28 Δεκεμβρίου, 2024

ΚΕΦΙΜ: Αυτοί είναι οι καλύτεροι δήμοι για το 2023 - Η Σαμοθράκη 3η στους Δήμους που βρίσκονται στο καλύτερο 20% στην κατηγορία των μικρών νησιωτικών Δήμων // Ν. Γαλατούμος: Διαψεύδεται άλλη μια φορά η δημοτική αρχή που προσπαθεί να αποδείξει πως κάναμε το απόλυτο τίποτα // Αθ. Βίτσας: Απάντηση στις δηλώσεις κ. Γαλατούμου χωρίς αντίκρυσμα

Tο ΚΕΦΙΜ παρουσιάζει τους καλύτερους Δήμους της προηγούμενης χρονιάς, όπως τους ανέδειξε η μελέτη του Δείκτη Αποτελεσματικότητας Δήμων που δημοσιεύουν από κοινού το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών και το Κέντρο Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Πολιτικής Οικονομίας και Διακυβέρνησης του Τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Ο Δείκτης αξιολογεί τη διαχείριση των Δήμων βάσει των διαθέσιμων δεδομένων για το 2023.

Η ανάλυση της αποτελεσματικότητας των Δήμων για το 2023 εντοπίζει τη μεγαλύτερη αδυναμία τους στο πεδίο της Βιωσιμότητας, καθώς η μέση επίδοση ανά κατηγορία Δήμου κυμαίνεται από 11-24 στα 100. Η αδυναμία των Δήμων για συλλογή, επεξεργασία και διάθεση στοιχείων στο πεδίο της βιωσιμότητας συνδέεται με την επιχειρησιακή τους ικανότητα και την έλλειψη στελεχών με ανώτατη ή τεχνική μόρφωση.

Η καλύτερη επίδοση των Δήμων για το 2023 εντοπίζεται στο πεδίο της οικονομικής διαχείρισης, καθώς η μέση επίδοση ανά κατηγορία Δήμου κυμαίνεται από 48-50 στα 100. Στο γεγονός αυτό, συμβάλει σημαντικά η συγκέντρωση των στοιχείων από την Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Αναπτυξιακής Πολιτικής του Υπουργείου Εσωτερικών.

Σήμερα, σχεδόν οι μισοί (45%) εργαζόμενοι στους ΟΤΑ είναι μη τακτικό προσωπικό, που σε μεγάλο βαθμό είναι εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου (συμβάσεις έργου/ωρομίσθιοι) με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Σημαντικές κρίνονται οι νομοθετικές ρυθμίσεις όπως το νέο σύστημα εποπτείας και αξιολόγησης της λειτουργίας των Δήμων και διαθεσιμότητας ανοιχτών και προσβάσιμων δεδομένων που αφορούν τη λειτουργία τους (ν. 5056/23). Οι Δήμοι φαίνεται να προσπαθούν να ανταποκριθούν στη συλλογή και διάθεση στοιχείων, ωστόσο η επιχειρησιακή και στελεχιακή τους δυνατότητα είναι χαμηλή.

Οι καλύτεροι δήμοι για το 2023 ανά κατηγορία: 

Δήμος Λυκόβρυσης-Πεύκης στην κατηγορία των μητροπολιτικών κέντρων

Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης στην κατηγορία των μεγάλων ηπειρωτικών Δήμων,

Δήμος Λοκρών στην κατηγορία των μεσαίων ηπειρωτικών Δήμων,

Δήμος Αγίου Βασιλείου στην κατηγορία των μικρών ηπειρωτικών και μικρών ορεινών Δήμων,

Δήμος Σαλαμίνας στην κατηγορία των μεγάλων και μεσαίων νησιωτικών Δήμων,

Δήμος Αγκιστρίου στην κατηγορία των μικρών νησιωτικών Δήμων.

“Το κλείσιμο της χρονιάς είναι μια καλή αφορμή να αναδείξουμε θετικά νέα και καλές επιδόσεις”, αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής του ΚΕΦΙΜ Νίκος Ρώμπαπας και προσθέτει: “Ο Δείκτης Αποτελεσματικότητας Δήμων επιτρέπει στις δημοτικές αρχές και τους δημότες να συγκρίνουν και να κρίνουν την αποτελεσματικότητα της διαχείρισης, να θέτουν και να πετυχαίνουν μετρήσιμους στόχους για το μέλλον. Πολλά συγχαρητήρια λοιπόν στους Δήμους που διακρίθηκαν με ευχές ώστε όλοι οι Δήμοι της χώρας να τα πάνε καλύτερα του χρόνου”.

