Όπως σας είχα αναφέρει στο άρθρο με τίτλο Στον «αέρα» ο νέος διαγωνισμός για την γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη - Πρόβλεψη και για 3 mhnh σύνδεση με Λήμνο τη θερινή περίοδο - Παρατηρήσεις και στην πρώτη παρατήρηση ήταν ότι δεν ήξερα αν ήταν η τελευταία προκήρυξη με τις επιδοτούμενες ή η δεύτερη.
Τελικά σύμφωνα με τα λεγόμενα του Φώτη Φωτεινού ήταν η τελευταία. Το ευχάριστο είναι ότι θα έχουμε την ίδια εταιρεία και το ίδιο πλοίο, για ένα χρόνο ακόμη.
Το δυσάρεστο είναι η τρίτη παρατήρηση μου σε εκείνο το άρθρο ότι δηλαδή η γραμμή της Αλεξανδρούπολης πάλι είναι 9μηνη και όχι 12μηνη και μάλιστα χωρίς τα επιδοτούμενα δρομολόγια της Λήμνου, η οποία γραμμή πλέον γίνεται 3μηνη και επιδοτούμενη μόνο στο κομμάτι Σαμοθράκη - Λήμνος και αντίστροφα.
Αυτό έδινε την δυνατότητα σε πολλούς να έρθουν και να φύγουν πολύ πιο οικονομικά.
Ο φίλος μου ο Φώτης Φωτεινός εστίασε στο θέμα ότι μειώνονται τα δρομολόγια. Προσωπική μου άποψη είναι ότι τα 7 δρομολόγια δεν θα μείνουν 7, τουλάχιστον από την συγκεκριμένη εταιρεία. Ούτε η SAOS FERRIES, ούτε η ZANTE FERRIES έχουν περιοριστεί μέχρι στιγμής στα δρομολόγια που θέτει η σύμβαση για τους καλοκαιρινούς μήνες. Πάντα είχε επιπλέον, απλά το Υπουργείο Ναυτιλίας υποχρεώνει την εκάστοτε εταιρεία που αναλαμβάνει την εξυπηρέτηση της γραμμής με επιδότηση, το μεγαλύτερο διάστημα του έτους, την περίοδο που δεν επιδοτείται να κάνει τουλάχιστον τόσα, εν προκειμένω 7, δρομολόγια...
Το ένα μείζον θέμα είναι πως θα προσελκύσουμε επισκέπτες με πιο χαμηλό αντίτιμο. Ήδη η ZANTE FERRIES έχει οικονομικότερα εισιτήρια (κυρίως στα οχήματα) με αναβαθμισμένες παροχές σε σύγκριση με προηγούμενη κατάσταση. Αλλά το ζητούμενο είναι εφόσον υπάρχει η δυνατότητα έστω σε κάποια από τα δρομολόγια, όπως πέρσι και φέτος με την Λήμνο, αν όχι σε 7, να υπάρχει επιδότηση. Ώστε το νησί να μπορεί να προσελκύσει περισότερο κόσμο.
Άλλο σημαντικό θέμα είναι αν έκλεισε και η γραμμή της Λήμνου, μπορεί προσωπικά να είμαι κάθετα, οριζόντια και διαγώνια αντίθετος με την ύπαρξη της και όπως υπάρχει, εφόσον όμως μας δίνεται πρέπει να την παίρνουμε και να προσπαθήσουμε να την αναβαθμίσουμε. Τι εννοώ με το όπως υπάρχει και με το να την αναβαθμίσουμε; Η γραμμή της Λήμνου θα μπορούσε να μας φέρει περισότερο κόσμο, εάν υπήρχε ανταπόκριση από και προς Λαύριο, χωρίς καν να συζητάμε την γραμμή του Λαυρίου, που θα στερεί το πλοίο για πολλές ώρες από την γραμμή της Αλεξανδρούπολης. Πρέπει να επιδιώξουμε, αν η Λήμνος υπάρχει το επόμενο καλοκαίρι στο πρόγραμμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων της Σαμοθράκης, να έχει ανταπόκριση προς και από Λαύριο. Αυτό πρέπει να συζητηθεί με την ZANTE FERRIES, η οποία συνήθως έχει ευήκοα ώτα και είναι πρόθυμη να βοηθήσει το νησί μας.
Άλλο σημαντικό θέμα: Τι γίνεται αλήθεια με τις καινούργιες γραμμές που μας υποσχέθηκε ο κύριος Πλακιωτάκης, σύμφωνα πάντα και κατ' επανάληψη λεγόμενα των τοπικών αρχόντων μας...;
Τέλος ένα ακόμη μείζον θέμα είναι ο όσο το δυνατόν σωστότερος και βολικότερος για τους πολλούς προγραμματισμός των δρομολογίων. Πχ, σήμερα Κυριακή φεύγει ένα δρομολόγιο από Σαµοθράκη για Αλεξανδρούπολη και αυτό σχετικά νωρίς, στις 15:30...
Οπότε νομίζω ο αριθμός των δρομολογίων δεν είναι πρόβλημα, αλλά προβλήματα, σημαντικότερα, προηγούνται να λυθούν...
Όσοι δεν ακούσατε την εκπομπή, πατήστε τον σύνδεσμο στην αρχή του άρθρου και ακούστε την (εγώ άκουσα ένα κομμάτι της ζωντανά και την υπόλοιπη αργότερα). Ηταν μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση, σχεδόν όλα τα θέματα που συζητήθηκαν, με βρίσκουν σύμφωνο οι απόψεις των συντελεστών, όπως πχ ελεύθερη - παράνομη κατασκήνωση, χωροθέτηση αγάλματος κλπ.