02 Δεκεμβρίου, 2020

Επιβεβλημένη η δημιουργία σταθμού ΚΤΕΟ στη Σαμοθράκη πέρα από την επικινδυνότητα των οχημάτων...

Από τον Μάιο του 2018 τα οχήματα της Σαμοθράκης, όπως και άλλων νησιών που δεν έχουν σταθμό ΚΤΕΟ, απαλλάσσονται από τους τακτικούς ελέγχους. Το θέμα βέβαια είχε ξεκινήσει μερικούς μήνες νωρίτερα, από τον Σεπτέμβριο του '17, οπότε σε σχετική αναδημοσίευση άρθρου είχα προσθέσει δικό μου σχόλιο, στο οποίο έγραφα:

" Δεν μπορώ να πω ότι με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο η συγκεκριμένη οδηγία. Ναι, οι κάτοχοι των οχημάτων γλιτώνουν ένα σημαντικό χρηματικό ποσό, το οποίο χρειάζονταν για την μεταφορά του οχήματος στην Αλεξανδρούπολη, αλλά αυτό από την άλλη δεν σημαίνει ότι θα αφήσουμε όλα τα αυτοκίνητα να γίνουν κινούμενες σκοτώστρες. Αλλά στην Ελλάδα είμαστε πάντα ή του ύψους ή του βάθους. Υπάρχουν ενδιάμεσες λύσεις, εγώ ήδη σκέφτηκα τρεις:

- δημιουργία ΚΤΕΟ στη Σαμοθράκη, όπως πριν 2-3 χρόνια ήταν σχεδόν έτοιμο να γίνει ή έστω να κατεβαίνει συνεργείο του ΚΤΕΟ και να ελέγχει τουλάχιστον τα απολύτως απαραίτητα*.

- δωρεάν μεταφορά αυτοκινήτων που υπόκεινται σε έλεγχο ΚΤΕΟ και επιδότηση από το κράτος του κόστους προς την ακτοπλοϊκή εταιρεία ή έστω με μια μικρή συμμετοχή του ιδιοκτήτη πχ 20€, αλλά με υποχρεωτική επιστροφή την ίδια ημέρα, ώστε να μην γίνεται εκμετάλλευση για άλλες χρήσεις.

- η απαλλαγή σε μέρη σαν την Σαμοθράκη από έλεγχο ΚΤΕΟ των οχημάτων μέχρι κάποια ηλικία τους ή αν το όχημα ελέγχεται την μία χρονιά και είναι σε καλή κατάσταση αντί για την επόμενη χρονιά να υπόκειται ξανά σε έλεγχο μετά από 3 πχ χρόνια.

* Υπάρχουν αυτοκίνητα τώρα στο νησί τα οποία είναι οφθαλμοφανές ότι δεν έχουν περάσει ποτέ από ΚΤΕΟ γιατί θα είχαν κοπεί εδώ και χρόνια. Αυτά τα αυτοκίνητα κυκλοφορούν και αποτελούν κίνδυνο για την δημόσια ζωή. "

Κάποιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων είναι συνεπής και παρά την απαλλαγή στέλνουν τα οχήματα τους για τον καθιερωμένο ετήσιο ή διετή έλεγχο. Οι περισσότεροι όμως κάνουν χρήση της απαλλαγής με όλες τις συνέπειες που ανέφερα μετά τον αστερίσκο στο σχόλιο.

Θεωρώ ότι η απαλλαγή πρέπει να αρθεί και να ισχύσει κάποιο από όσα πρότεινα τότε, με πρώτη προτεραιότητα την δημιουργία σταθμού ΚΤΕΟ στο νησί, συνεργεία υπάρχουν, κάποιος από τους ιδιοκτήτες θα είναι διαθέσιμος να αναλάβει την διαδικασία.

Θα αναρωτιέστε που θυμήθηκα το θέμα, ο πατέρας μου γενικά είναι ένας συνεπέστατος και νομοταγής πολίτης, έτσι μέχρι την απαλλαγή έστελνε κανονικά το αυτοκίνητο του για έλεγχο. Έκανε χρήση της απαλλαγής λόγω ηλικίας και επειδή δεν μετακινούσε πολύ το όχημα (κυρίως μόνο εντός Καμαριώτισσας). Πρόσφατα έληξε το δίπλωμα του και δεν θέλησε να το ανανεώσει ξανά, οπότε κατόπιν συνεννόησης με συγγενικό μας πρόσωπο εκτός νησιού συμφώνησαν να πάρει εκείνο το αυτοκίνητο. Εδώ προκύπτει το πρόβλημα του ΚΤΕΟ. Απαραίτητο έγγραφο για την μεταβίβαση είναι το δελτίο τεχνικού ελέγχου από το ΚΤΕΟ σε ισχύ. Αυτήν την περίοδο όπως οι περισσότερες επιχειρήσεις και υπηρεσίες και οι σταθμοί ΚΤΕΟ είναι κλειστοί. Το τέλος του έτους με όλα τα συνεπακόλουθα του (τέλη κυκλοφορίας κ.α) πλησιάζει απειλητικά. 

Σύμφωνα με πληροφορίες η περίπτωση του πατέρα μου δεν είναι η μοναδική αυτήν την εποχή στη Σαμοθράκη... Ενώ αν υπήρχε σταθμός στο νησί...

Οπότε καταλαβαίνετε πιστεύω πως εκτός της επικινδυνότητας των μη ελεγμένων οχημάτων, πως υπάρχουν και άλλοι παράμετροι που κάνουν την χρησιμότητα της ύπαρξης ΚΤΕΟ στο νησί επιβεβλημένη ή έστω την υποχρέωση του τεχνικού ελέγχου. 

Το άρθρο εστάλη σε αρμόδιους φορείς εντός και εκτός Σαμοθράκης.