Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

FAST FERRIES: Το πλοίο “ΑΙΚΑΤΕΡΊΝΗ Π” ξεκινάει δρομολόγια Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη στις 23/12 15:00 // Προγράμματα δρομολογίων εορταστικής περιόδου και έως 31/1 // Οι γενικοί όροι ταξιδιού της εταιρείας

Εκ μέρους της εταιρείας Fast Ferries και της υπεύθυνης των εκδοτηριων Αλεξανδρούπολης και Σαμοθράκης , θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για την έλευση του Ε/Γ Ο/Γ πλοίου Αικατερίνη Π. Το πλοίο της Fast Ferries Αικατερίνη Π. θα αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά στις 02:00 πμ την Δευτέρα 23/12 με άφιξη στην Σαμοθράκη την ίδια μέρα στις 14:30. Στη συνέχεια, θα εκτελέσει το προγραμματισμένο για τις 15:00 δρομολόγιο του για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, όπου και θα καταπλεύσει στις 16:40. …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

07 Σεπτεμβρίου, 2019

Χτυποκάρδια στα θρανία! Η έναρξη των Σχολείων και οι αγωνίες των γονέων. Του συντοπίτη μας ψυχολόγου Στράτου Βραχιώλια

Σχετική εικόναΜερικές πρώτες σκέψεις
  • Δεν είναι ένα παιδί που πάει στο σχολείο . Είναι μια οικογένεια που αποχωρίζεται , συνοδεύει και τελικά  δίνει έγκριση να πάει το παιδί στο σχολείο. Είναι δηλαδή μια οικογενειακή και όχι μια ατομική υπόθεση.
  • Κρίσιμες φάσεις είναι πάντα οι φάσεις της μετάβασης (από το σπίτι στον παιδικό σταθμό, από τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο, από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο, από το Δημοτικό σχολείο στο Γυμνάσιο, από το Γυμνάσιο στο Λύκειο). Για παράδειγμα στην προσαρμογή του παιδιού στο Γυμνάσιο και ειδικά τις πρώτες μέρες ίσως να παίξουν ρόλο τα συναισθήματα που δημιουργήθηκαν σε προηγούμενες μεταβατικές φάσεις (π.χ. η μετάβαση στο Δημοτικό)
  • Τελικά, «κάθε αρχή και δύσκολη»; Όλα θα εξαρτηθούν από τον τρόπο που θα το διαχειριστούμε εμείς οι γονείς.
  • Ή μήπως προτιμάτε το «η αρχή είναι το ήμισυ του παντός»;
  • Η σχέση μας με τα παιδιά είναι μόνο όπλο που έχουμε στη διαπαιδαγώγηση. Ότι κάνουμε και ότι δεν κάνουμε στη διαπαιδαγώγηση παραπέμπει στη σχέση μας με τα παιδιά.
  • Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται να προστατέψουμε και να φροντίσουμε αυτή τη σχέση και ειδικά τώρα που τα παιδιά μας ξεκινούν μια νέα εκπαιδευτική βαθμίδα.
  • Κάθε αρχή, κάθε καινούρια αρχή παραπέμπει στην πρωταρχική αρχή. Τη στιγμή της γέννησής μας. Από το ασφαλές και γνώριμο περιβάλλον της μήτρας ερχόμαστε στο νέο και άγνωστο περιβάλλον του κόσμου που μας περιβάλλει. Τηρουμένων των αναλογιών τα μνημονικά ίχνη αυτής της κατάστασης ξυπνάνε τα βασικά συναισθήματα της ελπίδας και του φόβου.
  • Έτσι λοιπόν μπροστά στη νέα κατάσταση του νέου σχολείου (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) τα συναισθήματα που συνοδεύουν τα παιδιά ειδικά τις πρώτες μέρες είναι: ελπίδα και φόβος. Ας το έχουμε υπόψη αυτό και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί.
  • Απώλεια και αλλαγή. Κάθε αλλαγή (π.χ. η έναρξη του Γυμνασίου) προϋποθέτει μια απώλεια (του Δημοτικού Σχολείου) αλλά και κάθε απώλεια εμπεριέχει μέσα της την αλλαγή. Η διαχείριση αυτών των συναισθηματικών καταστάσεων δεν μπορεί να γίνει σε ένα καθεστώς πίεσης και βιασύνης. Χρειάζεται χρόνος που θεραπεύει τις όποιες δυσκολίες. Χρόνος προσαρμογής.
  • Εξελικτική φάση. Να τονίσουμε ότι η φάση αυτή των παιδιών μας είναι μια εξελικτική φάση. Τα παιδιά μας μεγαλώνουν και ο κύκλος των εμπειριών τους διευρύνεται.                             

Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς οι γονείς σ΄ αυτήν τη φάση προκειμένου να βοηθήσουμε τους εαυτούς μας αλλά και τα παιδιά μας.
  • Αναγνωρίζουμε τα δικά μας συναισθήματα. Πιθανά μέσα μας να υπάρχουν πολλά και αντιφατικά συναισθήματα. Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε γι’αυτά, βοηθώντας έτσι και το παιδί μας να κάνει το ίδιο. Να μιλήσει δηλαδή για τα δικά του συναισθήματα.
  • Δεν χρειάζεται να πνίγουμε τα συναισθήματα μας αλλά ούτε και να πιέσουμε τα παιδιά μας να κάνουν το ίδιο. Να απαλλαγούν δηλαδή βίαια από τα συναισθήματά του (όλοι τα περάσαμε αυτά…σιγά, πως κάνεις έτσι;)
  • Δίνουμε έγκριση στον εαυτό μας για μια περίοδο πιθανής αναστάτωσης, πιθανής διατάραξης. Αναμενόμενο λοιπόν να υπάρχουν ανάμεικτα συναισθήματα.
  • Δίνουμε χρόνο (προσαρμογής) και στον εαυτό μας και στα παιδιά μας. Το ξέρουμε άλλωστε, κι από άλλες καταστάσεις στη ζωή μας, ότι κάποια πράγματα θέλουν το χρόνο τους. Τον χρόνο τους. Όχι απαραίτητα τον χρόνο μας
  • Άλλωστε μιλάμε για μία φάση μετάβασης από μία απώλεια (ένα γνώριμο περιβάλλον π.χ. (από το Δημοτικό) σε μία αλλαγή (στο Γυμνάσιο).
  • Ας επιτρέψουμε στα συναισθήματά μας ακόμα και τ’ αρνητικά με αποδοχή να υπάρξουν στη ψυχή μας.
  • Ας αποφύγουμε την υπερπροστασία. Μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει και θα περιπλέξει την κατάσταση. 
  • Να δώσουμε στα παιδιά μας το μήνυμα ότι τις πρώτες μέρες του σχολείου δεν μας ενδιαφέρουν τόσο τα μαθήματα όσο η γενικότερη προσαρμογή του στο περιβάλλον του σχολείου (συμμαθητές, εκπαιδευτικοί, χώροι, αίθουσες, κλπ). Συνεργαζόμαστε με το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. Μπορούμε να τους αξιοποιήσουμε ως εξειδικευμένους συμβούλους μας.
  • Να εγγραφούμε στις Σχολές Γονέων του Κέντρου Πρόληψης Έβρου που λειτουργούν δωρεάν στην Αλεξανδρούπολη 21 χρόνια τώρα. (τηλ. 2551037242) Εκεί  μαζί με άλλους γονείς και με την καθοδήγηση έμπειρων ειδικών μπορούμε να συζητήσουμε οτιδήποτε μας απασχολεί.


Καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!
Στράτος Βραχιώλιας
Ψυχολόγος, Επιστ. Υπεύθυνος Κέντρου Πρόληψης Έβρου

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr