14 Ιουλίου, 2024

Ν. Κοζάρης "Ορθά Κοφτά" για τα υδροπλάνα: Στην Καμαριώτισσα θα σταθμεύουν εντός του λιμανιού _ Ονειρεύομαι να συνδέσω την Σαμοθράκη με τον Β. Έβρο και την Κωνσταντινούπολη

Όπως είχαμε προαναγγείλει σήμερα καλεσμένος μας (εμού και του Φ. Φωτεινού) στην εκπομπή "Ορθά Κοφτά" στο Samothraki Web Radio ήταν και πάλι ο πρόεδρος της Αναπτυξιακής Εταρε΄΄ιας Έβρου κύριος Νίκος Κοζάρης, αυτήν την φορά δεν μας μίλησε επ΄ αόριστα και υποθετικά, αλλά με δεδομένα και στοιχεία, μετά τις αυτοψίες και επαφές του τεχνικού κλιμακίου της "Ελληνικά Υδατοδρόμια" σε Αλεξανδρούπολη και Σαμοθράκη, στις οποίες παρόν ήταν και ο ίδιος τις προηγούμενες ημέρες.
Όπως μας είπε, σε όλα τα μέρη που εξετάστηκαν μπορούν να γίνουν υδάτινα πεδία και τα μέρη αυτά είναι λιμάνι Αλεξανδρούπολης, λιμανάκι Μάκρης, λιμάνι Καμαριώτισσας και λιμανάκι Θέρμων. Στην Καμαριώτισσα το υδροπλάνο θα σταθμεύει είτε κοντά στα σκάφη του Λιμενικού Σώματος, είτε κοντά στο πράσινο κοντέινερ. Σε σχετική ερώτηση μου τόσο η Μάκρη και τα Θέρμα εξετάστηκαν ως εναλλακτικά πεδία, για να μπορούν να προσθαλασσόνονται τα υδροπλάνα σε περίπτωση που ο κυματισμός δεν το επιτρέπει στα βασικά πεδία. Από τις καιρικές συνθήκες όπως τόνισε η μόνη που δυσκολεύει τα συγκεκριμένα δικινητήρια υδροπλάνα, τύπου Viking είναι ο υψηλός κυματισμός (άνω των 2 μέτρων) ενώ αντίθετα ο άνεμος ευνοεί το ταξίδι τους.
Ένα υδροπλάνο όπως είπε ο κύριος Κοζάρης μπορεί να ταξιδεύει συνεχόμενα επί 2,5 ώρες (150 λεπτά), το κόστος 30 λεπτών ταξιδιού κοστίζει 80€, οπότε το ταξίδι Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη που θα διαρκεί 13 λεπτά περίπου, θα κοστίζει κάτω των 40€, κάτι για το οποίο γίνεται προσπάθεια να επιδοτηθεί τουλάχιστον για τους ντόπιους κατοίκους, οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα θα μπορούν να ευεργετηθούν κάνοντας χρήση και του Μεταφορικού Ισοδύναμου (δεν θέλω ου...). Επίσης κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται σε ένα υδάτινο πεδίο μπορεί ημερησίως να κάνει μέχρι 6 δρομολόγια.
Το νομοθετικό πλαίσιο έχει αλλάξει εδώ και μερικά χρόνια επεσήμανε ο πρόεδρος της Αναπτυξιακής Εταιρείας Έβρου και πλέον μπορούν πολύ ευκολότερα να αδειοδοτηθούν τα υδάτινα πεδία και στην συνέχεια να μετατραπούν σε υδατοδρόμια.
Επί το παρόντος αναμένουμε τις αδειοδοτήσεις, οι οποίες θα είναι έτοιμες μέσα σε ένα μήνα και στην συνέχεια σύμφωνα με τις δικές του εκτιμήσεις και όσα του μετέφεραν οι ειδικοί, η πρώτη δοκιμαστική πτήση θα γίνει το πολύ μέχρι 5 Σεπτεμβρίου.
Στην συνέχεια ο κύριος Κόζαρης αναφέρθηκε στα φιλόδοξα και μεγαλεπίβολα σχέδια του, που είναι η σύνδεση με άλλους τόπους, Θεσσαλονίκη, Ιερυσσό, Κωνσταντικούπολη, Τσανάκαλε ή Ίμβρο, Διδυμότειχο - Άρδα (...!!!) κλπ. Μακάρι θα πούμε εμείς...
Για την συνάντηση που είχε το τεχνικό κλιμάκιο και ο ίδιος με τον Δήμαρχο Σαμοθράκης κύριο Αθανάσιο Βίτσα, ο πρόεδρος είπε πως έλαβαν την αμέριστη στήριξη του Δήμου και μάλιστα στο θέμα της σύνδεσης με την Τουρκία ο Δήμαρχος είπε προτιμά το Τσανάκαλε από ότι την Ίμβρο (Ι. Β. αν θέλετε την άποψη μου σωστά). Επίσης σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαν με τον κύριο Νίκο Γαλατούμο, τον πρώην Δήμαρχο και εκείνος εξέφρασε την στήριξη του.
Ειπώθηκαν πολλά και ενδιαφέροντα ακόμη, όσοι δεν ακούσατε ζωντανά την συζήτηση αξίζει να την ακούσετε:

Επίσης μπορείτε να ακούσετε ολόκληρη την εκπομπή "Ορθά Κοφτά" από το samothrakiradio.gr: