της Άννης Καρολίδου
Η νέα Περιφερειακή Διοίκηση Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει σε φορολογικές και ρυθμιστικές διορθώσεις, καθώς οι περιοχές της, με αποκορύφωμα το βόρειο Έβρο και τη Δράμα, έχουν δεχτεί τεράστιο πλήγμα στο καιρό της κρίσης.
«Οι πιέσεις που ασκούνται, λόγω διαφορετικών φορολογικών καθεστώτων, από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Τουρκία, είναι τεράστιες και καταλήγουν στη μετανάστευση επιχειρήσεων, στην απώλεια θέσεων εργασίας και στην αύξηση της ανεργίας που με επίσημα στοιχεία ξεπερνάει σε πολλές περιπτώσεις το 30%», είπε ο νέος Γ.Γ. της Περιφέρειας Αν.Μακεδονίας – Θράκης, Γιώργος Παυλίδης.
Στα τελευταία χρόνια της κρίσης, 19 επιχειρήσεις της Δράμας, μετεγκαταστάθηκαν στη Βουλγαρία.
Ο κ. Παυλίδης είπε ότι η νέα διοίκησης θα προσπαθήσει, ασκώντας πιέσεις και στη κεντρική εξουσία, να ενεργοποιήσει τα ζωντανά κύτταρα της οικονομίας, για την αναπτυξιακή αναδιάρθρωση της Περιφέρειας.
Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας- Θράκης, με τις σημερινές συνθήκες, τους κάθετους οδικούς άξονες και την Εγνατία Οδό που συνδέει πλέον, με σύγχρονο δίκτυο, ως την Κωνσταντινούπολη, μπορεί να απευθυνθεί σε μία «τουριστική πελατεία» 50 εκατ. ατόμων.
«Ζητούμε να επεκταθεί και για την περιοχή μας η ειδικού τύπου βίζα που ισχύει για τα νησιά μας. Η Περιφέρεια μας έχει άθικτο φυσικό περιβάλλον, άριστης ποιότητας αγροτοδιατροφικό τομέα, καλά διατηρημένη παράδοση και έχει ήδη αρχίσει να προσελκύει σοβαρό επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό, στο τουριστικό τομέα ( σ.σ. βουλγαρική επένδυση στη Θάσο)».
Ο κ. Παυλίδης μίλησε για «κουφάρια» στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής, όπου σήμερα λειτουργούν 6-7 εταιρείες από τις 100 που υπήρχαν κάποτε, αλλά και για το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, από τη βόρεια Ευρώπη, που μάλιστα επιθυμούν να αγοράσουν το εργοστάσιο πτωχευμένης βιομηχανίας κρέατος, κάτι όμως δύσκολο λόγω των χρονοβόρων διαδικασιών εκποίησης.
Σε ό,τι αφορά στο κυβερνητικό σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων και λιμανιών, ο νέος Περιφερειάρχης επιφυλάχθηκε να πάρει θέση υπέρ ή κατά, λέγοντας «δεν ξεκινάμε από μία στείρα άρνηση, αλλά και δε θέλουμε να ακυρωθεί ο στρατηγικός, αναπτυξιακός, χαρακτήρας των λιμανιών και των αεροδρομίων».
Η Αν. Μακεδονία - Θράκη βάζει μπροστά την τουριστική ανάπτυξη: