Με αξίωσε ο Θεός και στη δεκαετία που πέρασε γνώρισα λειτουργικές χαρές αλλά και διοικητικές πικρίες. Τα δέχτηκα όλα με ευχαρίστηση σαν δώρα του Χριστού. Μακάρι να ωφεληθώ απ' αυτά και να μην βλάψω την Εκκλησία Του. Όμως, ο ρόλος του Επισκόπου στις ακριτικές Επαρχίες οφείλει να διευρύνεται και σε κοινωνικά ζητήματα και να εγγίζει πολιτικά και εθνικά θέματα. Μας ζητούν πολλά και επιλεκτικά πράγματα και μας αναγκάζουν να σχοινοβατούμε με ένα ψυχικό βάρος που το σηκώνουμε μέχρι να μας γονατίσει.
- Πως βιώνει η Θράκη των κοινωνικών και θρησκευτικών ιδιαιτεροτήτων, τις συνέπειες της κρίσης; Ποιος νομίζετε πως είναι ο κίνδυνος που ελοχεύει;
Λόγω ελλείψεως επιχειρήσεων και βιοτεχνιών, η Θράκη βυθίζεται στην κρίση περισσότερο από την υπόλοιπη Χώρα. Η επαγγελματική μετανάστευση επιδεινώνει το δημογραφικό ζήτημα, το οποίο στη βόρεια Ελλάδα παίρνει εξαιρετικά τραγικές διαστάσεις, λόγω του όγκου των βαλκανικών λαών που σπεύδουν να βγουν στην Άσπρη Θάλασσα. Μετά το Μάαστριχτ, αυτό είναι φυσικό και αναπόφευκτο, όμως ο ελληνικός πληθυσμός δεν πρέπει να εκλείψει τελείως από την ενδοχώρα. Η Ευρώπη δεν μας έπεισε ότι θα χειριστεί με ιστορική δικαιοσύνη τους αλυτρωτισμούς των Βαλκανίων που ξαναφουντώνουν. Χρειάζεται να ληφθούν μέτρα, πριν γείρει η πλάστιγγα. Υπάρχουν λύσεις, ελληνικές και ευρωπαϊκές που μπορούν να ανατρέψουν την πορεία της Χώρας από το να καταντήσει «αττική πόλη-κράτος».
- Μετά τις ευρωεκλογές σημειώσατε, ότι «η Μειονότητα της Θράκης έχει ενιαία εκλογική συμπεριφορά, είναι γκετοποιημένη όμηρος μιας ηγετικής μουσουλμανικής ελίτ, πλήρως υποταγμένη στις απαιτήσεις του Προξενείου». Ποια είναι συγκεκριμένα τα βήματα που πρέπει να κάνει το ελληνικό κράτος, για να υποστηρίξει τα συμφέροντά του στη Θράκη;
Προσέξτε, πόσα γίνονται γύρω μας και με τί προεκτάσεις. Μέσα σ’ αυτό το γεωπολιτικό πλάνο που ούτως ή άλλως θα αλλάξει το χάρτη της περιοχής, η Θράκη διατηρεί ένα άριστο μοντέλο συνύπαρξης και συνεργασίας χριστιανικού και μουσουλμανικού πληθυσμού. Αν το Κράτος μας ολιγωρίσει, τότε οι μουσουλμανικοί χαλιφατισμοί από την Ανατολή και οι προετοιμαζόμενοι θρησκευτικοί πόλεμοι από τη Δύση, θα μας μεταχειριστούν ως θρυαλλίδα. Γι’ αυτό η πολιτική μας δεν πρέπει να «χαρίσει» τους μουσουλμάνους έλληνες πολίτες στους Εμπόρους των Εθνών. Ξέρει καλά τα καταστροφικά λάθη του παρελθόντος, υποθέτω ότι αποκωδικοποίησε τα πρόσφατα αποτελέσματα του DEP, οσφραίνεται την ευνοϊκή περιρρέουσα ευρωπαϊκή ατμόσφαιρα, λοιπόν, ας πράξει.
- Πολύ συχνά ως Μητρόπολη έχετε υποστηρίξει και στηρίξει καινοτόμες δράσεις και εκδηλώσεις σύγχρονης κατεύθυνσης . Πρόσφατα την ημερίδα για τη συμπεριφορά στο διαδύκτιο, την παρουσίαση του βιβλίου με θέμα «Έρωτας και Σεξουαλικότητα» του Χρ. Σταμούλη, κ.ά. Βρίσκετε, μήπως, καρπούς αλήθειας στο φοιτητικό σύνθημα: «χθες οι παπάδες, σήμερα οι επιστήμονες»;
Να αρχίσω από το σύνθημα που λέτε. Όντως «πνίξαμε» τους νέους ανθρώπους με τις απολυτότητες και τις βεβαιότητές μας. Ενω το Ευαγγέλιο προτείνει την ελευθερία του πνεύματος, εμείς οι «παπάδες» δεν αφήνουμε να αναπτυχθεί καμμιά ικμάδα αντίθεσης και διαφοροποίησης και πνίγουμε με το δογματισμό μας κάθε τι καινούργιο. Σήμερα το ίδιο σφάλουν οι επιστήμονες που θεωρούν ο καθένας την άποψή του αλάθητη και μοναδική! Γι’ αυτό υποπτεύομαι ότι χρειάζεται να βάλουμε στο τραπέζι των κοινωνικών συζητήσεων τα πάντα. Η Εκκλησία δεν πρέπει να φοβάται. Είναι ο νικητής της ιστορίας και του κόσμου. Δεν έχει ανάγκη φρυκτωρούς και δικηγόρους. Η αλήθεια για μας δεν είναι κατάσταση, είναι πρόσωπο. Έτσι προχωρήσαμε στην απενοχοποίηση του διαδικτύου με την Ημερίδα: «Ασφαλές διαδίκτυο» και στην παρουσίαση του συλλογικού τόμου «Έρωτας και σεξουαλικότητα». Αν κλείσουμε την πόρτα μας στην κάθε «πλάνη», τότε θα μείνει έξω από το σπίτι μας και η αλήθεια.
- Αν σήμερα αποστέλλατε μια επιστολή προς τον υπουργό Οικονομικών, όπως και κατά το παρελθόν έχετε πράξει, τι θα επισημαίνατε;
Είναι ανάγκη να ειπωθεί στο λαό μας η αλήθεια. Ας μην φοβούνται να το τολμήσουν οι πολιτικοί μας. Εξάλλου οι Έλληνες επιδείξαμε τόση σοβαρότητα και ψυχραιμία στην μέχρι τώρα κρίση. Το να καλλιεργούνται ψευδαισθήσεις είναι πια εγκληματικό. Λοιπόν: η κρίση πρέπει να ολοκληρωθεί, ο πρωτογενής μας τομέας πρέπει να συρρικνωθεί, η αστική τάξη πρέπει να λιγοστεύσει, τα εθνικά μας σύνορα θα αυξομειωθούν ανάλογα με τις συμμαχίες που θα συνάψουμε με τους γείτονές μας, τα σχολεία μας πρέπει να δίνουν γενικές και θολές γνώσεις αποκλείοντας την είσοδο στα ΑΕΙ, τα Πανεπιστήμια μας θα τροφοδοτούν όλη την Ευρώπη. Όσο κρύβουμε την προδιαγεγραμμένη αυτή πορεία, θα μας πονάει ο τοκετός που μας φέρνει στην «νέα Ελλάδα», για την οποία ομιλούν συγκεκαλυμμένα οι πολιτικοί μας. Νομίζω ότι η αλήθεια θα μας ελευθερώσει και θα μας προσγειώσει μαλακά. Κι όταν αποδεχτούμε την αλήθεια, τότε ως Ορθόδοξοι Έλληνες έχουμε την δυναμική να επικρατήσουμε και να επιβληθούμε σε ό,τι καινούργιο υπάρξει γύρω μας.
- Τα ρούχα δεν κάνουν τον παπά είχατε πει στο παρελθόν, αναζητώντας εθελοντές πολίτες για να εκτελέσουν χρέη ιερέα. Τον κληρικό κάθε βαθμίδας, τι τον κάνει κληρικό;
Είτε το θέλουμε είτε όχι, οι κληρικοί θα έχουμε ρόλο στο αύριο της ευρωπαϊκής Ελλάδος. Αρκεί να γίνουμε «παπάδες» του λαού μας, δηλ. πατέρες του. Ως «εθνάρχες, ως κοινωνιολόγοι, ως ψυχολόγοι, ως μάνατζερ, ως χρηματιστές και ως κομματάρχες», αποτύχαμε τραγικά. Είναι καιρός να βγάλουμε τις άσπρες μπλούζες και τις μαγειρικές ποδιές και να φορέσουμε μόνιμα τα πετραχήλια μας. Να ξεχάσουμε το ωραιοποιημένο αυτοκρατορικό παρελθόν μας, να ξεφορέσουμε την πανοπλία των βεβαιοτήτων μας, να βγούμε από το κάστρο μας και να πλησιάσουμε τον κόσμο. Να μιλήσουμε τον σύγχρονο άνθρωπο στη γλώσσα του, να τον αναπαύσουμε, να τον παρηγορήσουμε, να του χαμογελάσουμε και να τον συντροφεύσουμε στα λάθη του. Φεύγοντας, να τον πάρουμε μαζί μας, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, για να του δείξουμε ή για να μας δείξει το Χριστό. Έτσι μας χρειάζεται η Ευρώπη. Αν αργήσουμε θα μας προσπεράσει και θα συνεχίσει τον κατήφορικό της δρόμο, μαζί μας.
www.imalex.gr/3428D440.el.aspx#sthash.TmLaahAl.dpuf