειών στη γραμμή Καβάλας-Πρίνου». Το τέλος αυτό, φίλτατε Βαγγέλη Παππά, δεν θα δοθεί με την ίδρυση διαδημοτικής εταιρείας θαλάσσιας συγκοινωνίας. Το τέλος στο «καρτέλ», όπως είπες, θα δοθεί μόνο με πολιτική απόφαση.
Εμείς θα καλέσουμε το Υπουργείο ναυτιλίας και τον υπουργό να κάνει νομοθετική ρύθμιση, αλλά όχι αυτή που θέλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Προτείνουμε να «ελευθερώσει» τη γραμμή Καβάλας-Πρίνου και να ιδρύσει μία νέα γραμμή, η οποία θα συνδέσει την Καβάλα με τη Θάσο και την Σαμοθράκη (Καβάλα-Πρίνος-Καμαριώτισσα) και να προκηρύξει διαγωνισμό, όπως έκανε για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος. Εάν θέλουν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό και οι «τοπικές» ναυτιλιακές εταιρείες, είναι ευπρόσδεκτες. Αλλά, πιστεύουμε, ενδιαφέρονται μόνο για τη γραμμή Κεραμωτή-Θάσος, στην οποία μπορούν να συνεχίσουν το έργο τους.
Αφού υπήρξαν ενδιαφερόμενοι για τη γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνος, είμαστε βέβαιοι πως θα υπάρξουν και για τη νέα γραμμή Καβάλα-Θάσος-Σαμοθράκη. Έτσι, θα αποκατασταθεί και το λάθος που έγινε με την κατάργηση της (απευθείας) σύνδεσης μεταξύ Καβάλας και Σαμοθράκης. Έχει, όμως, τα πολιτικά κότσια ο υπουργός ναυτιλίας, να πάει «κόντρα» στα συμφέροντα των πλοιοκτητών;
k-tipos.gr
Δεν ξέρω τι γίνεται, όλοι θέλουν την γραμμή αυτή, πλην της Αλεξανδρούπολης, αλλά κανείς δεν κάνει την παραμικρή κίνηση διεκδίκησης...
Η γραμμή προκηρύσσεται τα τελευταία χρόνια, αλλά ούτε η Σαμοθράκη, ούτε η Καβάλα, ούτε από κοινού κάνουν κάποια κίνηση ώστε να δείξουν και στο Υπουργείο και στις εταιρείες ότι την θέλουν πραγματικά... Γιατί οι κοινωνίες των 2 προορισμών (και όχι μόνο) την θέλουν...
Η γραμμή της Καβάλας, έχω γράψει και άλλες φορές, θα έπρεπε να είναι τόσο αυτονόητη όσο εκείνη της Αλεξανδρούπολης και να είναι σε ετήσια βάση, με αύξηση δρομολογίων το καλοκαίρι, συν την ένταξη της Θάσου σε κάποια.
Αντίθετα καταφέραμε να συνδεθούμε με την Λήμνο... Για την οποία γραμμή, όπως και πολλοί συντοπίτες μου, έχω πολύ χαμηλές προσδοκίες... Ιδιαίτερα όταν δεν υπάρχει ανταπόκριση από και προς Λαύριο ή Πειραιά, εκτός από ένα δρομολόγιο μόνο προς Σαμοθράκη... Μακάρι σε αυτήν την διαφορετική τουριστική σεζόν να πάει τόσο καλά και να διαψευστώ πανηγυρικά...
Δεν ξέρω τι γίνεται, όλοι θέλουν την γραμμή αυτή, πλην της Αλεξανδρούπολης, αλλά κανείς δεν κάνει την παραμικρή κίνηση διεκδίκησης...
Η γραμμή προκηρύσσεται τα τελευταία χρόνια, αλλά ούτε η Σαμοθράκη, ούτε η Καβάλα, ούτε από κοινού κάνουν κάποια κίνηση ώστε να δείξουν και στο Υπουργείο και στις εταιρείες ότι την θέλουν πραγματικά... Γιατί οι κοινωνίες των 2 προορισμών (και όχι μόνο) την θέλουν...
Η γραμμή της Καβάλας, έχω γράψει και άλλες φορές, θα έπρεπε να είναι τόσο αυτονόητη όσο εκείνη της Αλεξανδρούπολης και να είναι σε ετήσια βάση, με αύξηση δρομολογίων το καλοκαίρι, συν την ένταξη της Θάσου σε κάποια.
Αντίθετα καταφέραμε να συνδεθούμε με την Λήμνο... Για την οποία γραμμή, όπως και πολλοί συντοπίτες μου, έχω πολύ χαμηλές προσδοκίες... Ιδιαίτερα όταν δεν υπάρχει ανταπόκριση από και προς Λαύριο ή Πειραιά, εκτός από ένα δρομολόγιο μόνο προς Σαμοθράκη... Μακάρι σε αυτήν την διαφορετική τουριστική σεζόν να πάει τόσο καλά και να διαψευστώ πανηγυρικά...