23 Οκτωβρίου, 2022

"Ορθα Κοφτά" με τον Γ.Γ. Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Μ. Κουτουλάκη και τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρ. Μέτιο

Σήμερα στην εκπομπή μου "Ορθά Κοφτά" στο Samothraki Web Radio με τον Φώτη Φωτεινό φιλοξενήσαμε τηλεφωνικά τον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κύριο Μανώλη Κουτουλάκη και τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κύριο Χρήστο Μέτιο, ο οποίος βρίσκεται στην Σαμοθράκη, στα πλαίσια του Δημοσιογραφικού Συνεδρίου.
Η συνέντευξη του πρώτου αρχικά είχε προγραμματιστεί για την προηγούμενη Κυριακή 16 Οκτωβρίου στην εκπομπή "1984" του Παναγιώτη Λαμπροπούλου, αλλά ο ίδιος και όχι κάποιος συνεργάτης του επικοινώνησε με τον σταθμό και ενημέρωσε πως δεν μπορούσε διότι προέκυψαν έκτακτα καιρικά φαινόμενα στα Δωδεκάνησα και την Κρήτη, όπου θα μετέβαινε με κυβερνητικό κλιμάκιο, τόνισε όμως πως θα είναι διαθέσιμος κάποια άλλη στιγμή, η συζήτηση - συνέντευξη προγραμματίστηκε για σήμερα.
Ο κύριος Κουτουλάκης ρωτήθηκε και απάντησε σε πολλές ερωτήσεις, μάλιστα πολλές φορές προλαβαίνοντας επόμενες ερωτήσεις...
Πριν προχωρήσω σε όσα ειπώθηκαν θα σταθώ σε μία φράση του πολύ σημαντική και πρέπει να είναι θεώρημα όλων των κυβερνήσεων: "Όπως σχεδιάζεται η Εθνική Εξωτερική Πολιτική, έτσι πρέπει να σχεδιάζεται και η Εθνική Νησιωτική Πολιτική..."
Αυτά που κράτησα εγώ από την συζήτηση επιγραμματικά:
  • Η 12μηνη επιδότηση δεν αποκλείεται αλλά παραμένει μακρινό όνειρο
  • Η σύνδεση με την Καβάλα αποκλείεται, τουλάχιστον ως Αλεξανδρούπολη - Σαμοθρακη - Καβάλα γιατί η πολιτική του ΥΝΑΝΠ είναι στην διασύνδεση μεταξύ νησιών*.
  • Η επιδότηση του δρομολογίου της Λήμνου στο σκέλος Σαμοθρακη - Αλεξανδρούπολη μπορεί να εξεταστεί μόνο μέσα από το ΕΣΠΑ 2021 - 2027 και όχι νωρίτερα από την επόμενη σύμβαση (2023-2024).
  • Προτεραιότητα του Υπουργείου είναι η ανακατασκευή του λιμανιού της Καμαριωτισσας έστω και με την κατασκευή ντόκου.
  • Το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν καταργείται και στόχος είναι η επιτάχυνση των πληρωμών, στο επόμενο διάστημα θα υπάρξουν νέες πληρωμές στο σκέλος των επιβατών και των επιχειρήσεων (β' εξάμηνο '21), το σκέλος των καυσίμων είναι σημαντικό μεν, αλλά μάλλον θα μείνει ακόμη πίσω...
* ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΠΡΟΤΑΣΗ: Οπότε η Σαμοθράκη πρέπει να αφήσει την γραμμή της Καβάλας και να στραφεί σε μία γραμμή σύνδεσης 2 νησιών, της Σαμοθράκης και της Θάσου με απαίτηση τόσο της Σαμοθράκης όσο και της Καβάλας** το δρομολόγιο υποχρεωτικά να καταλήγει στην Καβάλα.
** Το θέλουν όλοι οι φορείς της Καβάλας, αλλά έχουν μείνει σε αδράνεια από ότι φαίνεται, περιμένουν όλα τα κάνει η μικρή και μόνη Σαμοθράκη, μιας και η Αλεξανδρούπολη - ο Έβρος δεν το θέλουν...

Αμέσως μετά την εποικοδομητική μεν συζήτηση με τον Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά χωρίς να αποκομίσουμε κάτι ουσιαστικό ή νεότερο, επικοινωνήσαμε με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κύριο Χρήστο Μέτιο, ο οποίος όπως μας είπε, απολάμβανε την φύση της Σαμοθράκης, μιας και οι υποχρεώσεις του τελείωσαν αφού ουσιαστικά τελείωσαν και οι εργασίες του 17ου Δημοσιογραφικού Συνεδρίου Σαμοθρακης.
Ρωτήθηκε για το ποιους στόχους έχει βάλει η Περιφέρεια, στο σκέλος που την αφορά, για την συνέχεια αυτού του θεσμού. Ο κύριος Μέτιος είπε ότι η ΠΑΜΘ το θέλει κάθε χρόνο, αλλά μάλλον προκρίνεται η επιθυμία των δημοσιογραφικών ενώσεων για διεξαγωγή κάθε δύο χρόνια. Χρονικά εκεί που γινόταν τα πρώτα συνέδρια, τέλος Μαϊου, αρχές Ιουνίου, δηλαδή την περίοδο του Αγίου Πνεύματος.
Τον ρωτήσαμε για την πρόσφατη σύμβαση που υπογράφηκε μεταξύ της Περιφέρειας και του Δήμου Σαμοθράκης για την χρηματοδότηση έργων βελτίωσης του οδικού δικτύου, όπως είπε αυτό είναι ένα έργο που θα υλοποιηθεί εξ ολοκλήρου από τον Δήμο Σαμοθράκης.

Η εκπομπή με τις δύο συζητήσεις - συνεντεύξεις από την σελίδα του samothrakiradio.gr.