Στην Αλεξανδρούπολη, σήμερα την 17-10-2022, ημέρα Δευτέρα και ώρα 10:00 στα γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. συμμετείχαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ανώνυμης εταιρείας "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ" (Ο.Λ.Α. Α.Ε.), κατόπιν της αριθ. Πρωτ.: 1851/14-10-2022 Πρόσκλησης του κ. Προέδρου, σε έκτακτη συνεδρίαση δια περιφοράς, για λήψη αποφάσεων επί των παρακάτω θεμάτων:
Θέμα 1ο: «Δήλωση ανάληψης λειτουργίας και συντήρησης του έργου “Κατασκευή έργων άμεσης προτεραιότητας στο λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης (πρώην ε.ε. 2019ΣΕ07000001)”». (Εισήγηση: Τεχνική Υπηρεσία).
Ο κ. Χρήστος Γκαζέπης, ΠΕ Πολιτικός Μηχανικός, υπάλληλος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Οργανισμού, ενημερώνει τα μέλη του Δ.Σ. του Οργανισμού, ως ακολούθως:
Ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης Α.Ε. έχει την ευθύνη διαχείρισης, μεταξύ άλλων λιμενικών εγκαταστάσεων, του λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης. Για τον συγκεκριμένο λιμένα ολοκληρώθηκε και εγκρίθηκε πρόσφατα από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (Απόφαση Ε.Σ.Α.Λ. 87/06/02-06-2021 με ΑΔΑ: 9ΜΟΑ4653ΠΩ-ΗΛΚ) η μελέτη Πλαισίου Έργων Ανάπτυξης Λιμένα (Π.Ε.Α.Λ.), με την οποία:
- διερευνήθηκαν οι ανάγκες και οι δυνατότητες του λιμένα Καμαριώτισσας με στόχο τη βελτίωση των υποδομών και της λειτουργικότητάς των εγκαταστάσεών του, ώστε μεταξύ άλλων να βελτιωθούν οι συνθήκες ακτοπλοϊκής σύνδεσης του νησιού με την Αλεξανδρούπολη, να αυξηθεί η τουριστική κίνηση, να καταστεί δυνατή η εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων και υδροπλάνων, να επιλυθούν τα υφιστάμενα λειτουργικά προβλήματα κλπ,
- προτάθηκαν όροι δόμησης και χρήσης γης εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης,
- καθορίστηκαν και ιεραρχήθηκαν τα έργα ανάπτυξής του και
- καθορίστηκε χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των προτεινόμενων έργων κλπ.
Έχει εκπονηθεί επίσης Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) με σκοπό την απρόσκοπτη υλοποίηση των ανωτέρω λιμενικών έργων στο μέλλον και έχει εκδοθεί η α.π.66805 ΑΕΠΟ για την τροποποίηση (αναβάθμιση - εκσυγχρονισμό) και λειτουργία του έργου «Λιμένας Καμαριώτισσας Σαμοθράκης» (ΑΔΑ: Ω8ΡΠΟΡ1Υ-ΑΨΛ).
Για τη υλοποίηση των έργων άμεσης προτεραιότητας, η Διεύθυνση Λιμενικών Υποδομών (Δ20) του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών (ως φορέας υλοποίησής τους) είχε εντάξει από το 2019 στο ΠΔΕ του Υπ. Υποδομών, τόσο τις απαραίτητες τεχνικές μελέτες στη ΣΑΜ070, όσο και τα αντίστοιχα έργα στη ΣΑΕ070 (ενάριθμο έργο ε.ε.2019ΣΕ07000001, με τίτλο “Κατασκευή έργων άμεσης προτεραιότητας στο λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης”, π/υ 14.800.000€).
Για τη μεταφορά του ανωτέρω ε.ε. σε Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΕΠΑ 2021-2025 (εθνικό σκέλος ΠΔΕ):
- Το Υπ. Υποδομών και Μεταφορών απέστειλε την υπ’ αριθ. 307323/03-10-2022 (ΑΔΑ: 60ΠΙ465ΧΘΞ-ΖΣΑ) πρόσκληση προς τη Διεύθυνση Δ20, για την υποβολή πρότασης ένταξης και χρηματοδότησής του στο «ΤΠΑ Υποδομών και Μεταφορών» - Άξονας Προτεραιότητας 4.3 «Λιμενικές Υποδομές»
- Σε συνέχεια της συγκεκριμένης πρόσκλησης και προκειμένου η Διεύθυνση Δ20 να υποβάλει το απαιτούμενο Τεχνικό Δελτίο και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, απέστειλε το α.π. 317828/12-10-2022 έγγραφό της, με το οποίο ζητά από την Ο.Λ.Α. Α.Ε. (ως κύριο του έργου) την υποβολή βεβαίωσης – δήλωσης ανάληψης λειτουργίας και συντήρησης του έργου “Κατασκευή έργων άμεσης προτεραιότητας στο λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης (πρώην ε.ε. 2019ΣΕ07000001)”
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Τα έργα άμεσης προτεραιότητας στον λιμένα Καμαριώτισσας αποτελούν μέρος των έργων που προβλέπονται στο εγκεκριμένο ΠΕΑΛ και συνίστανται από:
Α) Επέκταση προσήνεμου μώλου
Με σκοπό την προστασία από τους προσπίπτοντες κυματισμούς, τη δημιουργία μεγαλύτερης επιφάνειας λιμενολεκάνης καθώς και κύκλου ελιγμών μεγαλύτερης διαμέτρου, με βάση το Ε/ΓΟ/Γ πλοίου σχεδιασμού ακτοπλοΐας, προβλέπονται τα ακόλουθα:
Αποξηλώνονται τα τελευταία 11.50μ περίπου του υφιστάμενου προσήνεμου μώλου, τα οποία περιλαμβάνουν όλο το διαπλατυσμένο τμήμα του. Από το σημείο της αποξήλωσης ξεκινά η επέκταση του προσήνεμου μώλου, συνολικού μήκους ίσου με 200μ (αντί του συνόλου 290μ που προβλέπεται στην πλήρη ανάπτυξη σύμφωνα με το ΠΕΑΛ). Το τμήμα της επέκτασης είναι κεκαμμένο. Τα πρώτα 50μ έχουν διεύθυνση ΒΔ, σχηματίζοντας γωνία ίση με 33ο σε σχέση με το υφιστάμενο, διατηρούμενο τμήμα του μώλου. Με τον τρόπο αυτό ο προσήνεμος μώλος επεκτείνεται σε μεγαλύτερα βάθη και απομακρύνεται από την ακτογραμμή, με σκοπό τη δημιουργία μεγαλύτερης επιφάνειας λιμενολεκάνης και κατ’ επέκταση μεγαλύτερου κύκλου ελιγμών, ώστε να εξυπηρετείται το πλοίο σχεδιασμού του ΛΤ Ακτοπλοΐας.
Εν συνεχεία, ο μώλος προεκτείνεται κατά 150μ., σε ΝΔ διεύθυνση, σχεδόν παράλληλα με το τελευταίο τμήμα του υφιστάμενου προσήνεμου μώλου. Το πλάτος του προτεινόμενου μώλου είναι ίσο με 8μ, εκ των οποίων το 1,5μ προς την προσήνεμη πλευρά καταλαμβάνεται από τον προφυλακτήριο τοίχο και απομένουν ελεύθερα 6,50μ για την κίνηση πεζών καθώς και ενός οχήματος. Στα τελευταία 15μ του προτεινόμενου μώλου γίνεται διαπλάτυνση κατά 10μ με σκοπό τη δημιουργία ικανού χώρου για την αναστροφή οχημάτων και την τοποθέτηση φάρου ναυσιπλοΐας. Το ωφέλιμο βάθος των νέων κρηπιδωμάτων του προσήνεμου μώλου ανέρχεται στα 8.00μ, από Μ.Σ.Θ. Η στάθμη στέψης του κρηπιδότοιχου είναι στο +1.50μ από Μ.Σ.Θ. Η προσήνεμη πλευρά του μώλου θωρακίζεται με ακρόποδα και Φ.Ο.
