Η εφαρμογή Temu, μπήκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο ως κομήτης, ως «ταύρος σε υαλοπωλείο» για να διαλύσει τον ανταγωνισμό. Μαζί με το Shein, κατέχουν μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Τον τελευταίο όμως καιρό και τα δύο καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου, κατηγορούνται από ειδικούς, ότι παρακολουθούν τα προσωπικά δεδομένα κάθε χρήστη, πέρα από τους κανονισμούς που ορίζει η νομοθεσία. Οι ειδικοί κρούουν δε, τον κώδωνα του κινδύνου, μιλώντας για πρακτικές παρακολούθησης predator και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο.
Το Dnews, μίλησε με τον Νίκο Βασιλάκο, πρόεδρο του «Internet Now!» και η άποψή του, είναι ότι η εφαρμογή Temu, «παρακολουθεί τα πάντα στο τηλέφωνο ενός χρήστη της εφαρμογής. «Σε σκανάρει από παντού», μας λέει. «Παρακολουθεί ότι συμβαίνει στο τηλέφωνό σου. Τι ακριβώς κάνεις στα κοινωνικά δίκτυα, ποιοι είναι οι φίλοι σου, ποιες είναι οι επαφές σου, τα πάντα και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο. Φανταστείτε την επιθετική διαφήμιση που μπορεί να κάνει ένα τέτοιο ηλεκτρονικό μαγαζί, που έχει τέτοια στοιχεία», αναφέρει.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, οι περισσότερες τέτοιες εφαρμογές, παρακολουθούν πολύ περισσότερο τον χρήστη, από ότι επιτρέπεται, με συνέπεια το κινητό, να μην είναι ασφαλές. «Η εφαρμογή σου προσφέρει έκπτωση, εάν την προτείνεις και τη στείλεις σε φίλους σου, αλλά αν την στείλεις, τότε είναι σαν να στέλνεις σε κάποιον το predator», λέει.
Η πλατφόρμα αυτή, μπορεί να δει τις φωτογραφίες σου, τα δεδομένα σου, και ζητά να της επιτρέψεις να έχει πρόσβαση στο μικρόφωνο. «Ακούει» έτσι τα πάντα, επίσης «βλέπει» τα πάντα μέσω της κάμερας. «Γνωρίζει», έτσι ανά πάσα στιγμή, τι θα σου «πασάρει» για αγορά.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με τους ειδικούς στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η εφαρμογή δέχεται μόνο από την Ελλάδα, πάνω από 10.000 παραγγελίες την ημέρα.
Η εφαρμογή έγινε μέσα σε πολύ λίγο χρόνο αυτή με τις περισσότερες λήψεις στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και ξεπέρασε «μεγάλα» την Amazon και το Walmart. H Temu, ξεκίνησε να λειτουργεί πέρυσι το Σεπτέμβριο όταν δημιουργήθηκε από την Pinduoduo, η οποία άλλαξε το όνομά της μέσα στον Φεβρουάριο σε PDD. Η PDD είναι μία από τις δημοφιλέστερες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα, έχοντας πάνω από 900.000.000 χρήστες και πουλά στο ηλεκτρονικό κατάστημα, σχεδόν τα πάντα, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές.
Από τότε που κυκλοφόρησε, τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εφαρμογή έχει «κατέβει» σε κινητά, πάνω από 100.000.000 φορές.
Πολλοί καταναλωτές αναρωτιούνται αν η εφαρμογή αυτή αλλά και η Shein είναι απάτες, ή αν αξίζουν. Πολλοί Έλληνες youtubers, αγόρασαν μεγάλες παρτίδες από προϊόντα, για να εξακριβώσουν, τι ακριβώς συμβαίνει. Η αλήθεια είναι, ότι οι περισσότεροι βρήκαν ότι τα πολλά από τα προϊόντα που αγόρασαν ήταν όπως τα περίμεναν και τελικά άξιζε η αγορά τους, ενώ αρκετά τους απογοήτευσαν.
Η επιτυχία του Temu, σε σχέση με τις άλλες ηλεκτρονικές πλατφόρμες, έγκειται και στο γεγονός ότι συνδύασε όλα τα προϊόντα, που πωλούν άλλες πλατφόρμες. Όπως για παράδειγμα τα προϊόντα μόδας, στα οποία έχει επικεντρωθεί, η πλατφόρμα Shein και τα προϊόντα στα οποία εξειδικεύεται η Amazon.
Οι εκπρόσωποι της ίδια της εταιρείας, θεωρούν την επιτυχία τους, προϊόν της σύνδεσης των πελατών της απευθείας με τους προμηθευτές.
Η επιτυχία στην Αμερικανική αγορά, έφερε αντιδράσεις. Αρμόδια επιτροπή στην Βουλή των Αντιπροσώπων, υποστήριξε ότι η Temu, λειτουργεί στις ΗΠΑ βάσει ενός νομικού κενού. Που επιτρέπει να γίνονται εισαγωγές προϊόντων, κάτω από 800 δολάρια, χωρίς φόρους.
Οι ειδικοί στο εξωτερικό και την Ελλάδα, προειδοποιούν για μεγάλα κενά ασφαλείας, σε κινητά που χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Ο κ. Βασιλάκος, θεωρεί τη συγκεκριμένη εφαρμογή, μη ασφαλή για κινητά, αφού όπως υπογραμμίζει «καταγράφει τα πάντα και μάλιστα σε πραγματικό χρόνο».