06 Φεβρουαρίου, 2025

Στο τραπέζι του ΥΠΑΝΠ το “Αδαμάντιος Κοραής” με δρομολόγιο Λαύριο-Αγ. Ευστράτιος-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη - Θετικά και αρνητικά συμπεράσματα αν ισχύει... // Τελευταία εξέλιξη - Νέο σχόλιο // Πως άλλαξε ο τελικός προορισμός σε 24 ώρες; // Ενημέρωση για το ακτοπλοϊκό κατόπιν συμμετοχής της Δημάρχου Λήμνου στο Σ.Α.Σ

Με τα περιθώρια να στενεύουν και με την Λήμνο να αναζητά πλοίο για την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου για να εκτελέσει το επιδοτούμενο δρομολόγιο από το Λαύριο φαίνεται πως τις τελευταίες ώρες  διακινείται.

Με το “Πρέβελης” να εκτελεί το τελευταίο δρομολόγιό του αύριο Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου από Λήμνο προς Λαύριο και το ΥΠΑΝΠ να αναζητά πλοίο για να το αντικαταστήσει, η  υπομονή των Λημνιών αλλά και των κατοίκων του Αγίου Ευστρατίου δείχνει να εξαντλείται, ενώ η λύση δεν έρχεται….

Βέβαια τις τελευταίες ώρες πληροφορίες αναφέρουν ότι εξετάζεται ένα νέο σενάριο που η Λήμνος θα γνωρίσει για πρώτη φορά αν τελικά  επιβεβαιωθεί .

Έτσι λοιπόν η εταιρεία FAST FERRIES  που όπως θα θυμάστε τον Σεπτέμβριο εξαγόρασε τα δύο πλοία της ΖΑΝΤΕ FERRIES    τα Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ & Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ, έχει εκδηλώσει  σύμφωνα με τις ίδιες πληροφοριες το ενδιαφέρον να “βάλει” ένα απο τα δύο πλοία στην γραμμή .

Μαλιστα το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ βρίσκεται σε ακινησία στο Πέραμα σύμφωνα με το marinetraffic  και είναι έτοιμο αν του δοθεί εντολή να αναλάβει  την γραμμή, η οποία όμως θα ξεκινά απο το Λαύριο και θα έχει κατάληξη την Αλεξανδρούπολη και όχι την Καβάλα και με ενδιάμεσους σταθμούς τον  Άγιο Ευστράτιο, την Λήμνο και την Σαμοθράκη.

Να θυμίσουμε οτι το πλοίο από τις 2 Ιουνίου έχει  υπογεγραμμένη σύμβαση να εκτελεί μέχρι 31 Αυγούστου 3 φορές την εβδομάδα το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη-Λήμνο και επιστροφή.

Εν αναμονή των εξελίξεων λοιπόν……

limnosreport.gr


Το παραπάνω δημοσίευμα αυτήν την στιγμή υπάρχει μόνο στο limnosreport.gr για αυτό και χαρακτηρίζεται ως ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ.

Πάμε τώρα να δούμε κάποιες παραμέτρους αν ισχύει το σενάριο (αυτήν την στιγμη ως τέτοιο μπορεί να χαρακτηριστεί) αυτό:

1. Εάν την γραμμή αναλάβει το ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ, λογικά δεν θα εξυπηρετεί και την γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθρακη... Οπότε ίσως παραμείνει το ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Π. και αν συμβεί αυτό θα αποδειχθεί ότι αυτό που μου είχε πει φίλος μου, προ διμήνου περίπου, που είχε κάποιες πληροφορίες ήταν σωστό...

2. Θετικό ότι η Σαμοθράκη θα έχει εκ νέου μετά από χρόνια σύνδεση με Λαύριο...

3. Αρνητικό ότι αλλάζει η κατάληξη... Γιατί...;;; Μήπως τώρα που είναι στα σπάργανα πρέπει να κινητοποιηθούν οι φορείς του νησιού (και της Καβάλας φυσικά) και η κατάληξη να είναι η Καβάλα...;;; Αυτό θα είναι το καλύτερο σενάριο... Κύριοι γρηγορείτε... Γιατί μόνο η Λήμνος να διεκδικεί και να παίρνει...;;;


Τελευταία εξέλιξη: το πλοίο «ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ », και το “ΚΟΡΑΗΣ” σε 3 μήνες της εταιρίας Fast Ferries στην γραμμή Λαύριο-Λήμνο.

Επιβεβαιώνεται το ρεπορτάζ του Limnosreport

Την ίδια μέρα που το πλοίο Πρέβελης πραγματοποιεί το τελευταίο δρομολόγιό του για τη Λήμνο, βρέθηκε λύση για τη συνέχιση της σύνδεσης τόσο της Λήμνου όσο και του Αη Στράτη με την ηπειρωτική χώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες  σήμερα το Συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (ΣΑΣ) θα επικυρώσει την ανάληψη του δρομολογίου από το πλοίο Αικατερίνη της εταιρίας Fast Ferries  , που σήμερα εξυπηρετεί το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη Σαμοθράκη. Η εταιρία θα εξυπηρετήσει τη γραμμή για τρείς μήνες αρχικά με το πλοίο Αικατερίνη και στη συνέχεια με το πλοίο Κοραής όπω

Θα εκτελείται δρομολόγιο Λαύριο – Λήμνος – Aη Στράτης – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη, ενώ η σύνδεση με την Καβάλα θα εξυπηρετείται από το πλοίο Nisοs Chios  που θα κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς – Καβάλα , δια μέσου νησιών των Κυκλάδων και του Βορειοανατολικού Αιγαίου.

Για τη γραμμή Λαύριο – Λήμνος – Aη Στράτης – Καβάλα βγήκαν άγονοι δύο διαγωνισμοί, καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρίες ζητούσαν αύξηση του μισθώματος. Μάλιστα πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις με εκπροσώπους του Υπουργείου Ναυτιλίας και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), όπου στη δεύτερη σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ Αιγαίου, το Υπουργείο προσέφερε αύξηση μισθώματος , όχι όμως στο ύψος που ζητούσαν οι ακτοπλόοι.

limnosreport.gr


Ι. Β.: Σύμφωνα με το νεότερο δημοσίευμα αλλάζουν τα δεδομένα και δημιουργούνται νέα ερωτήματα. Το πλοίο που θα εκτελεί τα δρομολόγια Αλεξανδρούπολη - Σαμοθρακη και Αλεξανδρούπολη - Σαμοθρακη - Λήμνο θα αναλάβει και την "νέα" γραμμή...;;; Ή το ένα από τα δύο πλοία θα έχει τις 2 γραμμές και το άλλο την μία γραμμή; Αν ισχύσει το πρώτο, θα είναι το χειρότερο σενάριο. Ελπίζω πως θα ισχύσει το δεύτερο... Μάλλον η Καβάλα για ακόμη μία φορά δεν έχει ελπίδες...😢😢😢 Βέβαια ο λαός μας λέει ότι η ελπίδα πεθαίνει τελευταία, οπότε αν την θέλουμε πραγματικά δεν χάνουμε κάτι να την διεκδικήσουμε... Δεν θα διεκδικούν και θα παίρνουν πάντα η Αλεξανδρούπολη και η Λήμνος... Φτάνει πια...!!!


Τα γραμματικά και συντακτικά λάθη είναι από την πηγή και δεν είναι δικά μου.


Για οποιαδήποτε νεότερη πληροφορία υπάρξει εντός της ημέρας θα προστεθεί εδώ.


Ψάχνοντας για περισσότερες πληροφορίες, ανακάλυψα στο forum shipfriends.gr → Λαύριο - Ψαρά - Άη Στράτης - Σίγρι - Λήμνος - Καβάλα ή Αλεξανδρούπολη, βρήκα χθεσινή επιστολή στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κύριο Χρήστο Στυλιανίδη, από τους Δημάρχους Καβάλας, Λήμνου, Αγ. Ευστρατίου και Λαυρεωτικής με θέμα την ακτοπλοϊκή σύνδεση Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου.

Διαβάστε όσα αναφέρουν:


Βλέπουμε λοιπόν ότι οι Δήμαρχοι ζητούν την συνέχιση της γραμμής.......

Ενημέρωση για το ακτοπλοϊκό κατόπιν συμμετοχής της Δημάρχου Λήμνου στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών
Η Δήμαρχος Λήμνου κ. Ελεονώρα Γεώργα συμμετείχε σήμερα, Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου, μέσω τηλεδιάσκεψης, στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, όπου συζητήθηκε εκτάκτως το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Λήμνου και του Αγίου Ευστρατίου με τους λιμένες του Λαυρίου και της Καβάλας. Η Δήμαρχος και ο Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Κωνσταντίνος Σινάνης τοποθετήθηκαν σχετικά με το μείζον αυτό ζήτημα για την κοινωνία και την οικονομία των δύο νησιών.
Όπως έγινε γνωστό κατά τη συνεδρίαση, η μόνη εταιρεία η οποία εξέφρασε ενδιαφέρον για την ανάληψη της γραμμής είναι η εταιρεία Fast Ferries με το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «Αικατερίνη Π», η οποία ενδιαφέρεται για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών μας με το συγκεκριμένο πλοίο, μέσω του δρομολογίου Λαύριο – Αγ.Ευστράτιος – Λήμνος – Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη έως τις 21 Φεβρουαρίου. Εν συνεχεία την εκτέλεση του δρομολογίου πρότεινε να αναλάβει το πλοίο «Αδαμάντιος Κοραής» της εταιρείας Zante Ferries στο ίδιο δρομολόγιο.
Η Δήμαρχος επεσήμανε ότι το εν λόγω δρομολόγιο αυξάνει σημαντικά τον χρόνο και το κόστος του ταξιδιού για όσους μετακινούνται προς τη Β. Ελλάδα, με ιδιαίτερη αναφορά στους μεταφορείς, καθώς διπλασιάζεται η απόσταση από Θεσσαλονίκη, εν συγκρίσει με το δρομολόγιο προς Καβάλα. Ζήτησε, εφόσον δεν υπάρχει άλλη λύση, να προστεθεί άλλη μία προσέγγιση της Καβάλας μέσω Λήμνου με άλλο πλοίο, καθώς με αυτά τα δεδομένα η Λήμνος μένει ουσιαστικά με μία σύνδεση με Καβάλα και μία με Θεσσαλονίκη. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητη τουλάχιστον άλλη μία προσέγγιση, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή τροφοδοσία του νησιού.
Επίσης, η Δήμαρχος ζήτησε από την εταιρεία Blue Star Ferries να δώσει τη δυνατότητα μετακίνησης περισσότερων φορτηγών με προορισμό τη Λήμνο από τη Θεσσαλονίκη και την Καβάλα, αίτημα για το οποίο υπήρξε μια πρώτη θετική ανταπόκριση. Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη άμεσης δρομολόγησης του φορτηγού οχηματαγωγού πλοίου (Ro-Ro) «Θαλασσίτης» της εταιρείας «Αειναύτης», το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα για μετακίνηση των μεταφορέων προς Καβάλα ή/και Θεσσαλονίκη.
Κατά τη συνεδρίαση του Σ.Α.Σ. τονίστηκε, επίσης, ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής εξακολουθεί να αναζητά λύση για την επαναφορά του αριθμού των εβδομαδιαίων δρομολογίων που συνδέουν τη Λήμνο με την Καβάλα, ως βασικό λιμένα σύνδεσης με τη Β. Ελλάδα.
Η Δημοτική Αρχή διατηρεί συνεχή επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους Δήμους και δεν παύει να επιδιώκει καλύτερες και μόνιμες λύσεις, πέραν της προσωρινής αυτής διευθέτησης, η οποία δεν καλύπτει ικανοποιητικά το σύνολο των αναγκών μας. Στόχος παραμένει πάντοτε η καλύτερη εξυπηρέτηση της μετακίνησης των κατοίκων, των επαγγελματιών και των επισκεπτών.
Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση η εξυπηρέτηση των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιωτών με σταθερή και έγκαιρα προγραμματισμένη ακτοπλοϊκή συγκοινωνία αποτελεί αρμοδιότητα και ευθύνη της Πολιτείας, η οποία είναι και η μόνη η οποία μπορεί να δώσει λύση στα ζητήματα αυτά, μέσω της εξασφάλισης και επαρκούς χρηματοδότησης.
Ο Δήμος Λήμνου τονίζει, επίσης, την επιτακτικότητα του έγκαιρου προγραμματισμού των δρομολογίων, ενόψει και της θερινής περιόδου.
Με την επιστροφή της Δημάρχου, αύριο Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου θα ακολουθήσει πρόσκληση των φορέων για την ενημέρωσή τους.

Οπότε περιμένουμε την γνωμοδότηση του Σ.Α.Σ και νεότερη ενημέρωση από τον Δήμο Λήμνου.
Άραγε ποιος έβαλε το χεράκι του... Μήπως μία πόλη κοντά μας που αρχίζει από Αλ και τελειώνει σε λη...;;;