Τμήμα Πρωινής Υποδοχής: 7.45-8.30 με χρόνο προσέλευσης 7.45-8.00
Πρωινό Υποχρεωτικό Τμήμα: 8.30-13.00 με χρόνο προσέλευσης 8.15-8.30 και ώρα αποχώρησης 13.00
Απογευματινό Ολοήμερο τμήμα: 13.00-16.00 με ώρα αποχώρησης 16.00
Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου: 16.00- 17.30 με ώρα αποχώρησης 17.30
Ως προς την προσέλευση - σχόλασμα και την λειτουργία του Νηπιαγωγείου αλλά και του ολοήμερου Νηπιαγωγείου οι γονείς θα πρέπει να έχουν κατά νου τις εξής παραμέτρους:
Στα 1/θέσια νηπιαγωγεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοημέρου Προγράμματος είναι 5 (νήπια/προνήπια). Στα διθέσια νηπιαγωγεία και άνω, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών είναι δέκα πέντε (15) ανά τμήμα σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020 (Α΄ 111).
Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι πέντε (5) νήπια/προνήπια. Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Το ωράριο στα Δημοτικά και στα Ολοήμερα Δημοτικά
Οι μαθητές Δημοτικού κάνουν μάθημα από τις 8:15 μέχρι τις 13:15. Παράλληλα στα Δημοτικά δύναται να συγκροτείται τμήμα Πρωινής Ζώνης (7:00’- 8:00’), για υποδοχή (7:00’- 7:15’) και ώρα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (7:15’- 8:00’), μια παροχή που καταγράφεται σε σχολεία, όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη. Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές/τριες οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο Ολοήμερo Πρόγραμμα.
Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής Ζώνης είναι οι 10 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω. Ενδεικτικά το πρόγραμμα που καλείται να φέρει κάθε μέρα εις ένας μαθητής Δημοτικού είναι το κάτωθι:
07.00 – 07.15 15′ Υποδοχή μαθητών/τριών Πρωινής Υποδοχής
07.15 – 08.00 45′ Πρωινή Ζώνη
08.00 – 08.15 15′ Προσέλευση μαθητών/τριών
08.15 – 09.00 45′ 1η διδακτική ώρα
09.00 – 9.40 40′ 2η διδακτική ώρα
09.40 – 10.00 20′ Διάλειμμα
10:00 – 10:45 45′ 3η διδακτική ώρα
10:45 – 11:30 45′ 4η διδακτική ώρα
11:30 – 11:45 15′ Διάλειμμα
11:45 – 12:25 40′ 5η διδακτική ώρα
12:25 – 12.35 10′ Διάλειμμα
12:35 – 13:15 40′ 6η διδακτική ώρα
13.15 – 13.20 5′ Αποχώρηση μαθητών/τριών Πρωινού Προγράμματος
13:20- 17:30– Μετάβαση μαθητών/τριών Ολοήμερου Προγράμματος
Τι ισχύει για το Ολοήμερο Δημοτικό και το Αναβαθμισμένο Ολοήμερο
Για το σχολικό έτος 2025-26, η αποχώρηση των μαθητών των Δημοτικών Σχολείων που παρακολουθούν το πρόγραμμα του αναβαθμισμένου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου καθορίζεται ως εξής:
Στις 14:55, με τη λήξη της 1ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.
Στις 15:50, με τη λήξη της 2ης διδακτικής ώρας της 2ης ζώνης.
Στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος.
Ενώ αντίστοιχα για τους μαθητές του απλού ολοήμερου προγράμματος η αποχώρηση των μαθητών συνεχίζεται και την φετινή σχολική χρονιά με τα περσινά δεδομένα. Η αποχώρηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος μπορεί να γίνει:
Με τη λήξη του ολοήμερου προγράμματος (16:00),
Με τη λήξη της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15.00), εφόσον έχει συμπεριληφθεί στην αρχική δήλωση εγγραφής.
Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00), ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.
Με 13 μέρες μαθημάτων ξεκινά η σχολική χρονιά
Η φετινή σχολική χρονιά σύμφωνα με τον επίσημο προγραμματισμό θα έχει 167 μέρες μαθημάτων. Η αυλαία των μαθημάτων ξεκινά την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθούν ε ολοκληρωθεί τη Δευτέρα 15 Ιουνίου για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά. Για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, η χρονιά θα έχει διαφορετικό χρονοδιάγραμμα λήξης μαθημάτων και εξετάσεων που παραδοσιακά θα γνωστοποιηθεί στα μέσα της χρονιάς.
