Translate

Πέμπτη, 3 Ιανουαρίου 2019

Απόψεις - προτάσεις Ειρηναίου Παπαντίδη - Γιάννη Γλήνια ενόψει του δημοτικού συμβουλίου

Αν και είμαι αντίθετος με
την διεξαγωγή ανοιχτού δημοτικού συμβουλίου, κυρίως για την εξέλιξη που παίρνουν, σε κάθε σοβαρό ζήτημα που προκύπτει, εκ των οποίων τα περισσότερα λίγο ή πολύ έχουν σχέση με την συγκοινωνία. Παρ'όλα αυτά θέλω και θα προσπαθήσω να παρευρεθώ στο σημερινό, υπάρχουν όμως κάποιες αντικειμενικές δυσκολίες που τελικά δεν ξέρω αν θα ξεπεραστούν για να είμαι εκεί.
Γνωρίζω όμως ότι πολλοί από τους εμπλεκόμενους παρακολουθούν το παρόν blog και έτσι καταθέτω από εδώ τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τις προτάσεις μου:


  • Πρέπει να απογαλακτιστούμε από την SAOS FERRIES, εδώ και πολλά χρόνια η εταιρεία δεν ανήκει σε Σαμοθρακίτες για να την θεωρούμε δική μας εταιρεία και όλες οι συζητήσεις να ξεκινούν και να τελειώνουν σε αυτήν.
  • Θα ήθελα να καθησυχάσω πολλούς συμπολίτες μου που τρομαγμένοι, σχεδόν φοβισμένοι, αναρωτιούνται τι θα γίνει αν φύγει η SAOS, ποιος θα έρθει, τι θα κάνουμε χωρίς πλοίο κι άλλα τέτοια... Τώρα τι κάνουμε; Υποτίθεται ότι τώρα έχουμε σίγουρο πλοίο και κάθε λίγο έχουμε θέματα και μένουμε ξεκρέμαστοι. Ορίστε όμως πόσες μέρες μείναμε χωρίς πλοίο; Έτσι και τότε. Αν φύγει η SAOS όταν λήξει η σύμβαση και έχει κάνει η Σαμοθράκη τις ενέργειες της, προς άλλες κατευθύνσεις, πλοίο και πλοιοκτήτης θα βρεθούν... Εν έτει 2019 δε θα μείνουμε ξεκρέμαστοι...
  • Από την άλλη πάλι αν θέλουμε να πορευτούμε με την SAOS πρέπει να βάλουμε εμείς τους όρους:
  1.  Να υποχρεούται η εταιρεία να καλύπτει άμεσα το οποιοδήποτε κενό (σαν το τωρινό), να θα έχει δεύτερο πλοίο έτοιμο, μα θα ναυλώνει, δεν μας αφορά. Εμείς θέλουμε 365 μέρες πλοίο.
  2. Ει δυνατόν όλα τα δρομολόγια της εβδομάδας, αλλά και του έτους επιδοτούμενα.
  3. Τουλάχιστον 3 δρομολόγια την εβδομάδα πρωινά από την Σαμοθράκη και όχι στην σειρά (πχ: Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή).
  4. Η διάρκεια της σύμβασης να είναι μικρότερης διάρκειας, ας πούμε τριετής (πράγμα που όπως πρόσφατα δήλωσε ο ΥΝΑΝΠ κύριος Σαντορινιός ότι ούτως ή άλλως καταργούνται οι πολύχρονες συμβάσεις), πρώτον σε περίπτωση που η σύμβαση δεν τηρείται σωστά να μην περιμένουμε αγκωμαχόντας να τελειώσει η σύμβαση και δεύτερον αν και εφόσον υλοποιηθούν οι εξαγγελίες για την μεγέθυνση του λιμανιού να υπάρχουν εναλλακτικές...
  5. Πριν υπογραφεί η σύμβαση να κοινοποιηθεί στους φορείς της Σαμοθράκης για να επιβεβαιωθεί ότι τηρήθηκαν οι όροι.
  • Το καλύτερο αντί του δημοτικού συμβουλίου θα ήταν, άμεσα, μέσα στο περασμένο Σαββατοκύριακο να καθίσουν στην στρογγυλή τράπεζα ο Δήμαρχος, ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου, οι φορείς - σύλλογοι της Σαμοθράκης να συζητήσουν πως θα αντιμετωπιστεί καίρια και ουσιαστικά το θέμα.
  • Σε δεύτερη φάση αφού λύνονταν το πρόσκαιρο θέμα στην στρογγυλή τράπεζα θα έπρεπε να προστεθούν οι υποψήφιοι δήμαρχοι (οι οποίοι παρεπιπτόντως όλες τις μέρες είναι άφαντοι και άλαλοι) και να αποφασίσουν όλοι μαζί την στρατηγική της επόμενης μέρας (της νέας σύμβασης), ώστε όποιος εκλεγεί να ακολουθήσει την ίδια γραμμή στο θέμα της συγκοινωνίας, που δεν είναι θέμα προσωπικών τακτικών και μικροπολιτικών.
Θέλουμε μια καλύτερη αντιμετώπιση της Σαμοθράκης στο θέμα της συγκοινωνίας, η συγκοινωνία είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπορικό προϊόν... 

Τα παραπάνω θα προσπαθήσω να τα καταθέσω και ζωντανά στο δημοτικό συμβούλιο.
Ειρηναίος Παπαντίδης

Τελειώνοντας το άρθρο μου έκανα ένα γρήγορο σερφάρισμα για να εντοπίσω αν υπάρχει κάτι καινούργιο, βρήκα στο STATUS 94,2 την συνέντευξη του προέδρου του ΣΥΕΠΣΑ Γιάννη Γλήνια, την άκουσα και επειδή διαπίστωσα ότι υπάρχουν ορισμένες απόψεις που συμπίπτουν θέλησα να την αναδημοσιεύσω μαζι με το δικό μου άρθρο.

6 μέρες χρειάστηκαν Υπουργείο και Δήμος Σαμοθράκης για να αποφασίσουν την αυτονόητη λύση δρομολόγησης τουΣΑΟΝΗΣΟΣ στην γραμμή Αλεξανδρούπολη-Σαμοθράκη.Σήμερα μάλιστα ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου του νησιού Παναγιώτης Παπάς, συγκαλεί έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο, για να αναζητηθεί λύση σε ένα πρόβλημα που έχει ήδη λυθεί, έστω και με καθυστέρηση 6 ημερών. Απογοητευμένος δηλώνει ο Πρόεδρος των επιχειρηματιών της Σαμοθράκης Γιάννης Γλήνιας που είδε για μια ακόμη χρονιά, να χάνονται εισοδήματα και προοπτικές ανάπτυξης.