12 Ιουλίου, 2020

Σας ενδιαφέρει! Η ΔΕΗ απαντά σε καίρια ερωτήματα για τους λογαριασμούς ρεύματος και τις (μη) καταμετρήσεις / Σχόλιο - συμβουλή

Σε μια τριάδα αποριών που έχουν σχεδόν όλοι οι πελάτες της απαντά η ΔΕΗ, αναφορικά με τις καταμετρήσεις κατανάλωσης και τις χρεώσεις, αλλά και τους ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμούς.
Συγκεκριμένα, τα τρία ερωτήματα με τις απαντήσεις τους είναι τα εξής:
  • Πώς θα χρεωθείτε αν δεν γίνει η καταμέτρηση στο 4μηνο;
Καταρχήν στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει επιπλέον επιβάρυνσή σας.
 Όταν ο ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΣ λογαριασμός σας αφορά κατανάλωση χρονικού διαστήματος διαφορετικού του τετραμήνου (120 ημέρες), λόγω μη λήψης ένδειξης την προγραμματισμένη ημερομηνία καταμέτρησης, τότε οι κλίμακες κατανάλωσης που ορίζει ο τιμοκατάλογος της ΔΕΗ και το ποσό του παγίου μεταβάλλονται αναλογικά.
Παράδειγμα:
Όταν ληφθεί η ένδειξη του μετρητή στην επόμενη προγραμματισμένη καταμέτρηση, δηλαδή στο 8μηνο, θα εκδοθεί ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΣ λογαριασμός για κατανάλωση οκταμήνου (240 ημέρες) στον οποίο γίνεται διπλασιασμός των κιλοβατωρών (kWh) για κάθε κλίμακα κατανάλωσης που αντιστοιχεί στο τετράμηνο, σαν να είχαν εκδοθεί δύο επιμέρους ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΙ λογαριασμοί.
Δηλαδή, αν στις 240 ημέρες καταναλωθούν 2.500 kWh, τότε το σύνολο των κιλοβατωρών (kWh) θα τιμολογηθούν με τις τιμές της κλίμακας 0-2000 kWh και όχι με τις τιμές τις κλίμακας > 2000 kWh, σαν να είχαν εκδοθεί 2 τετραμηνιαίοι Εκκαθαριστικοί λογαριασμοί, στους οποίους καταναλώθηκαν 1250kWh (1250*2=2500kWh).
  • Τι πρέπει να κάνετε αν ο ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμός που λάβατε είναι υψηλότερος απ’ ότι συνήθως;
Ο υπολογισμός του ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμού γίνεται με βάση ιστορικά στοιχεία του πελάτη, όπως καταναλώσεις αντίστοιχης χρονικής περιόδου προηγούμενου έτους κτλ, έτσι ώστε να ανταποκρίνεται με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια στις πραγματικές καταναλώσεις του.
Περιπτώσεις όμως τυχόν απότομων μεταβολών για κάποιους λόγους στις καταναλωτικές συνήθειες ενός πελάτη κατά την υπό έκδοση του ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμού χρονική περίοδο δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν.
Εφόσον ο λογαριασμός εκδίδεται στο όνομά σας, σε περιπτώσεις βάσιμης αμφισβήτησης του ποσού του ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμού, πριν τη λήξη προθεσμίας πληρωμής του, μπορείτε να ζητήσετε τη διόρθωσή του απευθυνόμενος στο αρμόδιο Κατάστημα που ανήκει το ακίνητό δίνοντας την ένδειξη του μετρητή σας (στοιχεία του αρμόδιου Καταστήματος θα βρείτε στην πρώτη σελίδα του λογαριασμού πάνω αριστερά). Ακόμη όμως και αν το ποσό του ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμού είναι υψηλότερο της πραγματικής κατανάλωσης, αυτό συμψηφίζεται και αφαιρείται στον επόμενο ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟ λογαριασμό.
  • Τι μπορείτε να κάνετε αν λάβετε δυο ή περισσότερους συνεχόμενους ΕΝΑΝΤΙ λογαριασμούς;
Στην περίπτωση που δεν καταστεί δυνατή η λήψη ένδειξης από την αρμόδια υπηρεσία Καταμέτρησης (λόγω αδυναμίας πρόσβασης στο χώρο του μετρητή, κλειστό ακίνητο κλπ) και λάβετε δυο ή περισσότερους ΕΝΑΝΤΙ συνεχόμενους λογαριασμούς μπορείτε να προβείτε στις εξής ενέργειες:
- Να επικοινωνήσετε με το Τμήμα Τηλεφωνικής Εξυπηρέτησης Πελατών, στο 11 770 ή στο τηλέφωνο Καταμέτρησης που αναγράφεται στην πρώτη σελίδα του λογαριασμού σας και να δώσετε την ένδειξή σας ώστε να εκδοθεί ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΟΣ λογαριασμός.
- Εναλλακτικά, μπορείτε να απευθυνθείτε στο τμήμα Καταμέτρησης της περιοχής που ανήκει το ακίνητό σας, ώστε να μεταβεί αρμόδιος υπάλληλος της υπηρεσίας Καταμέτρησης για τη λήψη ένδειξης.
newsbreak.gr


Η ΔΕΗ έχοντας χάσει το 1/3 των δεμένων κάποτε πελατών της, έχει καταλάβει (ευτυχώς) πως πλέον δεν είναι μονοπώλιο (επίσης ευτυχώς). Οπότε μιας και ο ΔΕΔΔΗΕ δεν της ανήκει πια, αφού είναι υπεύθυνος για όλους τους παρόχους, προσπαθεί να δείξει το καλό της πρόσωπο, ρίχνοντας το μπαλάκι των ευθυνών στον ΔΕΔΔΗΕ, δίνει συμβουλές στους πελάτες της. Καλά κάνει και μπράβο της. Εάν όμως ο ΔΕΔΔΗΕ ήταν ακόμη υπό την εποπτεία της...;;;
Πάντως αν προσέξετε όταν έρχεται ο εκκαθαριστικός λογαριασμός, κάτω από τον πίνακα με τις κιλοβατώρες (στην δεύτερη σελίδα) σας γράφει πότε μπορείτε να δώσετε την μέτρηση σας, για να μην έρθει έναντι ο επόμενος λογαριασμός. Εγώ πριν γίνει παρελθόν η ΔΕΗ για εμένα, το έκανα. Στον νέο πάροχο έκανα το ίδιο. Τώρα που ο λογαριασμός έγινε μηνιαίος, ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ βάζω την μέτρηση μου στην εφαρμογή της εταιρείας που έχω εγκαταστήσει στο κινητό. Το ίδιο κάνω και για τον λογαριασμό του πατέρα μου, που με ακολούθησε. Ακόμη και τους μήνες που είναι να περάσει ο καταμετρητής του ΔΕΔΔΗΕ, εγώ για να είμαι σίγουρος βάζω τις μετρήσεις μου...
Οπότε σε όποια εταιρεία - πάροχο και αν είστε μπορείτε κάθε μήνα ή δίμηνο να κάνετε την καταχώρηση της μέτρησης σας.