Η ιδιότυπη σχολική μέρα με υποχρεωτική παρουσία αλλά απουσία μαθημάτων
Ο φετινός Σεπτέμβρης έχει 13 μέρες μαθημάτων και αποτελεί τον δεύτερο μήνα με τις λιγότερες σχολικές μέρες μετά τον Ιούνιο που παραδοσιακά κρατά τα σκήπτρα με μόλις 9 μέρες. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον πρώτο σχολικό μήνα έχουμε και την ιδιότυπη σχολική αργία των τελευταίων ετών με τους μαθητές ανήμερα της τελευταίας Παρασκευής του Σεπτέμβρη να συμμετέχουν στον εορτασμό της 11ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού - Ευρωπαϊκής Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού.
Οι μαθητές θα την γιορτάσουν την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου. Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος οι μαθητές καλούνται να προσέλθουν κανονικά στο σχολείο όμως το πρόγραμμα εκείνης της μέρας δεν προβλέπει μαθήματα παρά μόνο δραστηριότητες, δράσεις και εκδηλώσεις που προωθούν την κουλτούρα και την φιλοσοφία του αθλητισμού στο χώρο του σχολείου.
Τις επόμενες μέρες θα εκδοθεί και σχετική εγκύκλιος από το αρμόδιο Υπουργείο όπου θα δίνεται το πλαίσιο των εκδηλώσεων που θα διεξαχθούν για τον 11ο εορτασμό της σχολικής αυτής μέρας. Και δεδομένου ότι πάντα ο εορτασμός «πέφτει» Παρασκευή δημιουργείται ένα τριήμερο ανάπαυλας και ξεκούρασης με τις σχολικές υποχρεώσεις να επιστρέφουν από την Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου.
«Καμπανάκι» του Υπουργείου για τις εργασίες στο σπίτι για τους μαθητές Δημοτικού
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου από την 1η Σεπτεμβρίου και πριν την έναρξη των μαθημάτων, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, γίνονται όλες οι απαραίτητες προπαρασκευαστικές ενέργειες που σχετίζονται με την οργάνωση και λειτουργία του σχολείου, καθώς και τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου.
Ανήμερα της 11ης Σεπτεμβρίου τελείται ο καθιερωμένος αγιασμός, δίνονται οδηγίες για θέματα που αφορούν στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και στη γενικότερη λειτουργία του σχολείου και οι μαθητές παραλαμβάνουν τα βιβλία τους και αποχωρούν.
Τι ισχύει για τις εργασίες στο σπίτι για τους μαθητές Δημοτικού
Μετά τον αγιασμό οι μαθητές θα μπουν σε τροχιά διαβάσματος και σχολικής ρουτίνας καθώς θα ξεκινήσουν από την Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου οι παραδόσεις μαθημάτων. Αναμένεται τις προσεχείς μέρες να δοθεί από πλευράς Υπουργείου η εγκύκλιος που θα ορίζει την λειτουργία των Δημοτικών Σχολείων και θα καθορίζει όλους τους όρους που αφορούν τη σχολική ζωή των μαθητών της Πρωτοβάθμιας. Μεταξύ άλλων θα υπάρχει η απαραίτητη μνεία για τις εργασίες κατ' οίκον και την σχετική σύσταση προς τους εκπαιδευτικούς για το πώς θα πρέπει να τις διαχειρίζονται. Σύμφωνα με τα ισχύοντα των τελευταίων ετών «οι εκπαιδευτικοί των σχολείων αναφορικά με τις κατ’ οίκον εργασίες, λαμβάνουν υπόψη ότι πρέπει να αποφεύγεται το πλήθος των εργασιών, οι οποίες δε συμβάλλουν στην ποιοτική πρόσληψη της γνώσης, στην ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης και σίγουρα δεν υποβοηθούν τον/την μαθητή/τρια στην οικοδόμηση τόσο των κατώτερων (γνώση, κατανόηση, εφαρμογή) όσο και των ανώτερων (ανάλυση, σύνθεση, αξιολόγηση) βαθμίδων της γνωστικής ταξινομίας.Επισημαίνεται ότι οι φωτοτυπημένες εργασίες πρέπει να περιορίζονται στο ελάχιστο δυνατό.»