Χθες Τετάρτη συνεδρίασε το δημοτικό συμβούλιο στο Πνευματικό Κέντρο με βασικό θέμα συζήτησης το πρόβλημα της μεταφοράς των απορριμμάτων και την εξεύρεση λύσης. Το θέμα ουσιαστικά μονοπώλησε την συνεδρίαση και η συζήτηση διήρκησε περίπου 3 ώρες. Εκτός από την πλειοψηφία των δημοτικών συμβούλων, παρόντες ήταν εκ μέρους της SAOS FERRIES ο πλοιοκτήτης κύριος Φ. Μανούσης και ο Διευθύνων Σύμβουλος Δ. Λαζόπουλος καθώς και αρκετοί πολίτες.
Η συζήτηση ξεκίνησε με τοποθέτηση του δημάρχου, ο οποίος αρχικά ανέφερε συνοπτικά το ιστορικό της υπόθεσης και συνέχισε παραθέτοντας στοιχεία της νομοθεσίας, τι ισχύει στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα και τι ενέργειες έχουν γίνει από τον Δήμο, καθώς επίσης έκανε και μία σχετική ενημέρωση για την εξέλιξη της υπόθεσης της κατασκευής ΧΥΤΑ, όπου όπως είπε έχει εγκριθεί το ποσό των 150 χιλ. € για την μελέτη του έργου. Το ήπιο ύφος της ομιλίας του έδειχνε ένα συναινετικό πνεύμα για την εξεύρεση λύσης. Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων από όλες τις παρατάξεις, που πήραν τον λόγο. Όλοι συνέτειναν πως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για την δημόσια υγεία και δυσφήμισης μιας και βρισκόμαστε ακόμη σε τουριστική περίοδο και ότι πρέπει να βρεθεί λύση άμεσα, χθες ει δυνατόν... Εκείνο που τονίστηκε από όλους τους ομιλητές είναι η εμφανής απουσία και η εκκωφαντική σιωπή της Περιφέρειας και της Αντιπεριφέρειας Έβρου. Τα πνεύματα οξύνθηκαν όταν τον λόγο πήραν κατά σειρά οι κύριοι Λαζόπουλος και Μανούσης. Η συζήτηση ξέφυγε εντελώς από το αρχικό της κλίμα και όλοι επιτίθονταν εναντίον όλων.
Κάποια στιγμή τον ρόλο του εορηνοποιού προσπάθησε να παίξει ο πρώην και υποψήφιος εκ νέου δήμαρχος κύριος Χανός. Αλλά μάταια. Οι τόνοι παρέμειναν στα ύψη εντός και εκτός της αίθουσας.
Στο τέλος επικράτησε η άποψη, αν σήμερα που όπως είπε ο δήμαρχος περιμένει μτία θετική εξέλιξη για το θέμα αυτή δεν υπάρξει, να ζητηθεί από την εταιρεία η ναύλωση του πλοίου για την μεταφορά των απορριμμάτων. Αυτό δεν θα είναι οριστική και μόνιμη λύση, απλά θα εφαρμοστεί τώρα για να αποφευχθούν τα χειρότερα και ευελπιστώντας σε μία άμεση και οριστική απόφαση του δικαστηρίου που αναμένεται.
Το κόστος της ναύλωσης του πλοίου για ένα δρομολόγιο προς Αλεξανδρουππλη και επιστροφή είναι 4.600€ συν ΦΠΑ. Αν τελικά εφαρμοστεί αυτή η λύση θα ζητηθεί και η συνδρομή από όμορους δήμους να παραχωρήσουν κάποια κοντέινερ, υπό την προϋπόθεση να χωράνε στο πλοίο. Γιατί όπως επισημάνθηκε αυτά που χρησιμοποιεί ο Δήμος Σαμοθράκης υπέστησαν ειδική τροποποίηση για να χωράνε στο πλοίο. Η λύση αυτή της ναύλωσης του πλοίου βρήκε αντίθετους ορισμένους δημοτικούς συμβούλους γιατί όπως είπαν (σωστά κατά την γνώμη μου) αυτό στο άμεσο μέλλον θα λειτουργήσει ως μέσο πίεσης από την εταιρεία προς τον Δήμο.
Ο κύριος Μανούσης κατά την διάρκεια της τοποθέτησης του τόνισε ότι για τελευταία φορά βρίσκεται σε συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου Σαμοθράκης ως πλοιοκτήτης, της επόμενες φορές θα είναι ως απλός δημότης.
Η συζήτηση ξεκίνησε με τοποθέτηση του δημάρχου, ο οποίος αρχικά ανέφερε συνοπτικά το ιστορικό της υπόθεσης και συνέχισε παραθέτοντας στοιχεία της νομοθεσίας, τι ισχύει στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα και τι ενέργειες έχουν γίνει από τον Δήμο, καθώς επίσης έκανε και μία σχετική ενημέρωση για την εξέλιξη της υπόθεσης της κατασκευής ΧΥΤΑ, όπου όπως είπε έχει εγκριθεί το ποσό των 150 χιλ. € για την μελέτη του έργου. Το ήπιο ύφος της ομιλίας του έδειχνε ένα συναινετικό πνεύμα για την εξεύρεση λύσης. Στο ίδιο πνεύμα κινήθηκαν και οι τοποθετήσεις των δημοτικών συμβούλων από όλες τις παρατάξεις, που πήραν τον λόγο. Όλοι συνέτειναν πως υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για την δημόσια υγεία και δυσφήμισης μιας και βρισκόμαστε ακόμη σε τουριστική περίοδο και ότι πρέπει να βρεθεί λύση άμεσα, χθες ει δυνατόν... Εκείνο που τονίστηκε από όλους τους ομιλητές είναι η εμφανής απουσία και η εκκωφαντική σιωπή της Περιφέρειας και της Αντιπεριφέρειας Έβρου. Τα πνεύματα οξύνθηκαν όταν τον λόγο πήραν κατά σειρά οι κύριοι Λαζόπουλος και Μανούσης. Η συζήτηση ξέφυγε εντελώς από το αρχικό της κλίμα και όλοι επιτίθονταν εναντίον όλων.
Κάποια στιγμή τον ρόλο του εορηνοποιού προσπάθησε να παίξει ο πρώην και υποψήφιος εκ νέου δήμαρχος κύριος Χανός. Αλλά μάταια. Οι τόνοι παρέμειναν στα ύψη εντός και εκτός της αίθουσας.
Στο τέλος επικράτησε η άποψη, αν σήμερα που όπως είπε ο δήμαρχος περιμένει μτία θετική εξέλιξη για το θέμα αυτή δεν υπάρξει, να ζητηθεί από την εταιρεία η ναύλωση του πλοίου για την μεταφορά των απορριμμάτων. Αυτό δεν θα είναι οριστική και μόνιμη λύση, απλά θα εφαρμοστεί τώρα για να αποφευχθούν τα χειρότερα και ευελπιστώντας σε μία άμεση και οριστική απόφαση του δικαστηρίου που αναμένεται.
Το κόστος της ναύλωσης του πλοίου για ένα δρομολόγιο προς Αλεξανδρουππλη και επιστροφή είναι 4.600€ συν ΦΠΑ. Αν τελικά εφαρμοστεί αυτή η λύση θα ζητηθεί και η συνδρομή από όμορους δήμους να παραχωρήσουν κάποια κοντέινερ, υπό την προϋπόθεση να χωράνε στο πλοίο. Γιατί όπως επισημάνθηκε αυτά που χρησιμοποιεί ο Δήμος Σαμοθράκης υπέστησαν ειδική τροποποίηση για να χωράνε στο πλοίο. Η λύση αυτή της ναύλωσης του πλοίου βρήκε αντίθετους ορισμένους δημοτικούς συμβούλους γιατί όπως είπαν (σωστά κατά την γνώμη μου) αυτό στο άμεσο μέλλον θα λειτουργήσει ως μέσο πίεσης από την εταιρεία προς τον Δήμο.
Ο κύριος Μανούσης κατά την διάρκεια της τοποθέτησης του τόνισε ότι για τελευταία φορά βρίσκεται σε συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου Σαμοθράκης ως πλοιοκτήτης, της επόμενες φορές θα είναι ως απλός δημότης.