Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

19 Οκτωβρίου, 2017

Στ. Κεχαγιόγλου: Αίτημα προς το διαδημοτικό συμβούλιο για την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου στη Σαμοθράκη

Ο Στέλιος Κεχαγιόγλου έστειλε προς τον Δήμαρχο Σαμοθράκης κύριο Αθανάσιο Βίτσα και τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κύριο Παναγιώτη Παππά αίτημα προς συζήτηση και ψήφιση με θέμα:
Καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου στη Σαμοθράκη. 
Πριν σας παραθέσω το εν λόγω κείμενο θα μου επιτρέψετε να σχολιάσω πως όντως είναι ένα σοβαρό θέμα που κινεί ο κύριος Κεχαγιόγλου, να δούμε την απάντηση αύριο...
Ακολουθεί η επιστολή:


ΚΕΧΑΓΙΟΓΛΟΥ   ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ
του Μιχαήλ
Κάτοικος Σαμοθρακης.                            
                                                              Σαμοθράκη 17/10/2017


ΠΡΟΣ
Τον ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ

ΘΕΜΑ : Σύγκλιση  του  [[ Συμβουλίου  νησιωτικής  πολιτικης]]  με αίτημα την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου στη Σαμοθράκη, ερχόμενος σε συνεννόηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Έβρου ο οποίος θεσμικά (άρθρο 33 παρ. 2 στ του Ν.4150/2013) συμμετέχει στο  Συμβούλιο .


Τι μας λέει η «Αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου» με απλά λόγια :

  Ο κάτοικος ή ο επισκέπτης των νησιών δικαιούται, τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, όλο το χρόνο, να επικοινωνεί, πρωτίστως με την ηπειρωτική χώρα, πληρώνοντας, αναλογικά με την απόσταση, το ίδιο αντίτιμο  με τον κάτοικο ή τον επισκέπτη των χερσαίων περιοχών.
Παράδειγμα : Ο κάτοικος του Σουφλίου έχει τη δυνατότητα, όλο το χρόνο, να έρχεται καθημερινά στην πρωτεύουσα του νομού, την Αλεξανδρούπολη, απόστασης περίπου 60 χιλιομέτρων, με 6,5 ευρώ. Ο κάτοικος της Σαμοθράκης όχι μόνο δεν έχει αυτή την καθημερινή  δυνατότητα αλλά και όταν μπορεί να έρχεται στην Αλεξανδρούπολη, απόσταση περίπου 55 χιλιομέτρων, πληρώνει (υπερδιπλάσιο ποσό) 15,80 ευρώ.

  Από πότε ισχύει ;
  Έχει υιοθετηθεί από την  Ε.Ε με το άρθρο 174 της ‘’Συνθήκης της Λισαβόνας’’ και ισχύει από 1ης Δεκεμβρίου 2009.
  Το θέμα του «μεταφορικού ισοδύναμου» το οποίο αφορά πρωτίστως την ακριτική Σαμοθράκη, το μοναδικό νησί της Θράκης μας, δεν είναι υποχρεωτικό να εφαρμοστεί πανελλαδικά, αλλά μπορεί να εφαρμοστεί και μόνο σε συγκεκριμένο ή συγκεκριμένα νησιά, με πρωτοβουλία των Φορέων της Περιφέρειας στην οποία αυτά ανήκουν.
  Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μας δίνει το δικαίωμα, εφαρμόζοντας την «Αρχή του μεταφορικού ισοδύναμου», μέσα από ευρωπαϊκά κονδύλια να εξαλείψουμε την ανισότητα μεταξύ των κατοίκων της Σαμοθράκης, έναντι των κατοίκων του ηπειρωτικού Έβρου, με την επιδότηση της διαφοράς του ακτοπλοϊκού εισιτήριου. Βέβαια, κάτι τέτοιο, απαιτεί κατάλληλη προετοιμασία και δουλειά.
  Το θέμα έγινε γνωστό τον Ιανουάριο του 2010, όταν το παρουσίασε  η τότε αρμόδια Υπουργός Ναυτιλίας, κυρία Κατσέλη, σε ευρεία σύσκεψη για το θέμα των άγονων γραμμών και γενικότερα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, χωρίς ωστόσο η( Περιφέρεια ΑΜΘ ) ή κάποιος άλλος θεσμικός φορέας της περιοχής να δείξει το παραμικρό ενδιαφέρον.
Υπενθιμιζω πως προκήρυξη εκπόνησης μελέτης για την εφαρμογή του ( μεταφορικού ισοδύναμου) εγινε για Πρωτη φορα απο την πρώην υπουργό οικονομίας ,Ανάπτυξης και Ναυτιλίας κ Λούκα Κατσελη. 
  Επτά (7) χρόνια τώρα, οι πολιτικοί μας απλά το θάβουν και  το θυμούνται όποτε τους συμφέρει, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες με νησιά που το εφήρμοσαν αμέσως.
  Κι αν υπάρχει κάποια δικαιολογία για την αδράνεια των Φορέων, αυτό ίσχυε μέχρι τη σύγκλιση του «Συμβουλίου Νησιωτικής Πολίτικης» το οποίο θεσμοθετήθηκε με το Ν.4150/2013 και στην αρμοδιότητα του οποίου, μεταξύ άλλων, είναι και η εισήγηση για την εφαρμογή της «Αρχής του Μεταφορικού Ισοδύναμου - Principle of transfer of an equivalent».
  Το έφεραν και οι ‘’ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ – ΠΡΑΣΙΝΟΙ’’ στο Ευρωκοινοβούλιο το καλοκαίρι του 2011.
  Το επανέλαβε ο  κύριος Τσίπρας όταν ήταν στην αντιπολίτευση, σε προεκλογική του ομιλία στη Μυτιλήνη 2-5-2014.
Ολόκληρη η ομιλία υπάρχει στην εφημερίδα  ΑΥΓΗ  της 3ης Μαΐου 2014.  Είπε χαρακτηριστικά …  μαζί σας θα δώσουμε την μάχη για να λυθεί το ζωτικό για ολα τα νησιά πρόβλημα της ακτοπλοιας .Γιατι καμια υποτιθέμενη ανάπτυξη δεν πρόκειται να επιτευχθεί χωρις την λύση του.Η ιδιαιτερότητα των νησιών μας, απαιτεί να ικανοποιούνται οι ανάγκες μεταφοράς των νησιωτών, με βάση την αρχή του «ισοδύναμου μεταφορικού κόστους», που ισχύει ήδη σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες…στόχος μας ειναι η δημιουργία ενός δημοσίου - κοινωνικού φορέα παροχής ακτοπλοϊκών υπηρεσιών ,με μοχλό την( Περιφέρεια και τους ΟΤΑ).
  Δυστυχώς, το «Συμβούλιο Νησιωτικής Πολίτικης» συνεκλήθη μόνο μια φορά, το Δεκέμβριο του 2016, στην οποία ως θεσμικός εκπρόσωπος του Ν. Έβρου ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Δ. Πέτροβιτς.
  Εκεί, ο κύριος Πέτροβιτς ζήτησε από τον παριστάμενο αρμόδιο Υπουργό κ. Π. Κουρουμπλή να απαλειφθεί η ανισότητα που υπάρχει για τους κατοίκους της Σαμοθράκης, ως προς το κόστος και τη συχνότητα των δρομολογίων, έναντι των κατοίκων της ηπειρωτικής περιοχής μέσα στην ίδια την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου, με τη εφαρμογή της «Αρχής του μεταφορικού ισοδύναμου».
  Ο κ Κουρουμπλής δεσμεύτηκε ότι το θέμα θα τεθεί στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε μέσα στο Α’ εξάμηνο του 2017 στα πλαίσια μιας ολοκληρωμένης πρότασης για τη νησιωτική πολιτική.  


  Ο Δήμος Σαμοθράκης οφείλει να ζήτηση επίσημα τη σύγκλιση του Συμβουλίου νησιωτικής  πολιτικης με αίτημα την καθιέρωση του μεταφορικού ισοδύναμου στη Σαμοθράκη, ερχόμενος σε συνεννόηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Έβρου ο οποίος θεσμικά (άρθρο 33 παρ. 2 στ του Ν.4150/2013) συμμετέχει στο «Συμβούλιο Νησιωτικής Πολίτικης»

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr