Συνολικές προβολές σελίδας

2,217,936

Translate

ΧΡΉΣΙΜΑ ΘΈΜΑΤΑ

FAST FERRIES: Δελτίο Τύπου δρομολογίων Β. Αιγαίου έως 10/5

Δείτε τα δρομολόγια των γραμμών Αλεξανδρούπολη Σαμοθρακη και Αλεξανδρούπολη- Σαμοθρακη - Λήμνο - Αγ. Ευστράτιο- Λαύριο

13 Μαρτίου, 2025

Στ. Γκίκας (ΥφΝΑΝΠ): Διεκδικούμε από την Ε.Ε. ένα ειδικό τομεακό πρόγραμμα για τη νησιωτικότητα - Μ. Ι. επιβατών πρόθεση να είναι άμεσα καταβλητέο, με έκπτωση στο εισιτήριο // Σχόλιο

Την στρατηγική για τη νησιωτικότητα, τη διασφάλιση της ανθεκτικότητας και τη βιωσιμότητα των νησιών, επεσήμανε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, στην συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Υποεπιτροπής Νησιωτικών Περιοχών της Βουλής.

Ειδικότερα, ο κ. Γκίκας, αποδεχόμενος την πρόσκληση του Προέδρου της Επιτροπής, κ. Μάνου Κόνσολα, ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής, επισημαίνοντας την σημασία του σχεδιασμού και της εφαρμογής των συγκεκριμένων πολιτικών, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση της Ν.Δ. έχει θεσμοθετήσει και κατοχυρώσει, με τον Ν.4832/2021 την ολοκληρωμένη θαλάσσια στρατηγική για το νησιωτικό χώρο, δημιουργώντας το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο, για την επιτάχυνση των αναγκαίων πρωτοβουλιών όσον αφορά στη νησιωτικότητα, στη θαλάσσια οικονομία και στη γαλάζια ανάπτυξη.

Με οδηγό το πλαίσιο που ορίσθηκε το 2021, τόνισε ότι: «Έκτοτε το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ακολουθεί μια ολιστική προσέγγιση αντιμετώπισης των προκλήσεων που παρουσιάζονται στον νησιωτικό χώρο, πάντα σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, τις τοπικές κοινωνίες και τα νησιωτικά Επιμελητήρια».

Αναφερόμενος στις άγονες γραμμές, τόνισε ότι: «Τα επόμενα χρόνια, η κατάσταση θα έχει βελτιωθεί κατά πολύ, επειδή θα υλοποιηθεί η εμβληματική δράση για την προσβασιμότητα των νησιών, με την ανάπτυξη του συστήματος των θαλασσίων μεταφορών, σε συνδυασμό με την προώθηση πράσινων τεχνολογιών για την ακτοπλοΐα. Το έργο θα υλοποιηθεί ως ΣΔΙΤ και θα έχει προϋπολογισμό περίπου 1 δις ευρώ, από τα οποία τα μισά θα είναι δημόσια δαπάνη».

Τόνισε ότι, στόχος του Υπουργείου είναι οι συμβάσεις στα “πράσινα” αυτά πλοία, να είναι 12ετούς διάρκειας, ενώ η ναυπήγηση των “πράσινων” πλοίων θα υλοποιηθεί μέσω συνεργατικών σχημάτων που αφορούν την παραγωγή ναυτιλιακού εξοπλισμού και τις υπηρεσίες ναυπηγοεπισκευής.

Αναφερόμενος στις λιμενικές υποδομές της Χώρας, ο κ. Γκίκας τόνισε ότι από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2021-2027 και από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχουν εξασφαλιστεί κονδύλια ύψους 440 εκ. Ευρώ, όπου προβλέπονται σημαντικές παρεμβάσεις σε 40 λιμένες της χώρας.

«Με την αναβάθμιση των λιμένων θα τονωθεί η ανταγωνιστικότητά τους και η τοπική οικονομία» ,τόνισε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο επιχειρήσεων, σημείωσε ότι αυτό θα εξορθολογιστεί πάνω σε 4 άξονες:

- Την κλαδική και χωρική εξειδίκευση του μέτρου ώστε να στηριχθούν συγκεκριμένοι κλάδοι που πλήττονται περισσότερο,

- Την άμεση εκκίνηση του προγράμματος της νησιωτικής επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα στις νησιωτικές επιχειρήσεις,

- Στη δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών κόστους πρώτων υλών και υπηρεσιών, ώστε να υπάρχει συστηματικότητα στην παρατήρηση και ανάλυση του κόστους του νησιωτικού επιχειρείν και

- Στη διάκριση του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τα μικρά νησιά, με θέσπιση ειδικού μέτρου για πάγια ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, με 12μηνη λειτουργία.

Όσον αφορά στο Μεταφορικό Ισοδύναμο επιβατών, ο κ. Γκίκας ανακοίνωσε την πρόθεση του Υπουργείου να είναι άμεσα καταβλητέο, με έκπτωση στο εισιτήριο.

Τέλος, αναφέρθηκε στην διεκδίκηση ενός Ειδικού Τομεακού Προγράμματος από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη νησιωτικότητα.

«Η πολιτική συνοχής της Ευρώπης οφείλει να ενσωματώσει τη νησιωτικότητα ως διακριτό στόχο» ,τόνισε και εξέφρασε την πεποίθηση ότι : «Στην επόμενη προγραμματική περίοδο, το Τομεακό Πρόγραμμα για τη νησιωτικότητα, θα γίνει πράξη».

Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής


Ι. Β.: Θετικά όσα είπε ο Υφυπουργός βέβαια όλα αυτά είναι ώρες ή μέρες πριν από έναν μεγάλο ανασχηματισμό... Μακάρι λοιπόν να υπάρξει συνέχεια και συνέπεια, αλλά στην Ελλάδα είμαστε... Ας κρατάμε μικρό καλάθι, ως συνήθως...

Θα παρατηρήσω δύο σημεία.

1. Οι συμβάσεις 12ετους διάρκειας, δεν μου αρέσουν... Παρακαήκαμε εδώ στην Σαμοθράκη, στον χυλό μιας 10ετους συμβάσεως και φυσάμε και το γιαούρτι... Άδικο έχουμε... Θα μου πείτε, δεν είναι όλοι το ίδιο και πως έτσι δίνουν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου... Σωστά και τα δύο, αλλά είπαμε, ο χυλός και το γιαούρτι...

2. Μακάρι να εφαρμοστεί η άμεση έκπτωση του Μεταφορικού Ισοδύναμου κατά την αγορά του εισιτηρίου, θα είναι ότι πιο σωστό έχει γίνει όσον αφορά το συγκεκριμένο μέτρο.

Αναγνώστες

AddToAny

Τι γράφουν ελληνικά sites & blogs

myblogs.gr