Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

09 Δεκεμβρίου, 2019

FedHATTA: Οι νέες προκλήσεις για την ακτοπλοϊα - Ποιές προοπτικές διαμορφώνουν το 2020

Στην αναπτυξιακή πορεία του τουριστικού προιόντος, σημαντική συμβολή έχει η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της Ελλάδας με τα μεγάλα λιμάνια της ενδοχώρας.
Το 2019 είναι η χρονιά που το μεταφορικό έργο υπολογίζεται να φθάσει στα επίπεδα που είχαμε πριν από την κρίση του 2009, δηλαδή περίπου στους 19 εκατομμύρια επιβάτες για την ακτοπλοΐα ή συνολικά 35 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένων και των πορθμειακών γραμμών, σημειώνοντας άνοδο περίπου 3,5% σε σχέση με την περσινή περίοδο.
Το αποτέλεσμα οφείλεται κυρίως στην αύξηση της διακίνησης τουριστών στις εσωτερικές γραμμές. Παράλληλα δεν παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι η εσωτερική αγορά παρουσιάζει τάσεις βελτίωσης.
Τουρισμός και ακτοπλοΐα είναι αλληλένδετες έννοιες, καθώς η ανάπτυξη των νησιών μας στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες.
Από τα Ελληνικά νησιά μόνο 25 διαθέτουν αεροδρόμιο, σε σύνολο 95 νησιών που εξυπηρετούνται με πλοία. Επίσης το 85% των εμπορευματικών αναγκών καλύπτονται με την ακτοπλοΐα.
Την χρονιά που ολοκληρώνεται σε λίγες ημέρες είχαμε την πυκνότερη μέχρι σήμερα ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, κυρίως στις Κυκλάδες και στα νησιά που είναι πρωταθλητές στο αναπτυσσόμενο τουριστικό προϊόν της Ελλάδας. Έτσι, εκτός από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται με μεγάλα και σύγχρονα επιβατηγά/οχηματαγωγά συμβατικά πλοία, σε όλη την διάρκεια του έτους είχαμε, για την καλοκαιρινή περίοδο, τη δρομολόγηση 16 σύγχρονων ταχύπλοων σκαφών που κάλυπταν καθημερινά το σύνολο των κατοικήσιμων νησιών των Κυκλάδων.
Ωστόσο, για το 2020, πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αφορούν την προώθηση μέτρων με στόχο την χρήση “καυσίμων με μικρότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον”, θα δημιουργήσουν ντόμινο εξελίξεων.
Η νέα ποιότητα καυσίμων που θα κληθούν να χρησιμοποιούν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα έχει σαν αποτέλεσμα από 1.1.2020 την αύξηση του κόστους καυσίμων περίπου κατά 120,00€ τον τόνο, με προφανείς αρνητικές επιπτώσεις για τους επιβάτες, τους μεταφορείς και την οικονομία των νησιών γενικότερα.
Ήδη ακτοπλοϊκές εταιρείες συζητούν για αυξήσεις 10% για να καλύψουν την διαφοροποίηση αυτή. Υπάρχει βέβαια και η πρόταση να υπάρξει, για τα πλοία που θα χρησιμοποιήσουν το καύσιμο αυτό, μείωση του συντελεστή ΦΠΑ έτσι ώστε απορροφηθεί η αύξηση στα εισιτήρια. Ίσως να είναι τέτοια η ανάγκη για λύση σε αυτό το ζήτημα, που αν δεν δοθεί η ανάλογη προσοχή να μετεξελιχθεί σε «Εθνικό θέμα».
Σε σχέση με τον υπόλοιπο προγραμματισμό για τη νέα χρονιά, και παρότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν την υποχρέωση να καταθέτουν τα δρομολόγια τους μέχρι 31 Ιανουαρίου κάθε έτους για την εκάστοτε δρομολογιακή περίοδο (Νοέμβριος 19-Οκτώβριος 20), πολλές από αυτές ζητούν δομικές αλλαγές στα εγκεκριμένα δρομολόγια τους.
Αυτό δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στο τουριστικό προϊόν καθώς δεν υπάρχουν ανοικτά πλάνα για να βλέπουν οι χρήστες τα δρομολόγια, με αποτέλεσμα να μην προχωρούν οι αντίστοιχες κρατήσεις και να δυσχεραίνονται οι επιλογές των τουριστών .
Υπάρχουν ήδη αντιδράσεις από το HATTA και άλλους συνδικαλιστικούς φορείς, προς το Υ.Ε.Ν. ώστε να τερματιστεί το φαινόμενο αυτό διότι, τελικά, πρόκειται για ένα ζήτημα που θα επηρεάσει άμεσα το τουριστικό προϊόν της χώρα στο σύνολό του.

*Γράφει ο Δημήτρης Πετρόπουλος, Αν. εκπρόσωπος του HATTA στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr