03 Σεπτεμβρίου, 2018

ΕΠΕΊΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ Δήμου Σαμοθράκης: Λόγω της διακοπής από την SAOS FERRIES μεταφοράς των απορριμμάτων να αποφεύγεται η εναπόθεση σκουπιδιών στους κάδους - Εντός της εβδομάδας θα δικαστεί η υπόθεση - Με Δελτίο Τύπου απαντά ο Φ. Μανούσης

Σαμοθράκη, 03.09.2018

ΕΠΕΊΓΟΥΣΑ ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ
Από σήμερα Δευτέρα 3/09/2018  η εταιρεία SAOS FERRIES διακόπτει τη μεταφορά των απορριμμάτων προς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Η μεταφορά των απορριμμάτων στον αδειοδοτημένο  χώρο της Κομοτηνής είναι υποχρεωτική για τον Δήμο Σαμοθράκης όπως και για όλους τους Δήμους του Έβρου.
Για λόγους διασφάλισης της δημόσιας υγείας, παρακαλούνται όλοι οι κάτοικοι  και οι επισκέπτες καθώς και οι επιχειρηματίες  να αποφεύγουν την εναπόθεση στους κάδους κι όταν αυτό είναι αναπόφευκτο να υπάρχει προσεκτική συσκευασία.

Ο Δήμος Σαμοθράκης έχει προσφύγει στη δικαιοσύνη και μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα η υπόθεση θα δικαστεί.


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ SAOS FERRIES


ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ

Κυρίες και Κύριοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,

Με την παρούσα επιστολή μου, επιθυμώ να σας γνωστοποιήσω τις θέσεις του ομίλου “SAOS FERRIES” σχετικά με το πρόβλημα μεταφοράς των απορριμμάτων του νησιού με τα πλοία των εταιρειών μας.
Με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι, αν η Δημοτική Αρχή της Σαμοθράκης δεν αντιμετώπιζε με δογματισμό, αδιαλλαξία και ιδεοληψία και το θέμα της μεταφοράς απορριμμάτων του νησιού, όπως δηλαδή γενικά αντιμετωπίζει όλα τα προβλήματα τον τελευταίο καιρό, τότε θα είχε βρεθεί λύση και σε αυτό το πρόβλημα. Στον αντίποδα, όμως,  μιας τέτοιας απαραίτητης συμπεριφοράς, καταφεύγει στην εύκολη λύση να μετακυλίσει άδικα το πρόβλημα και το βάρος της ευθύνης στην ναυτιλιακή μας εταιρεία. 
Όπως γνωρίζετε το θέμα αυτό απασχολεί και ταλαιπωρεί το νησί εδώ και δέκα χρόνια, όταν η τότε Δημοτική Αρχή (στην οποία συμμετείχαν πολλά από τα ίδια πρόσωπα που αποτελούν και την σημερινή Διοίκηση του Δήμου) δεν στάθηκε ικανή να χωροθετήσει τον κατάλληλο χώρο υγειονομικής ταφής των απορριμμάτων, ώστε όχι απλά να επιλύσει, αλλά να καταργήσει το πρόβλημα. Και  τούτο διότι κανείς δεν ήθελε να επωμισθεί το βάρος της απόφασης επιλογής χώρου, μιας και σε κάθε περίπτωση πάντα κάποιοι θα διαμαρτύρονταν για την υποβάθμιση των ιδιοκτησιών τους, λόγω των απορριμμάτων. Σε αυτό το πλαίσιο  αποφασίστηκε τότε να αποφευχθεί το πολιτικό κόστος που θα προκαλείτο από την όποια απόφαση χωροθέτησης,  και να μεταφέρονται τα απορρίμματα σε χώρο υγειονομικής ταφής στην Κομοτηνή. Δυστυχώς, όμως, το γεγονός ότι με την απόφασή τους  τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου θα μετέτρεπαν το επιβατηγό πλοίο σε σκουπιδιάρικο δεν τους ενοχλούσε ούτε τότε ούτε τώρα!!! Κι όλα αυτά με την επίκληση της μόνιμης ελληνικής επωδού ότι πρόκειται για προσωρινή λύση … Για λίγους μήνες!!! 
Με απογοήτευση διαπιστώνουμε ότι μετά την πάροδο όχι απλά λίγων μηνών, αλλά εννέα ετών κυριαρχεί η ίδια πολιτική ατολμία και απροθυμία, η οποία εγγίζει πλέον τα όρια της θρασύτητας, μια και κάθε φορά που επικαλούμαστε τον παράνομο χαρακτήρα της με αυτόν τον τρόπο μεταφοράς απορριμμάτων, ο Δήμαρχος απαντά με επίσημη ανακοίνωσή του επί λέξει: «Το παράνομο της μέχρι τώρα μεταφοράς που επικαλείται η εταιρεία δεν αφορά τον Δήμο, αλλά την ίδια την εταιρεία η οποία και προσπορίζεται υψηλών ναύλων». 
Εύγε στο Δήμαρχο!!!! Με άλλα λόγια, αποκωδικοποιώντας τη λογική του, εμείς έχουμε τις όποιες ποινικές ή άλλες ευθύνες από την παράνομη μεταφορά των απορριμμάτων μαζί με επιβάτες, για το λόγο ότι τολμάμε να ζητάμε αντίτιμο εισιτηρίου ίσο με το εισιτήριο ενός απλού φορτηγού.... Εξάλλου σε άλλο σημείο της ίδιας ανακοίνωσης του Δημάρχου αναφέρεται: …Η ειδική δρομολόγηση ανά εβδομάδα λόγω ανταποδοτικότητας προϋποθέτει αύξηση των ανταποδοτικών τελών κατά 300%»!!!! Δηλαδή, κατά την ίδια παράλογη λογική, ο Δήμαρχος ισχυρίζεται πως πρέπει να τριπλασιαστούν τα τέλη καθαριότητας που πληρώνει ο κάθε δημότης της Σαμοθράκης, αν τα απορρίμματα δεν συνταξιδεύουν μαζί με επιβάτες! 
Οπότε και ιδού ο αποδιοπομπαίος τράγος, ιδού το εξιλαστήριο θύμα!!! Δεν φταίει κανείς άλλος παρά η κακή “εφοπλιστική” αδίστακτη εταιρεία!!!! Θέλει να σας τριπλασιάσει τα τέλη! Κι έτσι το πρόβλημα από την κωλυσιεργεία της Δημοτικής Αρχής για την επίλυση του προβλήματος μετακυλίεται στους «κακούς εφοπλιστές».... 
Τι γίνεται, όμως, σε άλλα νησιά που υπήρχε το ίδιο πρόβλημα; Χρειάστηκε να τριπλασιαστούν τα τέλη ή βρέθηκαν άλλες λύσεις; 
Η εταιρεία μας, προνοώντας και ενεργώντας καλόπιστα και έγκαιρα, ήδη από πέρσι το καλοκαίρι είχε γνωστοποιήσει ότι δεν θα επαναλάμβανε πια την ίδια παρανομία μεταφέροντας απορρίμματα μαζί με επιβάτες.
Αν ο Δήμαρχος και η «κλειστή» ομάδα διοίκησης που τον περιβάλει μας είχε  προσκαλέσει να ερευνήσουμε τυχόν εφικτές εναλλακτικές έγκαιρα, σήμερα το πρόβλημα δεν θα υπήρχε. Σε άλλα νησιά λοιπόν π.χ. Άγιος Ευστράτιος που είναι πολύ μικρότερο της Σαμοθράκης, μετά από πρόταση της Δημοτικής Αρχής, το Υπουργείο Ναυτιλίας ενέκρινε την εκτέλεση επιπλέον δύο επιδοτούμενων δρομολογίων το μήνα για οχληρά φορτία και καύσιμα. Είμαστε σίγουροι, αλλά είναι και εύλογο, ότι παρόμοιο αίτημα θα γινόταν άμεσα δεκτό από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου,  και μάλιστα, ίσως και λόγω του μεγαλύτερου πληθυσμού της Σαμοθράκης, τα δρομολόγια αυτά να μπορούσαν να είναι περισσότερα, δηλαδή τρία ή ακόμα και τέσσερα το μήνα.
Εξάλλου, ανάλογη πρόβλεψη για οχληρά φορτία και καύσιμα περιλαμβάνεται και στην ισχύουσα σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και της εταιρείας μας. Με τον τρόπο αυτό μαζί με τα απορρίμματα θα μπορούσαν να μεταφερθούν στο νησί με χαμηλό κόστος (απλό εισιτήριο) και τα καύσιμα του πρατηρίου καυσίμων με βυτιοφόρο όχημα, ώστε να μειωθεί δραστικά το κόστος καυσίμων στον τελικό καταναλωτή της Σαμοθράκης από την στιγμή που θα δεν υπήρχε ανάγκη μεταφοράς των καυσίμων με ειδικό πλοίο (γκαζάδικο) με υπέρογκα έξοδα. 
Για λόγους σύγκρισης, αξίζει κανείς να αναφερθεί στο παράδειγμα του Αγίου Ευστράτιου, των 150 περίπου κατοίκων, όπου διαχρονικά εκλέγεται αποτελεσματική και ικανή Δημοτική Αρχή, με αποτέλεσμα το νησί να διαθέτει σήμερα δίκτυο ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας που περιλαμβάνει επιδοτούμενα δρομολόγια: α) τρία δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου προς Λαύριο και τρία προς Καβάλα, β) έξι δρομολόγια την εβδομάδα καθ’ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου τα οποία τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνονται σε επτά προς την Λήμνο, γ) δύο δρομολόγια τον μήνα για μεταφορά καυσίμων και οχληρών φορτίων καθ’ όλη την διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου προς την Λήμνο. Ανάλογα επιδοτούμενα δρομολόγια πραγματοποιούνται και για την νήσο των Ψαρρών. Είναι, λοιπόν, όχι μόνο ανυπόστατες οι αιτιάσεις της Δημοτικής Αρχής περί τριπλασιασμού των δημοτικών τελών, αλλά αντιθέτως θα μπορούσε να προκύψει και μείωση τόσο στα δημοτικά τέλη, όσο και στις τιμές των καυσίμων, αν είχαν συντελεσθεί οι κατάλληλες ενέργειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων του νησιού ουσιαστικά όπως γίνεται σε άλλα νησιά.
Αξιότιμοι Δημοτικοί Σύμβουλοι,
Η ναυτιλιακή εταιρεία του νησιού ήταν και θα εξακολουθεί να είναι κοντά στους κατοίκους της για όσο χρόνο θα συνεχίζει να δραστηριοποιείται στον τομέα αυτό, μακριά από πολιτικές ή άλλου είδους σκοπιμότητες. Την αμέριστη συμπαράστασή της αυτή την απέδειξε, μεταξύ άλλων, και τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες με την δρομολόγηση πλοίου ως οχηματαγωγού για την μεταφορά των απορριμμάτων επωμιζόμενη εκείνη ολόκληρο το οικονομικό κόστος. Καιρός να αποδείξει και η Δημοτική Αρχή πως ενδιαφέρεται πραγματικά για την επίλυση των προβλημάτων του νησιού, μακριά από εγωισμούς και ιδεοληψίες.

Με τιμή,

Φώτης Μανούσης