Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ από 1/3 έως 31/5

Αν και τις επόμενες ημέρες και με μεγάλη καθυστέρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τις ακτοπλοϊκές γραμμές της περιόδου 1/11)23-31/10/24. Τα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ από 1 Μαρτίου έως 31 Μαϊου έχουν ως εξής από zanteferries.gr: …

Ισχύοντα δρομολόγια ΚΤΕΛ Έβρου από 22/3

«Συνηθίζω στο blog πάντα να έχω αναρτημένα εκτός από τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών μας συνδέσεων και του ΚΤΕΛ Έβρου, για όποιον ενδιαφέρεται. Πάντα υπάρχουν στο πάνω μέρος του blog στο πλαίσιο "ΧΡΗΣΙΜΑ ΘΕΜΑΤΑ" στην έκδοση ιστού,. Η τελευταία ενημέρωση των δρομολογίων που υπήρχε ήταν αυτά που ίσχυαν από 1 Νοεμβρίου 2021. …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

27 Απριλίου, 2017

Ανάσα για τους ψαράδες το νομοσχέδιο για τη διαχείριση ιζημάτων και έρματος

Με ευρεία συναίνεση κυρίως ως προς το περιεχόμενο αλλά διαφωνίες κατεξοχήν για την επείγουσα διαδικασία, υπερψηφίστηκε στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου το νομοσχέδιο για τον έλεγχο και τη διαχείριση των ιζημάτων και του έρματος, που βοηθά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στη βελτίωση των ιχθυοαποθεμάτων. Η κύρωση της σύμβασης που έρχεται να εναρμονίσει τη χώρα με τη διεθνή ναυτιλιακή νομοθεσία, υπερψηφίστηκε από ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ένωση Κεντρώων, Ποτάμι, ενώ καταψηφίστηκε από ΚΚΕ κι εξέφρασε επιφυλάξεις η Χρυσή Αυγή.

Το νομοσχέδιο αυτό είναι εξαιρετικής σημασίας για τους Έλληνες ψαράδες διότι έρχεται να βελτιώσει την κατάσταση στις ελληνικές θάλασσες καθώς εξαιτίας αυτής της άναρχης κατάστασης, μπαίνουν ανεξέλεγκτα ξενικά είδη. Τρανό παράδειγμα αυτής της κατάστασης είναι ο περίφημος «λαγοκέφαλος», το «λεοντόψαρο» ή το «μπλε καβούρι», που είναι ξενικά είδη και έχουν εκτοπίσει διάφορα θαλάσσια είδη της χώρας μας αλλά και η πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης.
Όπως εξήγησε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Πάλλης έρμα, είναι το θαλασσινό νερό με την αιωρούμενη ύλη και τους οργανισμούς του, που λαμβάνεται πάνω στο πλοίο, είτε από το λιμάνι αναχώρησης, είτε κατά τη διάρκεια του πλου του και απορρίπτεται στο λιμάνι προορισμού και αντίστροφα, ανάλογα με το βάρος του φορτίου του. Ουσιαστικά, μέσω του έρματος ρυθμίζεται η ευστάθεια και η πρόωση του σκάφους, η βύθιση της έλικας και της πλώρης του και βεβαίως, η ταχύτητά του.
Το πρόβλημα στη διαδικασία αυτή, όπως εξήγησε,  έγκειται στην ταυτόχρονη λήψη και μεταφορά διαφορετικών ειδών θαλάσσιων οργανισμών και μικροοργανισμών. Υπολογίζεται ότι 10 δισεκατομμύρια τόνοι νερού έρματος μεταφέρονται ετησίως ανά τον κόσμο, ενώ σε ένα κυβικό μέτρο υδάτινου έρματος περιέχονται, περίπου, 50.000 φυτικοί και ζωικοί οργανισμοί.
Πολλοί από αυτούς δεν επιβιώνουν μέσα τις δεξαμενές έρματος, ενώ άλλοι δεν επιβιώνουν αφού απορριφθούν στον νέο οικοσύστημα. Ωστόσο, υπάρχουν οργανισμοί που είναι αρκετά ανθεκτικοί, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται εις βάρος των αυτόχθονων οργανισμών, επιφέροντας ισχυρό πλήγμα στην ισορροπία των κατά τόπους οικοσυστημάτων. Τα είδη αυτά εγκαθίστανται και εξαπλώνονται γρήγορα, ελλείψει φυσικών ανταγωνιστών θηρευτών, συνιστώντας μείζονα απειλή για τη βιοποικιλότητα και όχι μόνο.
Η χώρα μας, όπως ειπώθηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας, Πάνο Κουρουμπλή αλλά κι άλλους ομιλητές είναι η 55η , που κυρώνει τη διεθνή σύμβαση. Τη διαφωνία του εξέφρασε ο εισηγητής της ΝΔ, Χαράλαμπος Αθανασίου, κατεξοχήν ως προς το επείγον της διαδικασίας, καθώς δε δόθηκε η δυνατότητα να μιλήσουν οι εκπρόσωποι φορέων.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντοριναίος περίπου 3 έως 5 τόνοι έρματος έρχονται και στη χώρα μας κάθε χρόνο λόγω των θαλάσσιων μεταφορών των εμπορευμάτων, με αποτέλεσμα πολλοί εξ αυτών, να μεταφέρουν και βιοεισβολείς, δηλαδή χωροκατακτητικά είδη, που απειλούν την ελληνική θαλάσσια πανίδα και χλωρίδα.
Το νέο νομοσχέδιο που πρόκειται να εισαχθεί και στην Ολομέλεια φέρνει αλλαγές και ρυθμίσεις ως προς τα μεγάλα εμπορικά καράβια κι όχι ως προς την ελληνική ακτοπλοΐα, τα στρατιωτικά ή τα μικρά σκάφη. Τα καράβια που ελλιμενίζονται στις ελληνικές θάλασσες καλούνται να προσαρμοστούν στη νέα νομοθεσία και για τον έλεγχο των ιζημάτων ειδάλλως θα πληρώνουν πρόστιμα ή θα υπάρχει αδυναμία ελλιμενισμού.
Έτσι κι αλλιώς πάντως με τη νέα θαλάσσια νομοθεσία ως το 2022, τα καράβια οφείλουν να προσαρμοστούν και να προχωρήσουν σ΄επισκευές για να δεχτούν περισσότερα καύσιμα με χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα ή και φυσικό αέριο.

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr