Αλεξανδρούπολη, 20 Ιουλίου 2018
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ ΚΑΙ ΝΗΦΑΛΙΟΤΗΤΑ
ΑΝΤΙ ΚΡΑΥΓΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΩΝ»
Οι νέες δηλώσεις του κ. Μανούση στα τοπικά Μ.Μ.Ε. αποτελούν μία ακόμη συστηματική επιχείρηση απόσεισης των μεγάλων ευθυνών που έχει ο ίδιος και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες του για την πολυετή «ομηρία» ενός νησιού, στην υπηρέτηση των μονοπωλιακού χαρακτήρα «επιχειρηματικών» συμφερόντων. Παράλληλα προσπαθεί να μεταθέσει την ευθύνη για τις αδιέξοδες επιλογές του σε τρίτους (Δήμος Σαμοθράκης, ΟΛΑ).
Θα μπορούσαμε να αντικρούσουμε και να ανατρέψουμε ένα προς ένα και με ατράνταχτα ντοκουμέντα όλα όσα ισχυρίσθηκε. Δεν είναι αυτός ο σκοπός μας. Άλλωστε, τα στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.
Πολύ λίγο ενδιαφέρει τον πολίτη η προσπάθεια από την πλευρά του κ. Μανούση μετάθεσης σε τρίτους των ευθυνών που ο ίδιος έχει, και που τον αναγκάζουν στην «απόσυρση» των πλοίων του από την ακτοπλοϊκή γραμμή της Σαμοθράκης. Πρέπει να συμφιλιωθεί με την άποψη ότι «μπορείς να ξεγελάς κάποιους για λίγο διάστημα, αλλά ποτέ πολλούς και για πάντα…»
Δεν χρειάζεται πολύ μυαλό για να εξηγήσει και να κατανοήσει κανείς γιατί ο κ. Μανούσης τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή «αποσύρει» τα πλοία του από την ακτοπλοϊκή γραμμή της Σαμοθράκης. Η αιτία δεν είναι οι δήθεν «υπερβολικές» χρεώσεις του ΟΛΑ, οι οποίες είναι σταθερές για χρόνια και καθορίζονται με βάση τη νομοθεσία που ισχύει σε όλα τα λιμάνια της χώρας. Αν ήταν επομένως οι χρεώσεις η αιτία των «αποσύρσεων» θα έπρεπε αυτές τις «αποσύρσεις» να τις κάνει εδώ και πολλά χρόνια. ΓΙΑΤΙ ΟΜΩΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ;
Ο κ. Μανούσης συνηθίζει να κατασκευάζει εχθρούς και προσπαθεί να πείσει την τοπική κοινωνία ότι οι «κατά φαντασία εχθροί» που δημιούργησε είναι πραγματικοί και μάλιστα είναι εχθροί όχι μόνο δικοί του αλλά και της κοινωνίας.
Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ των πλοίων του κ. Μανούση αποτελεί μία προμελετημένη επιλογή στα αδιέξοδα που ο ίδιος δημιούργησε:
- Αποτελεί προμελετημένη επιλογή η απόσυρση του «ταχύπλοου» ΖΕΦΥΡΟΣ και μάλιστα, κατά σύμπτωση (!) την ημερομηνία που έληξαν τα εγκεκριμένα από το Υπουργείο δρομολόγια. Διαφορετικά, αν δηλαδή είχε πρόθεση και συμφέρον να συνεχίσει τα δρομολόγια του ΖΕΦΥΡΟΣ και τον οικονομικά επιζήμιο χειμώνα, θα έπρεπε από καιρό να υποβάλει προς έγκριση στο ΥΝΑΝΠ νέο πρόγραμμα δρομολογίων.
- Αποτελεί προμελετημένη και μονόδρομη επιλογή η απόσυρση του ΣΑΟΝΗΣΟΣ στις 9 Σεπτεμβρίου, την ημέρα δηλαδή που τελειώνει η παράταση που του δόθηκε να έχει τη δυνατότητα να διαθέτει χαρτιά αξιοπλοϊας, δηλαδή να μπορεί να πραγματοποιεί ακτοπλοϊκά δρομολόγια με την προϋπόθεση να πραγματοποιήσει τις εκκρεμείς εργασίες και να προμηθευτεί τον απαιτούμενο εξοπλισμό που να το καθιστούν αξιόπλοο, τα οποία δεν έκανε και επομένως από την ημερομηνία αυτή και ύστερα δεν μπορεί να πραγματοποιεί κανένα ακτοπλοϊκό δρομολόγιο.
- Όσο για την αόριστη απειλή για την τύχη του ΣΑΟΣ , το ίδιο έργο το έχουμε ξαναζήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια. Μία γραμμή που εξυπηρετεί το πλοίο του κ. Μανούση με σύμβαση με το Δημόσιο, αλλά και επιδοτούμενη με περίπου 1 εκ. ευρώ ετησίως.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ:
Γνωρίζουμε και κατανοούμε τα αδιέξοδα που δημιούργησε ο κ. Μανούσης στις επιχειρηματικές – και όχι μόνο - επιλογές του. Τους πολίτες ενδιαφέρουν οι επιπτώσεις στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές … Τονίζαμε εδώ και χρόνια ότι η θωράκιση της γραμμής αυτής αποτελεί την ΠΡΩΤΗ αναγκαιότητα που πρέπει να διασφαλισθεί.
Και, σε αντίθεση με τον κ. Μανούση, που το ζήτημα αυτό δεν τον ενδιαφέρει καθόλου (κι ας κόπτεται περί του αντιθέτου), ο Οργανισμός θα πάρει άμεσα τις πρωτοβουλίες, και θα προκαλέσει εκείνες τις επαφές και συνεργασίες με την τοπική κοινωνία και τα αρμόδια Υπουργεία, με στόχο να σταματήσει με οριστικό τρόπο αυτή η απαράδεκτη κατάσταση, που εκτός των άλλων, αποτελεί βαθειά υποτίμηση μιας κοινωνίας που έχει αγανακτήσει από τα «καμώματα» του συγκεκριμένου ακτοπλόου.
Για την ΟΛΑ Α.Ε.
ΧΡΗΣΤΟΣ Π. ΔΟΥΚΑΣ
Πρόεδρος - Δ/νων Σύμβουλος
ΟΛΑ Α.Ε