Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διαχειριστή για τη χαμηλή τάση, πρακτικά ΔΕΗ και ιδιώτες προμηθευτές στο σύνολό τους διατήρησαν σταθερό τον αριθμό των νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων που εκπροσωπούν στη χαμηλή τάση. Έτσι, το πελατολόγιο του δεσπόζοντος προμηθευτή μειώθηκε κατά μόλις 6.000 μετρητές περίπου μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2022, συγκριτικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Από την άλλη πλευρά, οι ιδιώτες πάροχοι κέρδισαν μόλις 11.000 «ρολόγια» στη χαμηλή τάση, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα.
Ως συνέπεια, ο αριθμός των μετρητών που εκπροσωπούσε η ΔΕΗ στα τέλη του Μαρτίου ανερχόταν σε 5,021 εκατ., από τα 6,833 εκατ. «ρολόγια» που ήταν ενεργοποιημένα και δεν ηλεκτροδοτούνταν μέσω της Καθολικής Υπηρεσίας. Στο σύνολό τους, οι ιδιώτες εκπροσωπούσαν 1,67 εκατ. πελάτες.
Συνεχή μείωση της κινητικότητας
Η στασιμότητα στη λιανική αγορά ρεύματος αποτυπώνεται ανάγλυφα, αν συγκριθούν οι παραπάνω μεταβολές του πελατολογίου των προμηθευτών, με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ για τα προηγούμενα τρίμηνα. Έτσι, τη στιγμή που η ΔΕΗ απώλεσε μόλις 6.000 «ρολόγια» το πρώτο τρίμηνο, το τέταρτο τρίμηνο του 2021 είχε χάσει 37.000 νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις και 47.000 καταναλωτές ένα τρίμηνο αργότερα.
Μάλιστα, τα νούμερα αυτά είναι ήδη αισθητά μικρότερα από ό,τι συνέβαινε πριν από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, η εταιρεία είχε απολέσει 70.000 «ρολόγια» και στο πρώτο (έναντι του τελευταίου τριμήνου του 2020) περίπου 100.000 μετρητές στη χαμηλή τάση.
Κατ' αναλογία, ολοένα περισσότερο «ψαλιδισμένο» είναι το κέδρος των ιδιωτών προμηθευτών. Έτσι, πριν από την ανάκτηση 11.000 νέων πελατών το 2022, είχε προηγηθεί η ανάκτηση 53.000 καταναλωτών το τέταρτο τρίμηνο του 2021, όταν το προηγούμενο τρίμηνο είχαν κερδίσει 67.500 καινούριους καταναλωτές. Το νέο πελατολόγιο των ιδιωτών είχε ανέλθει σε 85.000 το δεύτερο τρίμηνο, και σε 103.000 το πρώτο τρίμηνο του 2021.
Το πελατολόγιο κάθε ιδιώτη παρόχου
Παρά το γεγονός ότι το πρώτο τρίμηνο καταγράφηκαν διαφορετικές αυξήσεις (ή ακόμη και μειώσεις) στον αριθμό των μετρητών που εκπροσωπεί κάθε ιδιώτης πάροχος, οι μεταβολές δεν ήταν τέτοιες ώστε να υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στη σχετική κατάταξή τους, συγκριτικά με το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους. Έτσι, και στις αρχές του 2022 στην πρώτη θέση βρίσκεται η Protergia (Mytilineos) με 288.000 «ρολόγια» στη χαμηλή τάση στο διασυνδεδεμένο σύστημα, ακολουθούμενη από τους δύο άλλους καθετοποιημένους Ομίλους, την Elpedison και την ΗΡΩΝ, με 270.000 και 241.000 πελάτες.
Τις επόμενες θέσεις κατέλαβαν οι μη καθετοποιημένοι πάροχοι, ξεκινώντας από τη ZeniΘ (με 213.000 «ρολόγια»), την NRG (172.000), τη Watt & Volt (169.000) και την Αέριο Αττικής Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (117.500). Την πρώτη 10άδα συμπληρώνουν η Volton (113.000) και η Volterra (35.000).
Εντελώς απρόβλεπτα δεδομένα από τον Αύγουστο
Όσον αφορά τις εταιρείες με το μεγαλύτερο όφελος σε πελάτες στο πρώτο τρίμηνο του 2022, συγκριτικά με το τελευταίο τρίμηνο του περασμένο έτους, την πρώτη θέση κατέλαβε η ZeniΘ, η οποία ενίσχυσε το πελατολόγιό της κατά 11.000 μετρητές. Υψηλό κέρδος είχε επίσης η NRG, η οποία ενισχύθηκε με 8.000 «ρολόγια», και η Elpedison που κέρδισε λίγο πάνω από 6.000 καταναλωτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, με την απόσυρση της ρήτρας αναπροσαρμογής, από τον Αύγουστο οι προμηθευτές θα έχουν να αντιμετωπίσουν από τον Αύγουστο ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο αναφορικά με τη διεκδίκηση νέων καταναλωτών (αλλά και την απώλεια υφιστάμενων πελατών), χωρίς να μπορεί να προεξοφληθεί αν θα υπάρξει αναθέρμανση των μετακινήσεων στη λιανική ρεύματος, και με ποιο τρόπο.
Όπως έχει γράψει το Insider.gr, μαζί με την απόσυρση της ρήτρας, από τον επόμενο μήνα αποσύρονται από τα κυμαινόμενα τιμολόγια και οι μαθηματικές φόρμουλες υπολογισμού οποιασδήποτε συνιστώσας της χρέωσης. Οι προμηθευτές θα ανακοινώνουν σε μηνιαία βάση την επιβάρυνση που θα ισχύσει τον μεθεπόμενο μήνα – με εξαίρεση τον Αύγουστο, για τον οποίο οι ανακοινώσεις θα γίνουν στις 25 Ιουλίου, έπειτα από τη μετάθεση που αποφάσισε το ΥΠΕΝ. Αν κάποιο μήνα ένας προμηθευτής αλλάξει τη χρέωση ενός τιμολογίου του, τότε οι πελάτες του μπορούν να αλλάξουν τύπο τιμολογίου, ή να μετακινηθούν σε άλλο πάροχο, χωρίς κανένα «πέναλτι».