Στη Βουλή κατατέθηκε την Τετάρτη το νομοσχέδιο για το επίδομα γέννησης το οποίο ανέρχεται σε 2.000 ευρώ για κάθε παιδί που γεννιέται στην Ελλάδα από 1η Ιανουαρίου 2020.
Αναλυτικά στο άρθρο 1 προβλέπεται ότι δικαιούχος του επιδόματος είναι η διαμένουσα μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα μητέρα του παιδιού, εφόσον η ίδια ή ο πατέρας εμπίπτουν στις κατηγορίες που προβλέπονται. Επίσης σε περίπτωση που εκκρεμεί η απόφαση ανάθεσης της επιμέλειας του παιδιού το επίδομα γέννησης δεν χορηγείται πριν από την έκδοση της δικαστικής απόφασης.
Σύμφωνα με το άρθρο 2 οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά και μετά την έγκριση της αίτησης το επίδομα χορηγείται σε δύο ισόποσες δόσεις των 1.000 ευρώ έκαστη στους δικαιούχους.
Αναλυτικά στο άρθρο 1 προβλέπεται ότι δικαιούχος του επιδόματος είναι η διαμένουσα μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα μητέρα του παιδιού, εφόσον η ίδια ή ο πατέρας εμπίπτουν στις κατηγορίες που προβλέπονται. Επίσης σε περίπτωση που εκκρεμεί η απόφαση ανάθεσης της επιμέλειας του παιδιού το επίδομα γέννησης δεν χορηγείται πριν από την έκδοση της δικαστικής απόφασης.
Σύμφωνα με το άρθρο 2 οι αιτήσεις γίνονται ηλεκτρονικά και μετά την έγκριση της αίτησης το επίδομα χορηγείται σε δύο ισόποσες δόσεις των 1.000 ευρώ έκαστη στους δικαιούχους.
Στο άρθρο 3 ορίζεται ότι το επίδομα χορηγείται λαμβάνοντας υπόψη το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα.
Εισάγεται στο άρθρο 7 κριτήριο νόμιμης και μόνιμης διαμονής στην ελληνική επικράτεια των δικαιούχων του επιδόματος γέννησης. Για τους πολίτες τρίτων κρατών, οι οποίοι δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό καθεστώς συγκεκριμένων περιπτώσεων, απαιτείται δωδεκαετής διαμονή* στη χώρα, πριν την υποβολή της αίτησης, για τη χορήγηση του επιδόματος γέννησης.
Προβλέπεται ότι το επίδομα γέννησης δεν εμπίπτει σε καμία κατηγορία εισοδήματος, απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου και δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου ν.π.δ.δ., τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ο.τ.α., τα νομικά πρόσωπα των τελευταίων και τα ασφαλιστικά ταμεία, όπως επίσης δεν κατάσχεται από πιστωτικά ιδρύματα για οφειλές προς αυτά ούτε συμψηφίζεται με οφειλές προς πιστωτικά ιδρύματα και δεν προσμετράται στο συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό οικογενειακό εισόδημα.
Θεσπίζεται το αφορολόγητο και ακατάσχετο του επιδόματος νοικοκυριών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών με χαμηλά εισοδήματα. Εξαιρείται η εν λόγω ενίσχυση από τη δυνατότητα συμψηφισμού της με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, λοιπούς φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα και πιστωτικά ιδρύματα.
Καθιερώνεται η τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα ως η ημερομηνία καταβολής των επιδομάτων, παροχών, οικονομικών και εισοδηματικών ενισχύσεων που χορηγεί ο Ο.Π.Ε.Κ.Α.. (άρθρο 22)
Δείτε εδώ το νομοσχέδιο
Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση
Θεσπίζεται το αφορολόγητο και ακατάσχετο του επιδόματος νοικοκυριών ορεινών και μειονεκτικών περιοχών με χαμηλά εισοδήματα. Εξαιρείται η εν λόγω ενίσχυση από τη δυνατότητα συμψηφισμού της με βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο, λοιπούς φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα και πιστωτικά ιδρύματα.
Καθιερώνεται η τελευταία εργάσιμη ημέρα κάθε μήνα ως η ημερομηνία καταβολής των επιδομάτων, παροχών, οικονομικών και εισοδηματικών ενισχύσεων που χορηγεί ο Ο.Π.Ε.Κ.Α.. (άρθρο 22)
Δείτε εδώ το νομοσχέδιο
Δείτε εδώ την αιτιολογική έκθεση
* Για εμένα αυτή είναι η βασική προϋπόθεση και δεκαπενταετή και εικοσαετή να ήταν θα ήταν ακόμη καλύτερα, για να μην πω ότι το ιδανικό θα ήταν να χορηγείται σε όσους έχουν υπηκοότητα ή/και ιθαγένεια ελληνική. Υποτίθεται ότι το μέτρο είναι για την υπογεννητικότητα των Ελλήνων (- Ορθοδόξων).