«Αυτός ο Προϋπολογισμός είναι η απόδειξη ότι με μία άλλη αντίληψη για τη διαχείριση των οικονομικών, με πολιτικές που έχουν κοινωνικό πρόσημο, με δικαιοσύνη και διαφάνεια, η χώρα μας μπορεί να προχωρήσει σαν μία κανονική, προοδευτική, ευρωπαϊκή χώρα, όπου οι πολίτες θα μπορούν να εμπιστευτούν το κράτος και θα μπορούν να απολαμβάνουν παροχές και δικαιώματα», τόνισε ο αν. υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός, ο οποίος αναφέρθηκε στην πολιτική της κυβέρνησης για τα νησιά, λέγοντας: «Το στοίχημα που βάλαμε κερδήθηκε».Όπως χαρακτηριστικά είπε, στην Πάτμο, στο Καστελόριζο, στη Λέρο, στη Θηρασιά, στο Κουφονήσι, στη Δονούσα, στην Ηρακλειά, λύθηκε οριστικά το πρόβλημα της ανυδρίας, ενώ στην Αμοργό, στους Λειψούς, στο Αγαθονήσι, στη Νίσυρο, αλλά και στη Κίμωλο, ολοκληρώνονται τα έργα των αφαλατώσεων μέσα στους πρώτους μήνες του 2019.
«Παρέχουμε επαρκές και ποιοτικό νερό στους νησιώτες και εξοικονομούμε 4 εκ. ευρώ τον χρόνο, από τα οποία 400.000 θα δοθούν για την αποπληρωμή των συμβάσεων για τις εγκατεστημένες μονάδες αφαλάτωσης και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για να γίνουν νέες αφαλατώσεις εκεί που υπάρχει ανάγκη: στη Σίκινο, στην Αστυπάλαια, στην Κάρπαθο, στην Ιθάκη, στο Μαθράκι, εκεί, δηλαδή, που μέχρι τώρα η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής δεν είχε αρμοδιότητα και τώρα πλέον αποκτά αρμοδιότητα και στα νησιά του Ιονίου» εξήγησε.
«Παρέχουμε επαρκές και ποιοτικό νερό στους νησιώτες και εξοικονομούμε 4 εκ. ευρώ τον χρόνο, από τα οποία 400.000 θα δοθούν για την αποπληρωμή των συμβάσεων για τις εγκατεστημένες μονάδες αφαλάτωσης και τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για να γίνουν νέες αφαλατώσεις εκεί που υπάρχει ανάγκη: στη Σίκινο, στην Αστυπάλαια, στην Κάρπαθο, στην Ιθάκη, στο Μαθράκι, εκεί, δηλαδή, που μέχρι τώρα η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής δεν είχε αρμοδιότητα και τώρα πλέον αποκτά αρμοδιότητα και στα νησιά του Ιονίου» εξήγησε.
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι ο Προϋπολογισμός για έργα μικρής κλίμακας, αλλά μεγάλης σημασίας, για τη συντήρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων στα νησιά, φέτος θα είναι 7,1 εκατομμύρια ευρώ και συγκεκριμένα ανέφερε ότι έργα όπως η επισκευή και συντήρηση του κεντρικού προβλήτα στο λιμάνι της Ίου, η τοποθέτηση προσκρουστήρων στο λιμάνι της Παλαιόχωρας στα Σφακιά, που εξυπηρετεί τη Γαύδο, η επισκευή κρηπιδωμάτων στη Μύρινα της Λήμνου ή η επισκευή ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων στο κεντρικό λιμάνι της Σαμοθράκης, αναμένεται να δώσουν νέα ώθηση στην ανάπτυξη των νησιών μας.
Ακόμη, ο κ. Σαντορινιός ενημέρωσε ότι προστίθενται νέες γραμμές, όπως η αύξηση της συχνότητας εξυπηρέτησης της Μεγίστης το καλοκαίρι, η γραμμή Σαμοθράκη-Λήμνος-Καβάλα (Ι.Β.: αφού δεν το ξέχασε πάλι καλά, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να προκηρυχθεί, ώστε αν υλοποιηθεί, γιατί αυτό είναι το σημαντικότερο, να προλάβει να προβληθεί), η επιδότηση της γραμμής Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, ενώ και η επιδότηση πολυετών συμβάσεων για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών θα δώσουν νέα ώθηση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες, προκειμένου να αγοράσουν νέα εξελιγμένα πλοία.
«Το 2019 θα είναι χρόνος θετικών τομών για τη νησιωτική Ελλάδα. Μετά από την επιτυχημένη εφαρμογή του θεσμού του μεταφορικού ισοδυνάμου σε σαράντα εννιά νησιά, από την 1η Ιανουαρίου, η νησιωτική χώρα στο σύνολό της θα απολαμβάνει τις ευεργετικές διατάξεις αυτής της ουσιαστικής και μόνιμης νησιωτικής πολιτικής» σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός.
Συγκεκριμένα, είπε ότι το 2019, θα δοθούν 156 εκ. για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου και ξεκινά και η πιλοτική εφαρμογή της επιδότησης των καυσίμων στο πλαίσιο του μεταφορικού ισοδυνάμου στα μικρά και απομακρυσμένα νησιά του Αιγαίου. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς - όπως ενημέρωσε ο αν. υπουργός - η τιμή των καυσίμων στην αντλία δεν θα υπερβαίνει τα 10 με 15 λεπτά του ευρώ, σε σχέση με τον μέσο όρο της τιμής στην Αττική.
newsbeast.gr
newsbeast.gr