03 Μαΐου, 2022

Στον αέρα η 1η φάση προκηρύξεων (μη επιδοτούμενη) από τοΥΝΑΝΠ - 6 γραμμές για την Σαμοθράκη - Μακάρι όλες ή οι περισότερες να φτάσουν στην 3η φάση, αλλά χρειάζεται και δράση...

Την Παρασκευή 29 Απριλίου δημοσιεύτηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην Διαύγεια με ΑΔΑ: 6Ε5Β4653ΠΩ-ΥΙΓ η ’'Πρόσκληση για σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, για την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών του Δικτύου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών''.

Να σημειωθεί ότι η πρόσκληση αυτή είναι η πρώτη φάση των προκηρύξεων, μη επιδοτούμενων δρομολογίων. Εαν η 1η και 2η φάση κηρυχθούν άγονες, ακολουθεί η 3η φάση με τις επιδοτούμενες γραμμές.

Οι πλοιοκτήτες - πλοιοκτήτριες εταιρείες που επιθυμούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, έχουν προθεσμία μέχρι τις 13/05/2022.

Οι συναφθείσες συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας έχουν διάρκεια από ένα (01) έως πέντε (05) δρομολογιακά έτη, αρχομένη από 01.11.2022. Ως δρομολογιακό έτος ορίζεται το χρονικό διάστημα από 1η Νοεμβρίου εκάστου έτους μέχρι 31η Οκτωβρίου του επομένου έτους.

Για την Σαμοθράκη φέτος υπάρχουν 6 γραμμές, είναι οι ακόλουθες:

1. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ - ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή ως ακολούθως: Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη θερινή περιόδο. Το πλοίο να πληροί κατ' ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:

(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος.

(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων.

(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ.

2. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ και επιστροφή ως ακολούθως: Επτά (07) δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο. Το πλοίο να πληροί κατ' ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:

(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος.

(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων.

(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ.

3. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή ως ακολούθως: Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου με δυνατότητα προσέγγισης σε επιπλέον λιμένες. Το πλοίο να πληροί κατ' ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:

(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος.

(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων.

(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ.

39. ΛΑΥΡΙΟ - ΛΗΜΝΟΣ - ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ και επιστροφή ως ακολούθως: Δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδοΤο πλοίο να πληροί κατ' ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:

(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος. 

(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση  παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων.

(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ. 

(δ) Να διαθέτει είκοσι (20) κλίνες.

40. ΛΑΥΡΙΟ - ΛΗΜΝΟΣ - ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή ως ακολούθως: Δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδο. Το πλοίο να πληροί κατ' ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία:

(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος. 

(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων.

(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ. 

(δ) Να διαθέτει είκοσι (20) κλίνες.

103. ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΛΗΜΝΟΣ - ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ και επιστροφή ως ακολούθως: Δύο (02) δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη θερινή περίοδοΤο πλοίο να πληροί κατ' ελάχιστον τα παρακάτω στοιχεία: 

(α) Να έχει μεταφορική ικανότητα 300 επιβατών το χειμώνα και 450 επιβατών το θέρος. 

(β) Να έχει επιφάνεια για φόρτωση παντός τύπου οχημάτων 450 τ.μ. εκ των οποίων 250 τ.μ. για φόρτωση Φ/Γ οχημάτων. 

(γ) Να έχει ολικό μήκος 75 μ. 

(δ) Να διαθέτει είκοσι (20) κλίνες.


Σε ότι αφορά την Σαμοθράκη λοιπόν εύχομαι και ελπίζω να φτάσουν όλες ή έστω οι περισότερες στην 3η φάση προκήρυξης, που είναι η επιδοτούμενη. Προσωπική μου άποψη είναι ότι θα ήταν καλό να φτάσουν οι γραμμές:

39. ΛΑΥΡΙΟ - ΛΗΜΝΟΣ - ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ και επιστροφή Σε καμία περίπτωση την 40, αν πρόκειται να χαθεί εξαιτίας της η 3. Την 40 την είχαμε και δεν δούλεψε καθόλου σαν γραμμή Σαµοθράκη - Καβάλα λόγω των άβολων ωρών.

3. ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΚΑΒΑΛΑ και επιστροφή ως ακολούθως: Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια της δρομολογιακής περιόδου. Πολύ καλή περίπτωση και μακάρι να επιδοτηθεί έτσι... Είδαμε τον χειμώνα μέσα από την εκπομπή "Ορθά Κοφτά" ότι υπάρχει επιθυμία και βούληση συνεργασίας. Ευκαιρία να τρέξετε κύριοι, να πείσετε τους πλοιοκτήτες...

1. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ - ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ - ΛΗΜΝΟΣ και επιστροφή ως ακολούθως: Τρία (03) δρομολόγια την εβδομάδα κατά τη θερινή περιόδο.

Επειδή κάποιοι μπορεί να βγουν και να πουν ότι μία εταιρεία με ένα πλοίο δεν μπορεί να πάρει πάνω από 2 γραμμές. Σίγουρα. Εγώ θα απαντήσω ότι ακόμη και για τα 3 δρομολόγια της Λήμνου, της δεύτερης γραμμής, υπάρχουν κάποιοι, που λένε ότι τις ώρες αυτές που λείπει το πλοίο, το στερείται η Σαμοθράκη και ίσως έχουν και δίκιο. Μακάρι να βρεθεί και άλλη εταιρεία ή και εταιρείες και να πάρουν τις υπόλοιπες γραμμές. Ακόμη και αυτήν που κάποιοι αναπολούν... Αλλά η ΖΑΝΤΕ με τον ΑΔΑΜΆΝΤΙΟ ΚΟΡΑΗ να είναι η βασική εταιρεία, η εγγυήτρια δύναμη στην κύρια γραμμή της Αλεξανδρούπολης. Θα ήταν ευτυχές γεγονός να έχει η Σαμοθράκη 4-5 γραμμές από 2-3 εταιρείες και πλοία. Ώστε, ου μη γένοιτο σε περίπτωση βλάβης να υπάρχει κοντά πλοίο που θα βοηθήσει την κατάσταση και να μην ξαναζήσουμε σκηνές αξέχαστες... σαν το μαύρο καλοκαίρι του '19...

Ακολουθεί αναλυτικά την πρόσκληση: