25 Μαρτίου, 2022

Ενημέρωση Δημοτικού Συμβουλίου και παροχή διευκρινήσεων κατόπιν εγγράφου της Προϊσταμένης της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Σαμοθράκης κας Μυρ. Παπανικολάου αρ. πρωτ. 825/1-3-2022 που αφορά στην λειτουργία της Οικονομικής Υπηρεσίας (βίντεο) - Ανάλυση θεμάτων

Στην χθεσινή 5η τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σαμοθράκης για το έτος 2022, βρέθηκαν 3 καλεσμένοι ο κύριος Αλέξανδρος Λάζαρης και η προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Σαμοθράκης κυρία Πασχαλιά Παυλίδου για το 4ο θέμα της συνεδρίασης "Εξέταση αιτήματος κατοίκων οικισμού Αλωνίων για περιορισμό χρήσης της γεώτρησης Παναγούδα", ένα θέμα που καλώς ή κακώς τείνει να γίνει η σαπουνόπερα του Δ.Σ. Καθώς και η προισταμένη της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Σαμοθράκης κυρία Μυρσίνη Παπανικολάου για το 8ο θέμα "Ενημέρωση Δημοτικού Συμβουλίου και παροχή διευκρινήσεων κατόπιν εγγράφου της Προϊσταμένης της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Σαμοθράκης Κας ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΜΥΡΣΙΝΗΣ αρ. πρωτ. 825/1-3-2022 που αφορά στην λειτουργία της Οικονομικής Υπηρεσίας".

Η κυρία Παπανικολάου αναφέρθηκε σε κάποια σημαντικά θέματα λειτουργίας της Οικονομικής Υπηρεσίας, τα οποία απέστειλε στον Δήμαρχο, τα οποία κλήθηκε να αναπτύξει στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Τα 3 βασικά σημεία της αναφοράς της ήταν: 1. Η έλλειψη υπαλλήλων στην Οικονομική Υπηρεσία. 2. Η καθυστέρηση αντικατάστασης ταμία μετά τον πρόωρο θάνατο του προηγούμενου ταμία. Στο διάστημα αυτό βοηθητικά εισπράττει η Αντιδήμαρχος κυρία Αν. Τερζή, το οποίο ενέχει κινδύνους για όλους τους εμπλεκόμενους 3. Το σύστημα μετρήσεων υδρομέτρων και έκδοσης λογαριασμών ύδρευσης το οποίο έχει κενά σχεδόν από την αρχή της παρουσίας της στην οικονομική υπηρεσία από όλες τις δημοτικές αρχές που πέρασαν. Στο βίντεο υπάρχει μόνο η τοποθέτηση της κυρίας Παπανικολάου, όλη την συζήτηση για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να την παρακολουθήσετε στο βίντεο της συνεδρίασης που υπάρχει στην σελίδα του Δημοτικού Συμβουλίου Σαμοθράκης στο facebook από το σημείο 2:38:00έως το τέλος. Η συνεδρίαση διήρκεσε κάτι λιγότερο από 5 ώρες...

Όπως θα παρακολουθήσετε και τα 3 θέματα είναι σοβαρά, σε διαφορετικό βαθμό το καθένα.
Θα κάνω μία προσωπική ανάλυση.
Το θέμα των οικονομικών είναι σοβαρότατο και οι θέσεις υπεύθυνες, δεν μπορεί να τοποθετείτε ο οποιοσδήποτε, έχει δίκιο η κυρία Παπανικολάου ότι χρειάζεται προσωπικό και μάλιστα σταθερό. Βέβαια από την άλλη, η τοποθέτηση σταθερού υπαλλήλου, είναι επίσης δύσκολη, με το πολύ σφιχτό σύστημα προσλήψεων που ισχύει. Δεν ξέρω πως μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή.
Το θέμα με την τοποθέτηση νέου ταμία μετά τον πρόωρο θάνατο του προηγούμενου, του Δούκα Χάιλα (που όλοι ανεξαιρέτως επαίνεσαν) καθυστέρησε πάρα πολύ και σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού δυσκόλεψε και άλλο την κατάσταση και η προϊσταμένη έκανε την αναφορά για την είσπραξη χρημάτων από την Αντιδήμαρχο κυρία Αναστασία Τερζή επειδή υπάρχει κάτι ύποπτο και επιλήψιμο, αλλά επειδή απαγορεύεται και δεν θέλει τόσο η ίδια, όσο και η υπηρεσία της να βρεθούν μπλεγμένοι από κάποια πιθανή καταγγελία... Έχει επίσης δίκιο. Εδώ κολλάει το ρητό περί νόμιμου και ηθικού... Δεν θα γράψω περισότερα για το θέμα (αν και έχω) γιατί είναι πολύ καυτό...
Βέβαια το τελευταίο δεν συζητήθηκε στον βαθμό που του αρμόζει, δηλαδή για την καταμέτρηση υδρομέτρων και την έκδοση λογαριασμών. Ένα θέμα που εγώ εδώ και πολλά χρόνια καυτηριάζω ότι γίνεται ΕΝΤΕΛΩΣ ΛΑΘΟΣ, με πολλά κενά, ανύπαρκτους αλλού και άλλοτε λογαριασμούς και υπέρογκους επίσης αλλού και άλλοτε. Επίσης τα διαστήματα καταμέτρησης δεν είναι σταθερά. Η κυρία Παπανικολάου νομίζω τοποθέτησε σωστά το θέμα σε βάθος αρκετών ετών... Αλλά προφανώς το θέμα δεν είχε πρόσφορο πολιτικό ενδιαφέρον και δεν συζητήθηκε σχεδόν από κανέναν... Τουλάχιστον ας ελπίσουμε με το νέο σύστημα της τηλεμετρίας θα υπάρξουν οι απαραίτητες διορθώσεις και θα επέλθει μία κάποια κανονικότητα...