Ήταν τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου του 2011, όταν ο τότε δήμαρχος Σαμοθράκης κύριος Γιώργος Χανός, ζήτησε από τον ΣΥΕΠΣΑ (τον υπηρετούσα ακόμη από την θέση του γραμματέα) να καλέσουμε γενική συνέλευση, γιατί είχε να μας κάνει μια σημαντική ανακοίνωση. Έτσι και έγινε, κάναμε το κάλεσμα και η αλήθεια είναι ότι για τα δεδομένα της Σαμοθράκης, όσον αφορά τις συγκεντρώσεις, είχε αρκετό κόσμο.
Η ανακοίνωση που είχε να μας κάνει ο δήμαρχος, αφορούσε στην ενοικίαση και μετέπειτα αγορά ενός ταχύπλοου, του ΙΛΙΟΝ, το οποίο είχε βρει και μάλιστα είχε κάνει ήδη τις πρώτες συζητήσεις. Οι επαγγελματίες και οι λοιποί παριστάμενοι ήταν θετικοί σε ένα τέτοιο εγχείρημα, μη λείποντας βέβαια και κάποιοι που διατηρούσαν τις ενστάσεις και τις επιφυλάξεις τους.
Να μην τα πολυλογώ, αποφασίστηκε να μαζευτούν τα χρήματα με όσα μπορούσε ο καθένας και να γίνει μια επιτροπή για να διαχειρίζεται το θέμα. Μαζεύτηκε ένα αρκετά υψηλό ποσό, νομίζω γύρω στις 100 χιλ. €, κάθε ένας έδωσε ότι μπορούσε από το υστέρημα του, από 100€ μέχρι μερικές χιλιάδες. Εγώ θέλετε επειδή κάτι δεν μου καθόταν καλά, θέλετε επειδή ήδη είμασταν στα κατοχικά μνημονιακά χρόνια, θέλετε και τα δύο που είναι η αλήθεια δεν είχα βάλει, μπήκα όμως στην λίστα, για να έδινα 200€ για την δεύτερη δόση. Δόθηκε η πρώτη δόση και όλοι περιμέναμε να γίνουν κάποιες απαραίτητες επισκευές και το ΙΛΙΟΝ να ανέβαινε στην Σαμοθράκη για να ξεκινήσει δρομολόγια. Τώρα, ύστερα, σήμερα, αύριο, την άλλη βδομάδα, ήρθε τελικά η ώρα και όλα ήταν έτοιμα για να έρθει, ξεκίνησε θαρρώ από την Κόρινθο κι αντί να φτάσει Σαμοθράκη, βρέθηκε κατά παράξενο τρόπο και κάτω από την μύτη του Λ.Σ. στην τότε επαναστατημένη Λιβύη του Καντάφι φορτωμένο όπλα. Εδώ όλοι ανάστατοι και πολύ περισσότερο όσοι είχαν δώσει χρήματα. Έγιναν κάποιες διεκδικήσεις, τους έταζε συνεχώς ότι θα έπαιρναν πίσω τα χρήματα τους. Τελικά όχι μόνο δεν πήρανε, αλλά από ότι έμαθα αυτές τις μέρες που η υπόθεση ξανά ήρθε στην δημοσιότητα πλήρωσαν και κάποια πρόστιμα ως <<ιδιοκτήτες>>.
Πως και γιατί όμως ήρθε ξανά το θέμα στην δημοσιότητα;
Εδώ και λίγες μέρες ένας ένας όλοι εκείνοι που έβαλαν χρήματα για να φέρουν το ΊΛΙΟΝ καλούνται στο λιμενικό τμήμα Σαμοθράκης και τους δίνουν μια κλίση προς απολογία από το Λιμεναρχείο Κεφαλονιάς, μιας και εκεί μάλλον είναι η έδρα της <<εταιρείας>>, η αιτιολογία ότι το πλοίο έμεινε χωρίς φύλακα και εκλάπησαν από μέσα σημαντικά εξαρτήματα. Υπεύθυνοι για την φύλαξη του είναι οι <<επισπεύδοντες δανειστές>> όπως χαρακτηρίζονται στο έγγραφο του λιμεναρχείου.
Προσπάθησα να κάνω μια έρευνα. Η αλήθεια είναι ότι ακούγονται πολλά. Επιγραμματικά και με κάθε επιφύλαξη τα μεταφέρω, χωρίς να είναι από επίσημα χείλη:
- Οι <<επισπεύδοντες δανειστές>> είχαν προχωρήσει σε κατάσχεση.
- Κατά καιρούς έρχονταν πρόστιμα τα οποία πλήρωναν ορισμένοι από τις τσέπες τους.
- Για την τωρινή ιστορία:
Α) άλλες πηγές αναφέρουν πως με την κατάθεση στο Λ.Τ Σαμοθράκης ενός συνταγμένου από δικηγόρο πρωτοκολλημένου υπομνήματος, όλα τελειώνουν.
Β) άλλοι πάλι λένε πως ο δρόμος ακόμη είναι μακρύς και πιθανόν όχι χωρίς χρήματα.
Ακούω ανθρώπους που έβαλαν χρήματα πως δεν είχαν καμία ενημέρωση για το τι έγινε αφότου δεν ήρθε το ΙΛΙΟΝ και απλώς νόμιζαν πως έχασαν τα λεφτά τους και δεν έγινε τίποτα παραπέρα και τώρα που κλήθηκαν από το Λιμεναρχείο ξαφνιάστηκαν και είναι ενοχλημένοι που δεν ενημερώθηκαν ποτέ. Χθες μου έλεγε άνθρωπος, έφτασα σε αυτήν την ηλικία για να συνομιλήσω με δικηγόρο, ούτε εγώ, ούτε οι γονείς μου χρειάστηκαν δικηγόρο ή να πάνε σε δικαστήριο.
Αυτά έχουν οι επιπόλαιες και βιαστικές κινήσεις κι αν δεν σκέφτεστε τι συνέπειες θα έχετε εσείς, να σκέφτεστε τουλάχιστον αυτούς που εμπλέκεται - συμπαρασέρνεται...
Εν τω μεταξύ σε ένα από τα forum που ασχολούνται με θέματα ναυτιλίας διάβασα ότι τώρα το πλοίο αγοράστηκε από νέο ιδιοκτήτη, ο οποίος περιμένει μέχρι τέλος Μαρτίου να το αναλάβει. Διαβάστε το: shipfriends.gr/forum
Θα ήταν χρήσιμο κάποιος που γνωρίζει να γράψει λίγα λόγια για να καθησυχάσει ή έστω να κατατοπίσει τον κόσμο για το τι έχει γίνει, πως φτάσαμε στις κλίσεις και τι μέλει γενέσθαι...
Ακούστε όσα ειπώθηκαν σήμερα για το θέμα στην συνέντευξη του κυρίου Μανούση στον STATUS 94,2