Τον τελευταίο καιρό ακούγονται πολλές απόψεις αλλά και ερμηνείες των προθέσεων μας σχετικά με την ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού.
Ορισμένες ειναι τόσο κακόπιστες που δεν έπρεπε καν να ασχοληθουμε.
Επειδή όμως δεν εχουμε να κρύψουμε τίποτε ,- όπως επανηλειμμένα εχουμε τονίσει- θα δωσουμε στην δημοσιότητα όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν οτι η Σαος
λειτουργεί με γνώμωνα πρώτα το συμφέρον του νησιού, και δευτερευόντως τα οικονομικά της αποτελέσματα.
-Οπως όλοι γνωρίζουν φέτος ( τον Οκτώβριο) λήγει η σύμβαση της Σαος. Έτσι για φέτος:
Ορισμένες ειναι τόσο κακόπιστες που δεν έπρεπε καν να ασχοληθουμε.
Επειδή όμως δεν εχουμε να κρύψουμε τίποτε ,- όπως επανηλειμμένα εχουμε τονίσει- θα δωσουμε στην δημοσιότητα όλα τα στοιχεία που αποδεικνύουν οτι η Σαος
λειτουργεί με γνώμωνα πρώτα το συμφέρον του νησιού, και δευτερευόντως τα οικονομικά της αποτελέσματα.
-Οπως όλοι γνωρίζουν φέτος ( τον Οκτώβριο) λήγει η σύμβαση της Σαος. Έτσι για φέτος:
-κάθε ναυτιλιακή εταιρία η ιδιώτης απο οποιοδήποτε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής ένωσης έχει δικαίωμα να δηλώσει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου την δρομολογηση πλοίου όπου επιθυμεί, και προφανώς αυτό ισχύει και για την Σαμοθράκη.
-Αύριο λοιπόν λήγει η προθεσμία υποβολής δρομολόγησης.
-Για να εκλείψει λοιπόν κάθε αμφιβολία, και να σταματήσει το γνωστό "παραμύθι" οτι δεν έρχονται αλλες εταιρίες γιατι είμαστε εμείς, δηλώνουμε οτι δεν θα κάνουμε δήλωση δρομολόγησης με κανένα απο τα πλοία μας για την Σαμοθράκη. Ουτε θα μετέχουμε στον διαγωνισμό της ερχόμενης εβδομαδος για τις άγονες γραμμές της Καβάλας και της Λήμνου.
Έτσι αν υπάρξει έστω και μια εταιρία που θα δηλώσει δρομολόγηση στο νησι θα ειναι η εταιρία που θα εκτελεί απο τον Οκτώβριο τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια της Σαμοθράκης.
-Για τα πλοία της Σαος θα γίνει αίτηση δρομολόγησης για άλλους προορισμούς.
Φυσικά δεν πρόκειται να " εγκαταλείψουμε" για φέτος το καλοκαίρι το νησι μας. Θα πραγματοποιήσουμε οπως κάναμε κάθε χρόνο πολυ περισσότερα δρομολόγια απο οτι υποχρεούμεθα.Ετσι για να μας θυμούνται όσοι με τόση λύσα μας πολέμησαν.....
Αν πάλι δεν υπάρξει κανένα ενδιαφέρον απο καμμία ναυτιλιακή , και αν καταλάβουν αυτοί οι λίγοι πως η ΣΑΟΣ δεν αντιμάχεται τα συμφέροντα των κατοίκων οπως άδικα μας κατηγορούν, και το δείξουν έμπρακτα, τότε και μόνο η ΣΑΟΣ θα αποδείξει για ακόμη μια φορά,την αγάπη της στο νησί και τούς κατοίκους της ακυρώνοντας κάθε άλλη δρομολόγηση της και επαναφέροντας όλα τα πλοία της στο νησί.
Προκειμένου λοιπόν να γίνει αντιληπτό ακόμη και απο τον πλέον κακόπιστο, οτι τόσο τα τιμήματα της αγόνου γραμμής στην Σαμοθρακη όσο και η κίνηση επιβατών και οχημάτων ειναι χαμηλή και εξ αυτού του λόγου δεν έρχονται πλοία ουτε απο την Βουλγαρία σας παραθέτω τα πλέον πρόσφατα οικονομικά στοιχεία της τελευταίας εβδομάδας.
ΠΟΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΙΣΠΡΑΤΤΕΙ ΤΟ ΣΑΟΝΗΣΟΣ ΑΝΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ;
Η εταιρεία μας έχει υποχρέωση εκτέλεσης 6 κυκλικών δρομολογίων ανά εβδομάδα για τα οποία αποζημιώνεται μόνο για τα 4 εξ αυτών.
Το μίσθωμα ανά κυκλικό δρομολόγιο είναι 4.190,00 Ευρώ περιλαμβανομένου ΦΠΑ 24%, άρα το καθαρό ποσό είναι 3.379,00 Ευρώ.
Οπότε 3.379,00 Ευρώ πολλαπλασιαζόμενο με 4 δρομολόγια εβδομαδιαίως είναι 13.516,00 Ευρώ, το οποίο διαιρούμενο σε 12 διαδρομές εβδομαδιαίως, καταλήγει σε είσπραξη ανά διαδρομή 1.126,00 Ευρώ
ΠΟΣΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΟΝΗΣΟΣ ΑΠΟ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ;
Προκειμένου να εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα παρατηρούμε τις εισπράξεις της τελευταίας εβδομάδος (7 ημέρες) δηλ. από 23.01.2019 έως 29.01.2019.
Την 23.01.2019 ήταν 918,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 740,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν 673,00 Ευρώ.
Την 24.01.2019 ήταν 2.181,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 1.758,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν 1.598,00 Ευρώ.
Την 25.01.2019 ήταν 852,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 687,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν624,00 Ευρώ.
Το Σάββατο 26.01.2019 το πλοίο αργεί.
Την 27.01.2019 ήταν 2.681,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 2.162,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν 1.965,00 Ευρώ.
Την 28.01.2019 ήταν 1.498,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 1.208,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν1.098,00 Ευρώ.
Την 29.01.2019 ήταν 1.446,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 1.166,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν1.060,00 Ευρώ
Συνολικές εβδομαδιαίες εισπράξεις 7.018,00 Ευρώ
Άρα διαιρούμενες σε 12 διαδρομές το πλοίο εισπράττει 585,00 Ευρώ ανά διαδρομή.
Την 23.01.2019 ήταν 918,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 740,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν 673,00 Ευρώ.
Την 24.01.2019 ήταν 2.181,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 1.758,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν 1.598,00 Ευρώ.
Την 25.01.2019 ήταν 852,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 687,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν624,00 Ευρώ.
Το Σάββατο 26.01.2019 το πλοίο αργεί.
Την 27.01.2019 ήταν 2.681,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 2.162,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν 1.965,00 Ευρώ.
Την 28.01.2019 ήταν 1.498,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 1.208,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν1.098,00 Ευρώ.
Την 29.01.2019 ήταν 1.446,00 Ευρώ μείον 24% ΦΠΑ 1.166,00 Ευρώ μείον 5% λιμενικά τέλη και 5% προμήθειες πρακτορείων μας μένουν1.060,00 Ευρώ
Συνολικές εβδομαδιαίες εισπράξεις 7.018,00 Ευρώ
Άρα διαιρούμενες σε 12 διαδρομές το πλοίο εισπράττει 585,00 Ευρώ ανά διαδρομή.
ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΟΝΗΣΟΣ ΑΝΑ ΔΙΑΔΡΟΜΗ;
Από πάσης φύσεως εισπράξεις: Επιδότηση 1.126 Ευρώ + Εισιτήρια 585 Ευρώ = 1.711 Ευρώ ανά διαδρομή
ΠΟΙΕΣ ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΟΝΗΣΟΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ;
Από πάσης φύσεως εισπράξεις: Επιδότηση 13.516Ευρώ + Εισιτήρια 7.018 Ευρώ = 20.534,00Ευρώ ανά εβδομάδα
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Από τα παραπάνω στοιχεία εύκολα συνάγει κάποιος ότι τα συνολικά εβδομαδιαία έσοδα δεν επαρκούν ούτε για να καλυφθεί η δαπάνη προμήθειας καυσίμων. Παρ όλα αυτά η ΣΑΟΣ χωρίς να έχει καμμία υποχρέωση πραγματοποιεί τα δρομολόγια...
ΛΥΣΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ !!!! ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΕΣΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ.
Σήμερα συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας κύριο Ν. Σαντορίνη και συμμετείχε σε σύσκεψη στο γραφείο του, παρουσία ανωτάτων αξιωματικών και διευθυντών των τμημάτων του Υπουργείου.
Σάθετε την εισαγωγική κουβέντα πριν από τη σύσκεψη.
- "Κύριε Μανούση μάθαμε πως στις επόμενες δημοτικές εκλογές θα είσαι υποψήφιος ο Δήμαρχος. Να ευχηθεις καλή επιτυχία"
- Σας Ευχαριστώ κύριε Υπουργέ αλλά η απόφαση μου είναι διαφορετική. Θέλω να προσφέρω στο νησί αλλά όχι από την θέση του Δημάρχου. Σε λίγες ημέρες θα συμπληρώσω εβδομήντα χρόνια ζωής και ως εκ τούτου δεν θα μπορώ να αποδώσω ό, τι η θέση απαιτεί. Ίσως η θέση του αθωτού τεχνικού συμβούλου να ήταν καταλληλότερη για μένα ....
Σάθετε την εισαγωγική κουβέντα πριν από τη σύσκεψη.
- "Κύριε Μανούση μάθαμε πως στις επόμενες δημοτικές εκλογές θα είσαι υποψήφιος ο Δήμαρχος. Να ευχηθεις καλή επιτυχία"
- Σας Ευχαριστώ κύριε Υπουργέ αλλά η απόφαση μου είναι διαφορετική. Θέλω να προσφέρω στο νησί αλλά όχι από την θέση του Δημάρχου. Σε λίγες ημέρες θα συμπληρώσω εβδομήντα χρόνια ζωής και ως εκ τούτου δεν θα μπορώ να αποδώσω ό, τι η θέση απαιτεί. Ίσως η θέση του αθωτού τεχνικού συμβούλου να ήταν καταλληλότερη για μένα ....
-Ένα βασικό ερώτημα που έθεσε στον Υπουργό και στους παραμένοντες αξιωματικούς ήταν η δυνατότητα ακύρωσης της αίτησης δρομολόγησης των πλοίων της ΣΑΟΣ σε προορισμούς εκτός Σαμοθράκης, σε περίπτωση που δεν υποβληθεί καμία άλλη εταιρία αίτηση για το Σαμοθράκη. Με διαβεβαίωσαν ότι από το νόμο αυτό έχει το δικαίωμα ......
Άλλο σημαντικό θέμα που απασχόλησε την σύσκεψη ήταν η ανάλυση προς τον Υπουργό, των προτάσεων που υπέβαλα στον πρόεδρο του ΟΛ.Α κ. Χ.Δουκά και που σχετίζονται με την άμεση τοποθέτηση βυθιζόμενης εξέδρας στο Θέρμα που θα χρησιμοποιηθεί για την επιβίβαση και την αποβίβαση των επιβατών, καθώς και με την άμεση αξιοποίηση των αδρανών που θα προέλθουν από την εκσκαφή από ιδιώτη - χωρίς έξοδα για το Δημόσιο - μετά από διαγωνισμό διαδικασία. Με τον τρόπο αυτό, θα δοθεί η απαραίτητη προσοχή στα λιμάνια των Θερμών παντού, χωρίς δαπανηρές μελέτες, χωρίς δαπάνες εκατομμυρίων, ενώ παράλληλα θα εξασφαλιστούν χαμηλού κόστους αδρανή υλικά για τους κατοίκους και τα έργα του Δήμου, σε αντίθεση με τις υψηλές τιμές που ισχύουν σήμερα. Το μόνο πρόβλημα αναφερόταν στο ενδεχόμενο να απαιτείται νομοθετική ρύθμιση.
Η πρώτη αντίδραση του κ. Υπουργού ήταν θετική.
Με διαβεβαίωσε ότι θα μιλήσει άμεσα με τον κύριο Δούκα και μάλιστα με εντυπωσίασε με την άποψή του, σύμφωνα με την οποία ίσως δεν απαιτείται καν νομοθετική ρύθμιση.
Άλλη μια ευχάριστη έκπληξη για μένα η σημερινή μετά την πρώτη συνάντηση με τον κ. Δούκα!
Ίσως τελικά έχει σημασία οτι τόσο ο Υπουργός Ν Σαντορίνιος όσο ο Χ. Δουκά αλλά και εγώ μιλάμε την ίδια γλώσσα. Αυτή του μηχανικού.
Fotis Manussis - Ζούμε Σαμοθράκη (facebook)
Fotis Manussis - Ζούμε Σαμοθράκη (facebook)