Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

11 Δεκεμβρίου, 2021

Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για τους αλιείς βιντζότρατας

Τα προσκόμματα στη διαδικασία έκδοσης εκτελεστικού κανονισμού για τη θέσπιση παρέκκλισης σε ό τι αφορά στην ελάχιστη απόσταση από την ακτή και το ελάχιστο βάθος θάλασσας που οφείλουν να τηρούν οι συρόμενοι γρίποι, καταγγέλλει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως επισημαίνει στην ερώτηση ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος, κατέθεσε στις 17/1/2021 στην ΕΕ το διαχειριστικό της σχέδιο για τη ρύθμιση της λειτουργίας των παραδοσιακών συρόμενων από σκάφος γρίπων συνοδευόμενο με το αίτημα για τη χορήγηση παρεκκλίσεων με βάση το άρθρο 13 του Κανονισμού (ΕΕ) 1967/2006.
Η Γενική Διεύθυνση θαλάσσιων και αλιευτικών ερευνών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με σχετικό έγγραφό της εκτιμά ότι το ελληνικό διαχειριστικό σχέδιο “περιέχει προϋποθέσεις που υποστηρίζουν το αίτημα για τη χορήγηση παρεκκλίσεων σε ότι αφορά στην ελάχιστη απόσταση από την ακτή και το ελάχιστο βάθος θάλασσας” και προτρέπει την ελληνική κυβέρνηση να “ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό τις εσωτερικές διαδικασίες για την αποδοχή του εθνικού διαχειριστικού σχεδίου για τους συρόμενους γρίπους” και να προχωρήσει στην έκδοση της προβλεπόμενης Υπουργικής Απόφασης.
Έκτοτε η διαδικασία έχει παγώσει και οι αλιείς βιντζότρατας που έχουν απομείνει, με 120 σκάφη, βρίσκονται σε απόγνωση καθώς δεν μπορούν να λειτουργήσουν τα σκάφη τους χάνοντας την αλιευτική περίοδο που έχει ήδη ξεκινήσει από 1 Οκτωβρίου. Επιπλέον, η απαγόρευση του γρίπου έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση της νόμιμης αλίευσης μαρίδας από τον ελληνικό αλιευτικό στόλο, ενός αλιευόμενου είδους που μπορεί να καλύψει σημαντικό ποσοστό των λαϊκών αναγκών για φθηνό και ποιοτικό ψάρι.
Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει στείλει την υπόθεση στις ελληνικές καλένδες επικαλούμενη την ευρωενωσιακή νομοθεσία η οποία εδώ και δεκαετίες επιβάλλει δρακόντειους περιορισμούς στους βιοπαλαιστές παράκτιους αλιείς την ώρα οι μεγάλες αλιευτικές επιχειρήσεις της ΕΕ αλωνίζουν σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης.
Προβάλλει μάλιστα η κυβέρνηση ως επιχείρημα το εθελοντικό πρόγραμμα απόσυρσης του γρίπου που θέσπισε πέρυσι (Οκτώβριος 2020), στο πλαίσιο εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 717/2014 και “ετσιθελικά” δεν προχωρά την προβλεπόμενη διαδικασία, κόντρα στην επιστημονική τεκμηρίωση που έχει αποδείξει τη βιωσιμότητα του εργαλείου. Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα προέβλεπε αποζημίωση 25.000 ευρώ για απόσυρση, δηλαδή ένα χρηματικό ποσό που απέχει πολύ από την πλήρη αποζημίωσή των αλιέων.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση της ΝΔ σκόπιμα μεταχειρίζεται άνισα τους συγκεκριμένους αλιείς γιατί θέλει να προβάλει ότι ζημιά στα ιχθυοαποθέματα κάνουν μόνο οι βιντζότρατες ώστε να μένουν στο απυρόβλητο οι πιο μεγάλες αλιευτικές επιχειρήσεις, ενώ προφανώς η στάση της αυτή αποτελεί ένα επιπλέον βήμα για την περαιτέρω γενίκευση της ιχθυοκαλλιέργειας, παρασύροντας σε επόμενο χρόνο και τις μηχανότρατες, τα γριγρι κ.λπ, με ό τι αυτό συνεπάγεται για τη δυνατότητα κάλυψης των διατροφικών αναγκών του λαού μας με φθηνό και ποιοτικό ψάρι.
Είναι προκλητικό η κυβέρνηση να προβάλλει μονόπλευρα ότι για τις βλάβες στα ιχθυοαποθέματα φταίει αποκλειστικά η βιντζότρατα, κάτι που δεν προκύπτει από τα αποτελέσματα της τριετούς (2017-2020) παρακολούθησης του συγκεκριμένου εργαλείου τα οποία αποτυπώνονται στην Τεχνική Έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), και την ίδια ώρα να συγκαλύπτει το γεγονός ότι στην περιοχή του Ανατολικού Αιγαίου υπάρχει σοβαρό ζήτημα με την παράνομη αλιεία Τούρκων ψαράδων, εντός των χωρικών υδάτων του ελληνικού κράτους, με την ανεξέλεγκτη χρήση συρόμενων εργαλείων από μηχανότρατες και άλλα αλιευτικά μεγάλης δυναμικότητας. Αντίστοιχα συμβαίνει και με τους Ιταλούς ψαράδες, που οργώνουν τη θάλασσα στην περιοχή των έξι μιλίων στο Ιόνιο, με τις ευλογίες της ελληνικής κυβέρνησης μετά τη Συμφωνία Καθορισμού ΑΟΖ με την ιταλική κυβέρνηση.
Πρόκειται για άλλο ένα επεισόδιο στην εφαρμοζόμενη πολιτική χτυπήματος των αλιέων της χώρας μας. Άλλοτε με μοιρασμένους ρόλους άλλοτε από κοινού, χρόνια τώρα, ΕΕ και ελληνικές κυβερνήσεις, συναποφασίζοντας και εφαρμόζοντας την Κοινή Αλιευτική Πολιτική, τους έχουν οδηγήσει σε αφανισμό. Την ίδια ώρα προωθείται η εκρηκτική ανάπτυξη της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων της ιχθυοκαλλιέργειας, που θησαυρίζουν από την εκμετάλλευση των φυσικών πλεονεκτημάτων της Ελλάδας.
Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υπέβαλε τα παρακάτω ερωτήματα:
«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε σχέση:
- με την επιτακτική ανάγκη άρσης της ομηρίας των αλιέων βιντζότρατας από την ελληνική κυβέρνηση η οποία, για την κατάσταση αυτή, επικαλείται τους Κανονισμούς της ΕΕ;
-με το κατεπείγον αίτημα των αλιέων για επιτάχυνση και ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης εκτελεστικού κανονισμού για τη θέσπιση παρέκκλισης σε ότι αφορά στην ελάχιστη απόσταση από την ακτή και το ελάχιστο βάθος θάλασσα που οφείλουν να τηρούν οι συρόμενοι γρίποι με βάση το διαχειριστικό σχέδιο που είχε υποβάλλει η ελληνική κυβέρνηση στις 17/1/2021;».
10/12/2021 
Η ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr