16 Ιανουαρίου, 2024

ΕΟΠΥΥ: Αποζημίωση για γυαλιά οράσεως, ακουστικά και μάσκες οξυγόνου μέχρι 31η Μαρτίου - Ενιαία λίστα χειρουργείων σε όλο το ΕΣΥ από 1η Φεβρουαρίου – Τι προβλέπει υπουργική απόφαση

Παράταση των συμβάσεων με ιδιώτες παρόχους που προμηθεύουν τους ασφαλισμένους με διάφορα υλικά, όπως γυαλιά οράσεως, ορθοπεδικά είδη, αναπνευστικές συσκευές, ιατροτεχνολογικά προϊόντα έως και τα τέλη Μαρτίου του 2024, ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ).

Συγκεκριμένα, η απόφαση του ΕΟΠΥΥ αναφέρει:

«Σας ενημερώνουμε ότι, με τη δημοσίευση του ν.5079/2023 (ΦΕΚ 215/Α΄/22.12.2023), στην παρ.1 περ.α), του΄Αρθρου 66 του ΜΕΡΟΥΣ Ε΄, η ισχύς των ρυθμίσεων για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας, η οποία παρατάθηκε με την περ.(α) της παρ.1 του άρθρου 3 του ν.5057/2023 (Α΄164), παρατείνεται, από τη λήξη της, έως και την 31η .3.2024.

Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι, η ισχύς των συμβάσεων που έχουν συναφθεί μεταξύ του ΕΟΠΥΥ και των κάτωθι κατηγοριών που αφορούν τις παροχές:

α) υγειονομικού υλικού και ιατροτεχνολογικών προϊόντων,

β) ακουστικών βαρηκοΐας, ορθοπεδικών και αναπνευστικών συσκευών/ειδών,

γ) διαιτητικών τροφίμων που προορίζονται για ειδικούς ιατρικούς σκοπούς,

δ) οπτικών ειδών,

ε) προθέσεων και ορθωτικών μέσων (επί παραγγελία ειδών), παρατείνεται, από τη λήξη της, έως και την 31η.3.2024.

Ως εκ τούτου, οι δικαιούχοι του Οργανισμού θα εξακολουθήσουν να προσέρχονται στους συμβεβλημένους ιδιώτες παρόχους για την αδιάλειπτη λήψη των χορηγούμενων παροχών, σύμφωνα με τον ισχύοντα Ενιαίο Κανονισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Β΄4898) και τους όρους των σχετικών συμβάσεων».

healthreport.gr


Ενιαία λίστα χειρουργείων σε όλο το ΕΣΥ από 1η Φεβρουαρίου – Τι προβλέπει υπουργική απόφαση

Ξεκινά την  Φεβρουαρίου η Ενιαία λίστα χειρουργείων σε όλο το ΕΣΥ σύμφωνα με Κοινή Υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε ήδη σε ΦΕΚ.

Πρόκειται για τη λίστα που θα περιλαμβάνει τα προγραμματισμένα ραντεβού για χειρουργείο σε όλα τα νοσοκομεία της χώρας, ενώ στόχος είναι να ελέγχονται κεντρικά οι επεμβάσεις ώστε να μην παρακάμπτεται η σειρά προτεραιότητας.

Ένα φαινόμενο που ανθεί εδώ και δεκαετίες στο ΕΣΥ αφού πολλοί γιατροί φροντίζουν με το αζημίωτο να προωθούν πρώτους στη λίστα τους δικούς τους ασθενείς.

Με την Ενιαία λίστα χειρουργείων θα επιχειρήσει το υπουργείο Υγείας να εξοβελίσει το φαινόμενο αυτό που δημιουργεί ασθενείς δύο ταχυτήτων στο δημόσιο σύστημα, σε εκείνους που διαθέτουν χρήματα και σε εκείνους που δεν διαθέτουν. Βέβαια είναι άγνωστο εάν θα τα καταφέρει καθώς στα νοσοκομεία υπερισχύει το επείγον περιστατικό που συχνά βαπτίζεται έτσι ακριβώς για να παρακαμφθεί η σειρά προτεραιότητας.

Πάντως τα νοσοκομεία όλης της χώρας και οι διοικητές τους έχουν στη διάθεσή τους 15 ημέρες να κάνουν εκκαθάριση στις υπάρχουσες λίστες και να αφαιρέσουν ονόματα ασθενών που δεν χρειάζονται πλέον επέμβαση, είτε γιατί χειρουργήθηκαν στον ιδιωτικό τομέα, είτε επέλεξαν άλλο δημόσιο νοσοκομείο.

Αξιοσημείωτο είναι πως εάν ένας ασθενής θεωρεί ότι παρακάμφθηκε η σειρά προτεραιότητας θα μπορεί να καταγγείλει το γεγονός και ο Διοικητής του Νοσοκομείου θα είναι υποχρεωμένος να απαντήσει εντός ενός μηνός.

Ταυτόχρονα όπως προβλέπει η κοινή υπουργική απόφαση, οι ασθενείς θα ενημερώνονται με mail για την προγραμματισμένη επέμβαση τους.
Να υπενθυμιστεί ότι η διαδικασία θα τρέχει μέσα από ψηφιακή πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ.

Ενιαία λίστα χειρουργείων με ψηφιακή ενημέρωση

Η απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ προβλέπει μεταξύ άλλων:

-Πότε ένα περιστατικό θα ορίζεται ως επείγον

Προκειμένου να χαρακτηριστεί κάποιο περιστατικό ως επείγον, θα πρέπει να έχει εκτιμηθεί ανάλογα είτε στο ΤΕΠ είτε στην κλινική όπου ο ασθενής νοσηλεύεται από χειρουργό που εφημερεύει.

-Πότε θα αλλάζει ο χειρουργός

Σε περίπτωση κωλύματος του χειρουργού που αναγράφεται στην Ενιαία Λίστα Χειρουργείων, αφού ενημερωθεί ο/η ασθενής και παράσχει τη συγκατάθεσή του ως προς την διενέργεια της ιατρικής πράξης, η επέμβαση δύναται να διενεργηθεί από άλλο χειρουργό του τμήματος, εφόσον είναι αντικειμενικά δυνατό, χωρίς να διαταραχθεί η σειρά της Λίστας και ενημερωθεί ανάλογα το σύστημα.

Οι ως άνω λαμβάνουν υπόψιν τους την κλινική εκτίμηση και την καταγραφή ως άνω, την κατανομή των χειρουργικών τραπεζών ανάλογα με τις ημέρες που χειρουργεί κάθε χειρουργός, ξεχωριστά για κάθε κλινική ή τμήμα του νοσοκομείου.

-Ενημέρωση με mail

Ο υπεύθυνος υπάλληλος ενημερώνει αμελλητί τον ασθενή για την προγραμματισμένη ημερομηνία διενέργειας της χειρουργικής επέμβασης. Παράλληλα, η ΗΔΙΚΑ αποστέλλει (μέσω της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που έχει δηλώσει ο ασθενής ή και μέσω της εφαρμογής MyHealthApp, αν είναι εγγεγραμμένος ο ασθενής) την προγραμματισμένη ημερομηνία που θα διενεργηθεί η χειρουργική επέμβαση.

Ο ασθενής ενημερώνεται και για κάθε μεταβολή που τον αφορά, τόσο από το νοσοκομείο, όσο και από την ΗΔΙΚΑ με τους προαναφερόμενους τρόπους. Αντιστοίχως, ο ασθενής οφείλει να ενημερώσει σε περίπτωση κωλύματός του το νοσοκομείο

-Ποιοι θα έχουν την ευθύνη

Την ευθύνη της ορθής τήρησης των καταχωρίσεων της Ενιαίας Λίστας Χειρουργείων και του προγράμματος των χειρουργείων φέρει η Επιτροπή Χειρουργείου, η οποία λειτουργεί στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

Η επιτροπή εγκρίνει με ψηφιακό τρόπο την εβδομαδιαία Λίστα Προγραμματισμού Χειρουργείων.

Η Επιτροπή Χειρουργείου, αποτελείται από τρία (3) τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη ως εξής:

α) Έναν (1) ιατρό βαθμίδας Συντονιστή Διευθυντή ή Διευθυντή (ή Καθηγητή/Αν. Καθηγητή) ειδικότητας Αναισθησιολογίας.

β) Έναν (1) ιατρό βαθμίδας Συντονιστή Διευθυντή ή Διευθυντή (ή Καθηγητή/Αν. Καθηγητή) οποιασδήποτε ειδικότητας του Χειρουργικού Τομέα.

γ) Την ή τον υπάλληλο, που έχει ορισθεί προϊσταμένη/ ος Χειρουργείου. 3. Το πρώτο και δεύτερο μέλος επιλέγονται με μυστική ψηφοφορία από τη Συνέλευση του Χειρουργικού Τομέα, η οποία συγκαλείται με πρόσκληση του Διοικητή/ τριας του Νοσοκομείου

Καταγγελίες των ασθενών για παράκαμψη

Οι ασθενείς που θεωρούν ότι παραβιάζεται η σειρά προτεραιότητας μπορούν να υποβάλλουν καταγγελία στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών υπηρεσιών υγείας του σχετικού νοσοκομείου. Η καταγγελία εξετάζεται από την Διοίκηση του Νοσοκομείου, η οποία οφείλει να παρέχει αιτιολογημένη απάντηση στον ασθενή εντός εύλογου χρονικού διαστήματος που δεν υπερβαίνει τον έναν (1) μήνα. Η σχετική απάντηση κοινοποιείται υποχρεωτικά στο Αυτοτελές Τμήμα Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας του Υπουργείου Υγείας.

healthreport.gr