Δείτε τη μελέτη ΕΔΩ


Τα κύρια ευρήματα του Δείκτη Αποτελεσματικότητας Δήμων 2023

Ως προς τη συνολική βαθμολογία των Δήμων στον Δείκτη Αποτελεσματικότητας για το 2023, τα αποτελέσματα είναι:

Στην κατηγορία των μητροπολιτικών κέντρων, οι Δήμοι που ανήκουν στο καλύτερο 20% είναι οι εξής: Λυκόβρυσης-Πεύκης, Πεντέλης, Δήμος Βύρωνα, Μοσχάτου-Ταύρου, Πυλαίας-Χορτιάτη, Κηφισιάς, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Νέας Ιωνίας, Παπάγου-Χολαργού, Ελληνικού-Αργυρούπολης.

Στην κατηγορία των μεγάλων ηπειρωτικών Δήμων, οι Δήμοι που βρίσκονται στο καλύτερο 20% είναι οι εξής: Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Σερρών, Βέροιας, Φλώρινας, Κομοτηνής, Παιονίας, Χερσονήσου, Τρίπολης, Αλμωπίας, Κορινθίων, Κατερίνης, Αλεξανδρούπολης, Ορεστιάδας, Ηρωικής Πόλεως Νάουσας, Ελασσόνας, Βόλου, Αργοστολίου, Πέλλας, Θέρμης.

Στην κατηγορία των μεσαίων ηπειρωτικών Δήμων, οι Δήμοι που βρίσκονται στο καλύτερο 20% είναι οι εξής: Λοκρών, Ξηρομέρου, Ραφήνας-Πικερμίου, Ιστιαίας-Αιδηψού, Αλιάρτου-Θεσπιέων, Σιθωνίας, Σοφάδων, Φαρσάλων, Πύδνας-Κολινδρού, Καμένων Βούρλων, Πάργας, Οιχαλίας, Κασσάνδρας, Στυλίδας, Ξυλοκάστρου-Ευρωστίνης, Φαιστού, Αμυνταίου, Αποκορώνου, Βέλου-Βόχας, Μαρκοπούλου Μεσογαίας.

Στην κατηγορία των μικρών ηπειρωτικών και μικρών ορεινών Δήμων, οι Δήμοι που βρίσκονται στο καλύτερο 20% είναι οι εξής: Αγίου Βασιλείου, Λίμνης Πλαστήρα, Νότιας Κυνουρίας, Αγράφων, Βελβεντού, Τροιζηνίας-Μεθάνων, Φιλιατών, Ζαγορίου.

Στην κατηγορία των μεγάλων και μεσαίων νησιωτικών Δήμων, οι Δήμοι που βρίσκονται στο καλύτερο 20% είναι οι εξής: Σαλαμίνας, Μυκόνου, Άνδρου, Καλυμνίων, Τήνου, Σκιάθου.

Στην κατηγορία των μικρών νησιωτικών Δήμων, οι Δήμοι που βρίσκονται στο καλύτερο 20% είναι οι εξής: Αγκιστρίου, Σερίφου, Σαμοθράκης, Ύδρας, Φούρνων Κορσεών, Μεγανησίου, Φολεγάνδρου, Ελαφονήσου.

Οι Δήμοι της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας απάντησαν σε ποσοστό 45%, γεγονός που καταδεικνύει τη σημαντικά καλύτερη επιχειρησιακή τους οργάνωση και αναδεικνύει τη διαφάνεια και τη λογοδοσία τους.

Ο Δείκτης Αποτελεσματικότητας των Δήμων επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα κατά πόσο είναι αποτελεσματικοί οι Δήμοι στο έργο τους, προσεγγίζοντας την αποτελεσματικότητα στο πλαίσιο της αποδοτικότητας των πόρων που έχουν στη διάθεση τους και της συμμόρφωσής τους ως προς το κανονιστικό πλαίσιο που τους δεσμεύει. Ο Δείκτης αποτελείται από 5 βασικές κατηγορίες και 109 ενδείκτες που αξιολογούν:

Α. Την οργάνωση και τη διακυβέρνηση: το κατά πόσο ο Δήμος δρα βάσει ενός συγκεκριμένου επιχειρησιακού πλάνου, με στοχοθεσία, διαφάνεια και λογοδοσία.

Β. Την οικονομική διαχείριση: την αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων, στοχεύοντας στις επενδύσεις για βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, με την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση του πολίτη.

Γ. Τις υπηρεσίες: το εύρος υπηρεσιών που προσφέρει ο Δήμος σε νέους, παιδιά, ηλικιωμένους, ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, τις υπηρεσίες πολιτισμού, άθλησης και εκπαίδευσης.

Δ. Τη βιωσιμότητα: το κατά πόσο ο Δήμος ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις για απορρίμματα, ανακύκλωση και πράσινη ανάπτυξη.

Ε. Την πολιτική προστασία: τον βαθμό ετοιμότητας του Δήμου για επέμβαση σε περιπτώσεις ανάγκης.