Β) ΛΤ Ακτοπλοΐας
Δημιουργούνται νέα παραλιακά κρηπιδώματα, με επέκταση δυτικά των υφιστάμενων. Το πρώτο τμήμα τους στρέφεται δυτικά των υφιστάμενων υπό γωνία 34ο και έχει μήκος ίσο με 116,50μ (περίπου). Το ωφέλιμο βάθος τους είναι 6,50μ (κάτω από τη Μ.Σ.Θ.) και ύψος στέψης +1,80μ από τη Μ.Σ.Θ.
Εν συνεχεία δημιουργείται μέτωπο πρυμνοδέτησης με μήκος 40,00μ, το οποίο στρέφεται υπό γωνία 46ο νοτιοδυτικά του προηγούμενου με ωφέλιμο βάθος 7μ. (κάτω από τη Μ.Σ.Θ.) και ύψος στέψης +1,80μ από τη Μ.Σ.Θ. Ο προσανατολισμός του τμήματος αυτού είναι τέτοιος ώστε το πρυμνοδετημένο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο να έχει τον διαμήκη άξονά του περίπου κάθετο στην είσοδο του λιμένα, ώστε να διευκολύνεται η είσοδος – έξοδός του. Το επόμενο τμήμα στρέφεται υπό γωνία 50ο βορειοδυτικά του προηγούμενου και έχει μήκος 50μ. (αντί του προτεινόμενου στην πλήρη ανάπτυξη του ΠΕΑΛ 170μ), με το ίδιο ωφέλιμο βάθος και ύψος στέψης.
Τα παραλιακά κρηπιδώματα κατασκευάζονται με απορροφητικό μέτωπο, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι ανακλάσεις των κυματισμών που διεισδύουν στη λιμενολεκάνη.
Γ) ΛΤ Μικρών Σκαφών
Εκτείνεται στα υφιστάμενα παραλιακά κρηπιδώματα
Δ) ΛΤ Υδατοδρομίου
Μέχρι την ολοκλήρωση του συνόλου των λιμενικών εγκαταστάσεων βάσει ΠΕΑΛ, το ΛΤ υδατοδρομίου χωροθετείται δυτικά του ΛΤ μικρών σκαφών, σε μήκος κρηπιδώματος 50μ, όπου και προτείνεται η τοποθέτηση πλωτού προβλήτα μήκους 60μ για την πλαγιοδέτηση υδροπλάνων.
Προβλέπεται τέλος η αποξήλωση του υφιστάμενου προφυλακτήριου τοίχου του προσήνεμου μώλου και η κατασκευή καινούργιου τοίχου σε απόσταση 1,50μ, περίπου, προς την προσήνεμη πλευρά του μώλου σε σχέση με την υφιστάμενη θέση του, με σκοπό τη δημιουργία ικανού πλάτουςκρηπιδώματος, ώστε να δύναται τροχοφόρο όχημα να προσεγγίσει το νέο τμήμα του προσήνεμου μώλου.
Ο συνολικός εκτιμώμενος π/υ των ανωτέρω έργων άμεσης προτεραιότητας ανέρχεται στα 14.800.000€.
