Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ για τον Νοέμβριο

Μετά την Παράταση Ισχύος Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας Δρομολογιακής Περιόδου 2023-2024 μέχρι τέλος του έτους που υπογράφηκε προχθές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μεταξύ των οποίων και η γραμμή Αλεξανδρούπολης - Σαμοθρακης …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Δικαιούχοι του Μ. Ι. επιβατών και καυσίμων οι ένστολοι και οι εκπαιδευτικοί που έρχονται στην Σαμοθράκη

Αυτήν την περίοδο ήρθαν και συνεχίζουν να έρχονται νέοι προσωρινά μεν αλλά μόνιμοι δε κάτοικοι στο νησί μας. Αυτοί δεν είναι άλλοι από τους ένστολους και τους εκπαιδευτικούς που μετατέθηκαν στην Σαμοθράκη. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

02 Μαρτίου, 2020

Νικ. Παπανικολόπουλος: Λιμένες καταφυγής και ο Λιμήν καταφυγής μας

Υποναύαρχος Παπανικολόπουλος ΛΣ:Λιμένες καταφυγής και ο Λιμήν καταφυγής μαςΓια  πλοία
Αναμφισβήτητα, ναυτιλία και θαλάσσιο περιβάλλον οφείλουν να συνυπάρχουν. Με αυτή την παραδοχήτα μεγάλα ναυτικά ατυχήματα και οι μεγάλες ρυπάνσεις, οδήγησαν Κυβερνήσεις και Διεθνείς Οργανισμούς στην υιοθέτηση όλο και αυστηρότερων κανονισμών, οδηγιών και συμβάσεων, ώστε αυτά να εξαλειφθούν ή τουλάχιστον να μειωθούν.
Το πολυδιαφημισμένο ως αβύθιστο υπερπολυτελές υπερωκεάνιο ‘ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ’, τον Απρίλιο του 1912, συγκρούστηκε με ένα παγόβουνο στον Ατλαντικό και βυθίστηκε κομμένο στα δύο, μαζί με 1523 από τους 2228 επιβαίνοντές του. Το ναυάγιο αυτό, ήταν ο κύριος λόγο που το 1914 καταρτίστηκε η πρώτη Διεθνής Σύμβαση για την Ασφάλεια της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (International Convention for the safety of life at sea), η γνωστή  SOLAS.

Η προσάραξη του δεξαμενόπλοιου ‘Torrey Canyon’,  στα στενά της Μάγχης το 1967, από την οποία προκλήθηκε η μεγαλύτερη πετρελαϊκή θαλάσσια ρύπανση -120.000 τόνοι μαζούτ - που είχε καταγραφεί μέχρι τότε, είχε ως αποτέλεσμα στην 23η Σύνοδο του ΟΗΕ, το 1968, να αποφασισθεί η δημιουργία μιας Διεθνούς Σύμβασης που θα κάλυπτε όλες τις μορφές της θαλάσσιας ρύπανσης. Η πρω­τοβουλία αυτή ενισχύθηκε και από τη Συνδιάσκεψη του ΟΗΕ για το Ανθρώπινο Περιβάλλον, στη Στοκχόλμη το 1972. Με τη συμμετοχή του ΙΜΟ πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 1973, η Διεθνής Συνδιάσκεψη για τη Θαλάσσια Ρύπανση όποτε και υιοθετήθηκε η Διεθνής Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από τα Πλοία (International Convention for the Prevention of Pollution from Ships), η γνωστή  MARPOL.
Στις 8 Δεκεμβρίου του 1999, το δεξαμενόπλοιο «Erika» με σημαία  Μάλτας, μεταφέροντας 30.800 τόνους μαζούτ, καθώς έπλεε στα ανοικτά της Βρετάνης στη ΒΔ Γαλλία, συνάντησε σφοδρή θαλασσοταραχή και κόπηκε στα δύο. Σχεδόν 20.000 τόνοι μαζούτ χύθηκαν στη θάλασσα, ρυπαίνοντας 400 χλμ ακτογραμμής.
Στις 13 Νοεμβρίου του 2002, το δεξαμενόπλοιο «Prestige» με σημαία Μπαχάμες, μεταφέροντας 77.000 τόνους μαζούτ, καθώς έπλεε ανοικτά της Γαλικίας στη ΒΔ Ισπανία, έπεσε σε καταιγίδα και εμφάνισε ρήγμα με αποτέλεσμα τη διαρροή του φορτίου του, ρυπαίνοντας 1.700 χλμ. ακτογραμμής σε Ισπανία, Πορτογαλία και Γαλλία.
Από τη διερεύνηση αυτών των δυο ναυτικών ατυχημάτων, που έγιναν μέσα σε μια τριετία, πρόεκυψε ένα κοινό στοιχείο : Αν είχαν προσεγγίσει έγκαιρα σε ασφαλές καταφύγιο (όρμο ή λιμάνι) ενδεχομένως να είχε αποφευχθεί το κόψιμο τους στα δυο και σίγουρα η ρύπανση που θα προκαλούσαν θα ήταν πολύ μικρότερη από αυτή που προκάλεσαν.
Έτσι, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της Ε.Ε εξέδωσαν την Οδηγία 2002/59 με την οποία προβλέπεται (άρθρο 20), μεταξύ άλλων, και ο προ - καθορισμός καταφυγίων (όρμων και λιμένων) - refuge ports από κάθε χώρα κράτος-μέλος της Ε.Ε ώστε, όταν ένα πλοίο βρεθεί μεσοπέλαγα σε κίνδυνο από οποιαδήποτε αιτία, κακοκαιρία, μηχανική βλάβη, πυρκαγιά κλπ, να μπορεί να κατευθυνθεί έγκαιρα και σε συνεννόηση με την αρμόδια αρχή, σε όρμο ή λιμάνι καταφυγής ώστε να ελαχιστοποιηθούν τα τυχόν δυσμενή αποτελέσματα. Η Κοινοτική Οδηγία, με το ΠΔ 49/2005 «Κοινοτικό Σύστημα Παρακολούθησης και Κυκλοφορίας Πλοίων», ενσωματώθηκε στο εθνικό μας δίκαιο.

και… ανθρώπους 
Αλλά ό,τι συμβαίνει στη θάλασσα είναι μια εικόνα αυτών που συμβαίνουν και στην ανθρώπινη ζωή. Δεν παρομοιάζεται και η ανθρώπινη ζωή με θάλασσα ; Θάλασσα που δεν έχει μόνο μπουνάτσες αλλά και φουρτούνες, που δεν έχει μόνο άπνοια, αλλά και θυελλώδεις ανέμους, ποικίλες θλίψεις και συμφορές.
Οι άνθρωποι, ως πλοία, κινδυνεύουμε στην πολυτάραχη θάλασσα της ζωής. Κινδυνεύουμε σωματικά, αλλά πολύ περισσότερο κινδυνεύουμε ψυχικά και αναζητούμε όρμο ή λιμάνι καταφυγής για να σωθούμε. Χρειαζόμαστε κι έναν όρμο ή ένα ασφαλές λιμάνι για να καταφύγουμε στις δύσκολες στιγμές.  
Ήδη η Μεγάλη Σαρακοστή ξεκίνησε και κάθε Παρασκευή, στους Ορθόδοξους Ναούς θα ψάλλονται οι Χαιρετισμοί της Παναγίας. Είναι μια από τις ωραιότερες ακολουθίες και συγχρόνως μια από τις καλύτερες προσευχές.
Για να είμαστε ασφαλείς, δεν χρειαζόμαστε μόνο ένα σταθερό καράβι. Χρειαζόμαστε κι έναν όρμο ή ένα ασφαλές λιμάνι για να καταφύγουμε στις δύσκολες στιγμές. Έτσι η Εκκλησία μας στους «Χαιρετισμούς» στο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου αξιοποιεί αυτήν την εικόνα και της αποδίδει τον χαρακτηρισμό: «Χαίρε, ότι λιμένα των ψυχών ετοιμάζεις… Χαίρε ολκάς των θελόντων σωθήναι, χαίρε λιμήν των του βίου πλωτήρων…».
Η Παναγία είναι και το ασφαλές πλοίο, στο οποίο μπορούν να επιβιβαστούν και να ταξιδέψουν με ασφάλεια όσοι επιθυμούν να σωθούν, αλλά και το ασφαλές λιμάνι για αυτούς που θέλουν να αγκυροβολήσουν είτε για να ξεκουραστούν είτε για να προφυλαχθούν από τις τρικυμίες και τις καταιγίδες της βιωτής.
Η Παναγία μας, δοκιμάστηκε στις τρικυμίες της ζωής κι άντεξε. Βίωσε τον πόνο, τη μοναξιά, τη λύπη, την αποδοκιμασία, την προσφυγιά, την απλότητα, την υπέρβαση των φυσικών νόμων, αλλά και τη χαρά της Ανάστασης. Η Παναγία, όπως η ίδια άντεξε όλες τις τρικυμίες της ζωής, με τον ίδιο τρόπο μας προσφέρει, ως άλλο λιμάνι καταφυγής, ασφάλεια, για να μην κλονιζόμαστε στους κινδύνους της πολυτάραχης ζωής μας και να σωθούμε.
Κι αυτή τη Σαρακοστή, μέσα από τους «Χαιρετισμούς» στο πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, είθε να βρούμε το λιμάνι καταφυγής μας. Αυτό θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε με ασφάλεια το ταξίδι μας και να καταπλεύσουμε αισίως και οριστικά στον ουράνιο λιμένα.
Καλή Σαρακοστή !  

Αλεξανδρούπολη    Μάρτης 2020
ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Υποναύαρχος Λ.Σ (ε.α)

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr