19 Οκτωβρίου, 2017

Στ. Κεχαγιόγλου: Αίτημα προς το διαδημοτικό συμβούλιο για την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου στη Σαμοθράκη

Ο Στέλιος Κεχαγιόγλου έστειλε προς τον Δήμαρχο Σαμοθράκης κύριο Αθανάσιο Βίτσα και τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κύριο Παναγιώτη Παππά αίτημα προς συζήτηση και ψήφιση με θέμα:
Καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου στη Σαμοθράκη. 
Πριν σας παραθέσω το εν λόγω κείμενο θα μου επιτρέψετε να σχολιάσω πως όντως είναι ένα σοβαρό θέμα που κινεί ο κύριος Κεχαγιόγλου, να δούμε την απάντηση αύριο...
Ακολουθεί η επιστολή:


ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ   ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
του Μιχαήλ
Κάτοικος Σαμοθρακης.                            
                                                              Σαμοθράκη 17/10/2017


ΠΡΟΣ
Τον ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ

ΘΕΜΑ : Σύγκλιση  του  [[ Συμβουλίου  νησιωτικής  πολιτικης]]  με αίτημα την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου στη Σαμοθράκη, ερχόμενος σε συνεννόηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Έβρου ο οποίος θεσμικά (άρθρο 33 παρ. 2 στ του Ν.4150/2013) συμμετέχει στο  Συμβούλιο .


Τι μας λέει η «Αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου» με απλά λόγια :

  Ο κάτοικος ή ο επισκέπτης των νησιών δικαιούται, τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, όλο το χρόνο, να επικοινωνεί, πρωτίστως με την ηπειρωτική χώρα, πληρώνοντας, αναλογικά με την απόσταση, το ίδιο αντίτιμο  με τον κάτοικο ή τον επισκέπτη των χερσαίων περιοχών.
Παράδειγμα : Ο κάτοικος του Σουφλίου έχει τη δυνατότητα, όλο το χρόνο, να έρχεται καθημερινά στην πρωτεύουσα του νομού, την Αλεξανδρούπολη, απόστασης περίπου 60 χιλιομέτρων, με 6,5 ευρώ. Ο κάτοικος της Σαμοθράκης όχι μόνο δεν έχει αυτή την καθημερινή  δυνατότητα αλλά και όταν μπορεί να έρχεται στην Αλεξανδρούπολη, απόσταση περίπου 55 χιλιομέτρων, πληρώνει (υπερδιπλάσιο ποσό) 15,80 ευρώ.

  Από πότε ισχύει ;
  Έχει υιοθετηθεί από την  Ε.Ε με το άρθρο 174 της ‘’Συνθήκης της Λισαβόνας’’ και ισχύει από 1ης Δεκεμβρίου 2009.
  Το θέμα του «μεταφορικού ισοδύναμου» το οποίο αφορά πρωτίστως την ακριτική Σαμοθράκη, το μοναδικό νησί της Θράκης μας, δεν είναι υποχρεωτικό να εφαρμοστεί πανελλαδικά, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και μόνο σε συγκεκριμένο ή συγκεκριμένα νησιά, με πρωτοβουλία των Φορέων της Περιφέρειας στην οποία αυτά ανήκουν.
  Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μας δίνει το δικαίωμα, εφαρμόζοντας την «Αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου», μέσα από ευρωπαϊκά κονδύλια να εξαλείψουμε την ανισότητα μεταξύ των κατοίκων της Σαμοθράκης, έναντι των κατοίκων του ηπειρωτικού Έβρου, με την επιδότηση της διαφοράς του ακτοπλοϊκού εισιτήριου. Βέβαια, κάτι τέτοιο, απαιτεί κατάλληλη προετοιμασία και δουλειά.
  Το θέμα έγινε γνωστό τον Ιανουάριο του 2010, όταν το παρουσίασε  η τότε αρμόδια Υπουργός Ναυτιλίας, κυρία Κατσέλη, σε ευρεία σύσκεψη για το θέμα των άγονων γραμμών και γενικότερα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, χωρίς ωστόσο η( Περιφέρεια ΑΜΘ ) ή κάποιος άλλος θεσμικός φορέας της περιοχής να δείξει το παραμικρό ενδιαφέρον.
Υπενθιμιζω πως προκήρυξη εκπόνησης μελέτης για την εφαρμογή του ( μεταφορικού ισοδύναμου) εγινε για Πρωτη φορα απο την πρώην υπουργό οικονομίας ,Ανάπτυξης και Ναυτιλίας κ Λούκα Κατσελη. 
  Επτά (7) χρόνια τώρα, οι πολιτικοί μας απλά το θάβουν και  το θυμούνται όποτε τους συμφέρει, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες με νησιά που το εφήρμοσαν αμέσως.
  Κι αν υπάρχει κάποια δικαιολογία για την αδράνεια των Φορέων, αυτό ίσχυε μέχρι τη σύγκλιση του «Συμβουλίου Νησιωτικής Πολίτικης» το οποίο θεσμοθετήθηκε με το Ν.4150/2013 και στην αρμοδιότητα του οποίου, μεταξύ άλλων, είναι και η εισήγηση για την εφαρμογή της «Αρχής του Μεταφορικού Ισοδύναμου - Principle of transfer of an equivalent».
  Το έφεραν και οι ‘’ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ – ΠΡΑΣΙΝΟΙ’’ στο Ευρωκοινοβούλιο το καλοκαίρι του 2011.
  Το επανέλαβε ο  κύριος Τσίπρας όταν ήταν στην αντιπολίτευση, σε προεκλογική του ομιλία στη Μυτιλήνη 2-5-2014.
Ολόκληρη η ομιλία υπάρχει στην εφημερίδα  ΑΥΓΗ  της 3ης Μαΐου 2014.  Είπε χαρακτηριστικά …  μαζί σας θα δώσουμε την μάχη για να λυθεί το ζωτικό για ολα τα νησιά πρόβλημα της ακτοπλοιας .Γιατι καμια υποτιθέμενη ανάπτυξη δεν πρόκειται να επιτευχθεί χωρις την λύση του.Η ιδιαιτερότητα των νησιών μας, απαιτεί να ικανοποιούνται οι ανάγκες μεταφοράς των νησιωτών, με βάση την αρχή του «ισοδύναμου μεταφορικού κόστους», που ισχύει ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες…στόχος μας ειναι η δημιουργία ενός δημοσίου - κοινωνικού φορέα παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών ,με μοχλό την( Περιφέρεια και τους ΟΤΑ).
  Δυστυχώς, το «Συμβούλιο Νησιωτικής Πολίτικης» συνεκλήθη μόνο μια φορά, το Δεκέμβριο του 2016, στην οποία ως θεσμικός εκπρόσωπος του Ν. Έβρου ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Δ. Πέτροβιτς.
  Εκεί, ο κύριος Πέτροβιτς ζήτησε από τον παριστάμενο αρμόδιο Υπουργό κ. Π. Κουρουμπλή να απαλειφθεί η ανισότητα που υπάρχει για τους κατοίκους της Σαμοθράκης, ως προς το κόστος και τη συχνότητα των δρομολογίων, έναντι των κατοίκων της ηπειρωτικής περιοχής μέσα στην ίδια την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου, με τη εφαρμογή της «Αρχής του μεταφορικού ισοδύναμου».
  Ο κ Κουρουμπλής δεσμεύτηκε ότι το θέμα θα τεθεί στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε μέσα στο Α’ εξάμηνο του 2017 στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης πρότασης για τη νησιωτική πολιτική.  


  Ο Δήμος Σαμοθράκης οφείλει να ζήτηση επίσημα τη σύγκλιση του Συμβουλίου νησιωτικής  πολιτικης με αίτημα την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου στη Σαμοθράκη, ερχόμενος σε συνεννόηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Έβρου ο οποίος θεσμικά (άρθρο 33 παρ. 2 στ του Ν.4150/2013) συμμετέχει στο «Συμβούλιο Νησιωτικής Πολίτικης»