Ακολουθούν ενδεικτικά γραφήματα:







aftodioikisi.gr

Ν. Γαλατούμος: Διαψεύδεται άλλη μια φορά η δημοτική αρχή που προσπαθεί να αποδείξει πως κάναμε το απόλυτο τίποτα
Μια ακόμα επιβράβευση της παρουσίας μας στην διοίκηση του Δήμου, σύμφωνα  και με πηγές που φέρνει στο φώς σημερινό δημοσίευμα, ο συντοπίτης  μας κύριος Ειρηναίος Παπαντίδης ,σε τοπικό  BLOG που διαχειρίζεται ,στο οποίο αναφέρει ότι, σε πανελλήνια κλίμακα η  Σαμοθράκη, ήταν 3η στους Δήμους που βρίσκονται στο καλύτερο 20% στην κατηγορία των μικρών νησιωτικών Δήμων
Διαψεύδεται για άλλη μια φορά η παρούσα δημοτική αρχή και ο Κος Βίτσας που προσπαθούν καθημερινά να αποδείξουν πως κάναμε το απόλυτο τίποτα. Ένα «τίποτα» που μέχρι τώρα έχει φέρει υλοποίηση έργων που ο ίδιος, όσο και να τα τροποποιεί και να τα παρουσιάζει δικά του, ξέρει ότι δεν είναι, καλή οικονομική κατάσταση του Δήμου που του επιτρέπει να κάνει και ο ίδιος διάφορα πράγματα.( απευθείας αναθέσεις,γιορτές, εκδόσεις βιβλίων, συμμετοχή σε μοντάζ τραπεζώματα ή cd κτλ.) Εύχομαι κάποτε να βρει και το πολιτικό θάρρος που χρειάζεται για να παραδεχτεί τις αλήθειες σαν αυτή που προκύπτει από την εν λόγω μελέτη και παρουσιάζεται στο δημοσίευμα και έβαλε για ακόμη μία  φορά τα πράγματα στη θέση τους !
Νίκος Γαλατούμος (facebook) →→→ Σαμοθράκης Ενημέρωση (facebook)

Αθ. Βίτσας: Απάντηση στις δηλώσεις κ. Γαλατούμου χωρίς αντίκρυσμα
Μή επίσημες υποχρεώσεις του Δήμου Σαμοθράκης για το 2023.
Δηλώσεις κ. Γαλατούμου χωρίς αντίκρυσμα.
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
Κάποιοι "ενοχλούνται" από το τοπικό πολιτικό κλίμα κι εκδηλώνουν την ενλοχλησή τους όταν απαντούμε σε θρασύτατες δηλώσεις όπως η σημερινή του κου Γαλατούμου. Τις παρακάμπτουν.
Τόσο στην αξιολόγηση του Υπουργείου Εσωτερικών ( σ αυτήν αναφέρεται σήμερα ο κ. Γαλατούμος ) όσο και μετά τον Ισολογισμό του 2023 προσπαθεί να δείξει μια άλλη εικόνα απο την πραγματική.
Τοσο το ΥΠ. ΕΣ όσο και ο Ισολογισμός λαμβάνουν στοιχεία από τον επίσημο προυπολογισμό του δήμου. Δηλαδή από τις επίσημες δεσμευσεις και πληρωμές.
1. Ουτε τις επίσημες δεσμευσεις μπόρεσε στη θητεία του να εξυπηρετήσει γι αυτό και εμφανίζεται το ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ υπόλοιπο για το οποίο "πανηγύρισαν" ομαδικά σε μια προσπάθεια να δικαιολογήσουν την αποτυχία τους. ( Στο λογιστικο υπολοιπο ειχε αναφερθεί ο λογιστης στον απολογισμό )
2. Το ΥΠ. ΕΣ  δεν ειναι ενημερωμένο γιατί δεν υπάρχουν οι επίσημες δεσμευσεις για τα παρακάτω. Οι παραγγελίες ήταν προφορικές.
Ας κάνει μια ερώτηση στο ΥΠ. ΕΣ γι αυτα για να μαθει την απάντηση
α. 95000 ευρω λιπαντικά κτλ
β. 83500 ευρω για υδραυλικα κτλ
γ. 35000 ευρω περιπου για επεμβασεις υδρευσης
δ. 30000 περιπου σε διαφορες προμηθειες, ανταλλακτικά κτλ
ε. 65000 σε γευματα, μεταφορές, εκδηλώσεις, διαμονές, προμήθειες, κτλ
Ηδη έχουν ερθει οι πρώτες προσφυγές σε εξώδικη μορφή, θα ακολουθησουν δικαστικές αποφασεις εντος του 2025 οι οποίες θα δημοσιοποιηθούν.
Οσο για τα εσοδα, του δήμου το 2023 ήταν η πιο τραγική χρονιά στην κατηγορία αυτή.
Πρέπει κανείς να έχει την προνοητικότητα να αποφευγει τετοιες δηλώσεις όταν βαρύνεται με τραγική διαχείριση.
Μάλλον η αυτογνωσία της ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ οδηγεί σε  παρορμητικές ενέργειες