Σε σχέση με την ζητούμενη βεβαίωση – δήλωση ανάληψης λειτουργίας και συντήρησης του έργου από τον Ο.Λ.Α. Α.Ε. (Κύριος και Φορέας Λειτουργίας του έργου), επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση η λειτουργία και συντήρηση του έργου, ρυθμίζεται από τους όρους της από 21-03-2003 σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο, κυρωθείσας με το Άρθρο 1 του Ν.4597/2019 (ΦΕΚ 35Α), βάσει των οποίων η Ο.Λ.Α. Α.Ε.:
α) Έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης, μεταξύ άλλων, στα καλυμμένα ή ακάλυπτα τμήματα ξηράς (γήπεδα) της χερσαίας ζώνης και στη θαλάσσια ζώνη του λιμένα Αλεξανδρούπολης και του αλιευτικού καταφυγίου Μάκρης, Δ. Αλεξανδρούπολης, καθώς και στις επεκτάσεις χώρων και έργων αυτών, Το ανωτέρω δικαίωμα επεκτάθηκε στον λιμένα Καμαριώτισσας και το αλιευτικό καταφύγιο Θέρμων ν. Σαμοθράκης έπειτα από τη συγχώνευση
της Ο.Λ.Α. Α.Ε. με το Λιμενικό Ταμείο Σαμοθράκης, δυνάμει του Άρθρου 22 του Ν.3450/2006 (ΦΕΚ 64Α),
β) Έχει την ευθύνη συντήρησης των παραχωρούμενων σε αυτή έργων και εγκαταστάσεων
Βάσει των ανωτέρω, το Δ.Σ. του Οργανισμού καλείται να βεβαιώσει – δηλώσει με Απόφασή του την ανάληψη λειτουργίας και συντήρησης του έργου“Κατασκευή έργων άμεσης προτεραιότητας στο λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης (πρώην ε.ε. 2019ΣΕ07000001)”.
Το Δ.Σ., μετά από την διαλογική συζήτηση μεταξύ των μελών του και αφού έλαβε υπόψη του την ανωτέρω εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Οργανισμού, καθώς και:
α) Τις διατάξεις του Ν. 2932/2001 (ΦΕΚ 145/Α)
β) Την υπ’ αριθ. 307323/03-10-2022 (ΑΔΑ: 60ΠΙ465ΧΘΞ-ΖΣΑ) πρόσκληση του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών προς τη Διεύθυνση Δ20, για την υποβολή πρότασης ένταξης και χρηματοδότησης στο «ΤΠΑ Υποδομών και Μεταφορών» - Άξονας Προτεραιότητας 4.3 «Λιμενικές Υποδομές» του έργου “Κατασκευή έργων άμεσης προτεραιότητας στο λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης (πρώην ε.ε. 2019ΣΕ07000001)”.
γ) Το α.π. 317828/12-10-2022 έγγραφό της Διεύθυνσης Δ20 προς την Ο.Λ.Α. Α.Ε.
δ) Την υπ’ αριθ. 87/06/02-06-2021 Απόφαση Ε.Σ.Α.Λ. (ΑΔΑ: 9ΜΟΑ4653ΠΩ-ΗΛΚ), περί έγκρισης της μελέτης ΠΕΑΛ λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης
ε) Την α.π.66805 Α.Ε.Π.Ο. για την τροποποίηση (αναβάθμιση-εκσυγχρονισμό) και λειτουργία του έργου «Λιμένας Καμαριώτισσας Σαμοθράκης» (ΑΔΑ: Ω8ΡΠΟΡ1Υ-ΑΨΛ)
στ) Το γεγονός ότι ο Οργανισμός έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης, βάσει της από 21-03-2003 σύμβασης παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, κυρωθείσας με το Άρθρο 1 του Ν.4597/2019 (ΦΕΚ 35Α) και της συγχώνευσης της Ο.Λ.Α. Α.Ε. με το Λιμενικό Ταμείο Σαμοθράκης, δυνάμει του Άρθρου 22 του Ν.3450/2006 (ΦΕΚ 64Α)
αποφασίζει ομόφωνα
Την ανάληψη λειτουργίας και συντήρησης του έργου “Κατασκευή έργων άμεσης προτεραιότητας στο λιμένα Καμαριώτισσας Σαμοθράκης (πρώην ε.ε. 2019ΣΕ07000001)”, σύμφωνα με τους όρους της από 21-03-2003 σύμβασης παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο, κυρωθείσας με το Άρθρο 1 του Ν.4597/2019 (ΦΕΚ 35Α).
Ακριβές Αντίγραφο
Από τα βιβλία της Εταιρείας
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ο.Λ.Α. Α.Ε.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ
Διαύγεια ΑΔΑ: 6ΡΕΨ469ΗΞΤ-ΡΙΒ