Αλλαγές στον τρόπο εξέτασης για διπλώματα οδήγησης φέρνει το πολυνομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή, οι οποίες αναμένεται να ισχύσουν από την 1η Μαΐου 2018. Ωστόσο, έως τότε παρατείνεται για ακόμη μία φορά η προθεσμία παροχής του επιδόματος στους εξεταστές υποψήφιων οδηγών για την παρουσία τους σε τουλάχιστον έξι εξετάσεις μηνιαίως. Οι εξεταστές, που στην πλειονότητά τους αποτελούν υπαλλήλους των Περιφερειών, θα συνεχίσουν να λαμβάνουν το σχετικό επίδομα των 240 ευρώ έως τις 30 Απριλίου, το οποίο θα κοστίσει συνολικά στον κρατικό προϋπολογισμό 1,3 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι οι εξεταστές, μετά την ψήφιση του νόμου που απαγόρευε τη δυνατότητα καταβολής επιδομάτων, είχαν προχωρήσει σε πολύμηνες κινητοποιήσεις με αποχή από τα καθήκοντά τους, κάτι που οδήγησε σε χάος το σύστημα χορήγησης διπλωμάτων. Υπό το βάρος του παγώματος των εξετάσεων υποψήφιων οδηγών το υπουργείο Υποδομών προχώρησε σε αναδρομική παροχή του επιδόματος, το οποίο σε πρώτη φάση αφορούσε το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2017. Τον Μάιο ωστόσο προχώρησε σε εκ νέου παράταση χορήγησης του επιδόματος μέχρι τέλος του έτους και τώρα έως τον Απρίλιο 2018.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 219 του πολυνομοσχεδίου προβλέπει τέλος στις παραστάσεις και νέο σύστημα εξετάσεων, οι οποίες θα γίνονται με τη χρήση του ίντερνετ και άλλων τεχνολογικών μέσων.
Εξάλλου, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης, περιγράφοντας τον νέο τρόπο εξετάσεων, ανέφερε ότι θα δημιουργηθεί ένα control system, για τον έλεγχο της όλης διαδικασίας των εξετάσεων, με στόχο ο εξεταστής να βρίσκεται σε απόσταση από τον εξεταζόμενο.
Παράλληλα θα ελέγχεται ηλεκτρονικά όλη η διαδικασία πριν από τις εξετάσεις, δηλαδή στα υποχρεωτικά μαθήματα που πρέπει να κάνει ο υποψήφιος για το δίπλωμα.
Σκοπός είναι να εξαλειφθεί το φαινόμενο της έκδοσης διπλωμάτων με χρηματισμό του εξεταστή.
Με την ψηφιοποίηση των σχολών οδήγησης θα υπάρχει αυστηρός έλεγχος των μαθημάτων για την πιστοποίηση των υποχρεωτικών ωρών διδασκαλίας μέσω συστήματος που θα ελέγχει την παρουσία των εκπαιδευόμενων στον χώρο διδασκαλίας.
Εντός μίας ώρας
Επίσης, σημαντικές αλλαγές για την οδική βοήθεια προβλέπει το πολυνομοσχέδιο, όπου με διατάξεις του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών πραγματοποιείται αναθεώρηση του πλαισίου λειτουργίας των εταιρειών οδικής βοήθειας.
Πλέον, μεταξύ των αλλαγών που επέρχονται είναι και η υποχρέωση της εταιρείας οδικής βοήθειας να πηγαίνει στο σημείο που καλεί ο πελάτης της το αργότερο εντός μίας ώρας απ’ τη στιγμή που θα ειδοποιηθεί.
Μάλιστα υπάρχει η πρόβλεψη για πρόστιμα από 5.000 ως 20.000 για τις εταιρείες που δεν εκπληρώνουν τις κατά τον νόμο υποχρεώσεις τους ή τις εκπληρώνουν με τρόπο πλημμελή.
ΚΤΕΛ
Tην καθιέρωση της υποχρέωσης καταχώρισης σε πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, των υπερωριών του προσωπικού, των ημερήσιων στοιχείων προσωπικού και δρομολογίων για κάθε λεωφορείο των ΚΤΕΛ και των τουριστικών λεωφορείων, προβλέπει ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου.