Συνολικές προβολές σελίδας

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

Δρομολόγια ΑΔΑΜ. ΚΟΡΑΗΣ από 1/3 έως 31/5

Αν και τις επόμενες ημέρες και με μεγάλη καθυστέρηση αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τις ακτοπλοϊκές γραμμές της περιόδου 1/11)23-31/10/24. Τα δρομολόγια του Ε/Γ-Ο/Γ ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ από 1 Μαρτίου έως 31 Μαϊου έχουν ως εξής από zanteferries.gr: …

Ισχύοντα δρομολόγια ΚΤΕΛ Έβρου από 22/3

«Συνηθίζω στο blog πάντα να έχω αναρτημένα εκτός από τα δρομολόγια των ακτοπλοϊκών μας συνδέσεων και του ΚΤΕΛ Έβρου, για όποιον ενδιαφέρεται. Πάντα υπάρχουν στο πάνω μέρος του blog στο πλαίσιο "ΧΡΗΣΙΜΑ ΘΕΜΑΤΑ" στην έκδοση ιστού,. Η τελευταία ενημέρωση των δρομολογίων που υπήρχε ήταν αυτά που ίσχυαν από 1 Νοεμβρίου 2021. …

Τουριστικός βοηθός του blog για επισκέπτες από άλλες περιοχές της Ελλάδας και από άλλες χώρες για την Σαμοθράκη, σε διάφορες γλώσσες (Ελληνικά, English, Deutsche, Italiano, Español, Français, Русский, Български, Română)

Τις τελευταίες ημέρες το blog δέχεται πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών από συγκεκριμένη χώρα της Β. Ευρώπης (παλαιότερα συνέβη με άλλες χώρες). Θέλω να πιστεύω ότι είναι για τουριστικούς λόγους. Έψαξα την λέξη Σαμοθράκη στο Google της χώρας αυτής, δεν βρήκα κάτι συγκεκριμένο. ...

Πωλείται αγροτεμάχιο - οικόπεδο στα πέρα Αλώνια με παλιό κτίσμα (English, Deutsch, български & Română)

«Στην περιοχή των πέρα Αλωνίων, λίγο πιο πάνω από το στρατόπεδο, πωλείται ένα αγροτεμάχιο - οικόπεδο, λίγο μεγαλύτερο από 4 στρέμματα εμβαδόν. Με 9-10 ελαιόδεντρα. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα παλιό κτίσμα, μη κατοικήσιμο, έχει παροχή νερού, όχι όμως και παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει κοντά δίκτυο, μάλιστα μέσα στο οικόπεδο υπάρχει στύλος με φωτιστικό. …

Οικονομική Υπηρεσία Δήμου Σαμοθράκης: Ημέρες και ώρες που μπορούν οι πολίτες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΣΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΜΕΙΑΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΙΣ ΚΑΤΩΘΙ ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ …

Απάντηση σε ερώτηση αναγνώστη: Τι ισχύει με την υιοθεσία της Σαμοθράκης από το Διαβαλκανικό - Όσοι μπορούν ας εκμεταλλευτούν τα ωφέλη

«Τις τελευταίες ημέρες κάποιος κύριος, μόνιμος κάτοικος Σαμοθρακης, με ρώτησε αν γνωρίζω τι ισχύει σε σχέση με το Διαβαλκανικό και αν κάποιος πάει για χειρουργείο. Του απάντησα πως γνωρίζω πολύ καλά ότι για εξετάσεις στα εξωτερικά ιατρεία από διάφορες (αρκετές) ιδιότητες γιατρών είναι δωρεάν. …

Πως μπορείτε να δημοσιεύσετε σχόλιο στο blog με τον νέο τρόπο

Αφορμή αυτού του άρθρου στάθηκε ερώτηση αναγνώστη για το πως λειτουργεί η νέα πλατφόρμα σχολίων Disqus, που έχω εγκαταστήσει εδώ και μερικές μέρες. …

20 Ιουλίου, 2020

Μαρία Βερβέρη-Κράουζε: Η Σαμοθρακίτισσα

Όσα δεν έσβυσε ο «Χρόνος
Επιθυμώ την πλημμύρα των αναμνήσεων μου, για την ημέρα τ´ Άη Λιά « δόξα νάχ(ει)», να τις μοιραστώ μαζί σας.
Σε ένα καλό τυλιγμένο κουβάρι είναι όλες οι θύμησές μου και η κάθε μία έχει την δική της αρχή.
Παίρνω στα δύο μου δάχτυλά την άκρη μιας κλωστής και την ξετυλίγω.....10 Ιουλίου 1951. Η οικογένειά μου έχει «σηκώσει» όπως κάθε καλοκαίρι στο περιβόλι μας που είναι κοντά στον « Άη Παντελέμονα». Ο φράχτης και η «αμπατή του είναι απανώδρομα» του δρόμου, που αρχίζει από το Σταυρί και συνεχίζει προς το Κφόπετρο, Ξηροπόταμο, Μακρυλιές, Λάκωμα, Δάφνες, Κουρμπέτη και τελειώνει στην περιοχή της Κοιτάδας με τα λιοστάσια.
Στο περιβόλι μας υπάρχουν πολλά δένδρα. Όπως καρυδιές, γλυκόξινη μηλιά, δαμασνιές, πραγουστιές, ασκαμνιές, μια
σ´(υ)κιά, ένα κυπαρίσι, καβάκια(λεύκες) και μια κυδωνιά. Όλα τα δένδρα είχαν ίσιο κορμό λες και είχαν στόχο να ακουμπήσει η κορφή τους τον ουρανό. Μόνο η κυδωνιά διέφερε. Είχε την ρίζα της στην «μπεζούλα» που ήταν απέναντι από το πετρόχτιστο, κεραμιδένιο διόροφο σπίτι μας και ο κορμός της μετά από 2 μέτρα ύψος έγερνε προς την αυλή. Τα κλαδιά της απλώνονταν σαν της «κρεβατίνας», γιαυτό κάτω από αυτά υπήρχε πάντα σκιά.
Η μητέρα μου άπλωνε μια τετράφυλλη κουρελού και ήταν ο χώρος που τρώγαμε, παίζαμε, δεχόμασταν φίλους μικρούς, μεγάλους και ενώ γίνονταν όλα αυτά χάρη του ίσκιου της κυδωνιάς η ίδια η κυδωνιά δεν γνώριζε τί σπουδαίο δώρο μας πρόσφερεσε!! Ο σκοπός της ήταν ένας. Το Φθινόπωρο να μας δώσει τα χρυσαφιά της κυδώνια, που θα έκανε η μητέρα μου, στο φούρνο κυδωνόπαστο, γλυκό κουταλιού ρεντέ και μπελτέ. Σε κάποια κυδώνια άφηνε τα κοτσάνια τους. Το χειμώνα έδενε τα κοτσάνια με σπάγγο και τα κρέμμαζε στον «σκεπό» του σπίτι της Χώρας, που την «προμάζωξη» «σηκώναμε» σ´ αυτό.
Στον παχύ ίσκιο της κυδωνιάς.. θυμάμαι την μητέρα μου να ράβει, να πλέκει και να κεντά
«απλικέ» τραπεζομάντιλα!!
Στις 10.7.1951, ήμουν εννέα χρονών τότε.. Η μητέρα μου είχε ένα «μπόϊ» με θαλασσί-γαλάζιο φόντο και μεγάλα κόκκινα λουλούδια, ίσως παπαρούνες. Δεν θυμάμαι...Στη μνήμη μου έμειναν μόνο τα χρώματα και τα μεγάλα σχήματα. Ούτε η φωτογραφία που έχω δεν βοηθάει, γιατί δεν υπήρχε τότε η έγχρωμη.

Ξήλωσε λοιπόν η μητέρα μου το μπόϊ της και μου έραψε ένα ολόσωμο ρούχο, για να το φορέσω τ´ αγιού Λιά, δόξα νάχ(ει), γιατί θα πηγαίναμε στον Κουρμπέτη ανήμερα της γιορτής του να προσκυνήσουμε και να διασκεδάσουμε στο μεγάλο πανηγύρι!!
Κάτω από την κυδωνιά του περιβολιού μας, ράφτηκε ...μία «ζιπ κυλότ»!
Τώρα..μετά από χρόνια σκέφτομαι..πόσο προχωρημένες αντιλήψεις είχε η οικογένειά μου;
Ήρθε η 20η Ιουλίου! Δεν πήγαμε στον Κουρμπέτη, γιατί έβρεχε πολύ.
Την άλλη μέρα όμως φορέσαμε τα ρούχα που είχαμε για το πανηγύρι και με μουλάρια (μεταφορικό μέσον της εποχής) ξεκινήσαμε για την Καμαριώτισσα.
Εγώ φορούσα σαντάλια με αμίαντο, ένα πελώριο σκιαθάκι και την «ζιπ κυλότ».
Σε μια βάρκα, στο μόλο της Καμαριώτισσας με φωτογράφισε ο φωτογράφος Γεώργιος Συκάς και έτσι η μνήμη κρατά ζωντανές εικόνες μιας ζωής. Της πολύχρονης ζωής μου.
Συνταξιδέψαμε!
Σας ευχαριστώ.
Η Σαμοθρακίτισσα
Μαρία Βερβέρη-Κράουζε

Η κυρία Μαρία Βερβέρη-Κράουζε έστειλε για να δημοσιεύσω και το ομώνυμο έργο τέχνης της, την ευχαριστώ πολύ.

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr