Η νέα Πολυτροπολογία που κατέθεσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως στη Βουλή περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα εργαστήρια δεξιοτήτων που εισάγονται σε όλα τα σχολεία από την επόμενη σχολική χρονιά, την εισαγωγή της Αγγλικής Γλώσσας στα Νηπιαγωγεία καθώς και την κατανομή του χρόνου διδακτικής ενότητας Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στο πρόγραμμα σπουδών στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο.
Στην πολυτροπολογία του υπουργείου Παιδείας αναφέρεται και στη λήξη του σχολικού έτους για το 2020 – 2021. Έτσι φέτος, το διδακτικό έτος λήγει στις 30 Ιουνίου, ενώ η διδασκαλία των μαθημάτων θα λήξει στις 25 Ιουνίου.
Αλλαγές στο ωράριο
Αναπροσαρμόζεται το ωράριο διδασκαλίας στα Δημοτικά Σχολεία χωρίς αυτό όμως να σημαίνει ότι αλλάζει η έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Ουσιαστικά εντάσσονται στο ωράριο διδασκαλίας τα εργαστήρια δεξιοτήτων για όλους τους μαθητές.
Στα μαθήματα που διδάσκονται ήδη οι μαθητές έρχονται να προστεθούν και τα εργαστήρια διεξιοτήτων που θα περιλαμβάνουν μαθήματα όπως η σεξουαλικής διαπαιδαγώγηση, η οδική ασφάλεια, η προστασία του περιβάλλοντος, η κλιματικής αλλαγής κ.α.
Η ένταξη των εργαστηρίων δεξιοτήτων στο πρόγραμμα των μαθητών, αναπροσαρμόζει το ωράριο διδασκαλίας. Έτσι όπως φαίνεται από τον πίνακα κατανομής του χρόνου ανά διδακτικό αντικείμενο στα δημοτικά σχολεία, οι μαθητές θα παρακολουθούν αυτά τα μαθήματα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων, κάθε εβδομάδα:
- Τρεις ώρες στην Α΄και Β' Δημοτικού
- Δύο ώρες στην Γ' και Δ' Δημοτικού
- Μία ώρα στην Ε' και ΣΤ Δημοτικού
Ο πίνακας κατανομής χρόνου όλων των μαθημάτων:
Tο πρόγραμμα στα Νηπιαγωγεία
Εργαστήρια δεξιοτήτων
Στο νομοσχέδιο του υπουργείο Εσωτερικών κατατέθηκε τροπολογία του υπουργείου Παιδείας που αφορά και τα εργαστήρια δεξιοτήτων που εισάγονται στο πρόγραμμα σπουδών και στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολείων από το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων από την επόμενη χρονιά στα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια όλης της χώρας. Σκοπός της νέας αυτής διδακτικής ενότητας, όπως αναφέρει η τροπολογία του ΥΠΑΙΘ, είναι «η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης».
Η υπουργός Παιδείας, σχολιάζοντας από την μεριά της τις επερχόμενες αλλαγές που θα φέρουν τα εργαστήρια δεξιοτήτων μίλησε για «αλλαγή φιλοσοφίας στο σχολείο, το οποίο θα εστιάζει πέρα από τη μετάδοση της γνώσης, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, όπως κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ενσυναίσθηση, ομαδική δουλειά».
Με απόφαση , της υπουργού Παιδείας και κατόπιν εισήγησης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ορίζονται ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των θεματικών κύκλων της διδακτικής ενότητας και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων, ο αριθμός και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των θεματικών, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και οδηγίες για την οργάνωση και την υλοποίηση σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων για τους εκπαιδευτικούς.
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων θα αποτελούνται από θεματικές ενότητες. Οι θεματικές ενότητες θα αναφέρονται σε θέματα όπως «Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση», «Οικολογία - Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά», «STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική» καθώς και «Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)»*
Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
Με την ίδια τροπολογία εισάγεται πλέον στο υποχρεωτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων και η εκμάθηση αγγλικών στο νηπιαγωγείο.
Συγκεκριμένα προβλέπεται η υλοποίηση δράσης για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές αλληλοεπιδρούν με έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του νηπιαγωγού.