ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Με αφορμή την πληρότητα σε επιβάτες που παρουσιάστηκε χθες, στο δρομολόγιο των 16:00 από Αλεξανδρούπολη προς Σαμοθράκη του Ε/Γ – Ο/Γ ΣΑΟΣ ΙΙ, τις αντιδράσεις που ακολούθησαν εκ μέρους των μη εξυπηρετηθέντων επιβατών στο εκδοτήριο εντός του Λιμένα Αλεξανδρούπολης, αλλά και τις κακόβουλες δημοσιεύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους γνωστούς πολέμιους της SAOS FERRIES, κάποιοι εκ των οποίων υπερέβαλαν εαυτόν όντες παρόντες, επιθυμώντας να ταξιδέψουν με το ανωτέρω δρομολόγιο, ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό για τα εξής:
Το ΣΑΟΣ ΙΙ όπως κάθε επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο ανά τον κόσμο, φέρει επ’ αυτού τα προβλεπόμενα σε είδος και αριθμό σωστικά μέσα, ανάλογα της μεταφορικής του ικανότητας σε επιβάτες. Τα μέσα αυτά, βάσει των ισχυόντων κανονισμών ασφάλειας, εξάγονται του πλοίου προς επιθεώρηση κάθε χρόνο, σύμφωνα με την ημερομηνία πρώτης τοποθέτησής τους.
Το σύνολο των επιβατηγών πλοίων πραγματοποιούν την εν λόγω επιθεώρηση κατά τη διάρκεια της προβλεπόμενης βάσει νομοθεσίας ετήσιας ακινησίας τους που δύναται να διαρκέσει έως και δύο (2) μήνες. Κάτι που, όπως και κατά το παρελθόν έχουμε δηλώσει, αυτονόητα δεν βρίσκει εφαρμογή στην περίπτωση του ΣΑΟΣ ΙΙ, όντας το μοναδικό προς το παρόν πλοίο που είναι δρομολογημένο στην γραμμή Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη. Επιλέγεται λοιπόν από την εταιρεία μας, παρά το μεγαλύτερο κόστος λόγω της αναγκαστικής αποστολής των σωστικών μέσων στον Πειραιά, η επιθεώρηση αυτών σε δύο περιόδους (ανά πλευρά του πλοίου) κατά τη διάρκεια που παραμένει δρομολογημένο. Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξαγωγής, επιθεώρησης και επανατοποθέτησής τους ανέρχεται σε είκοσι (20) περίπου ημέρες ανά πλευρά, ήτοι σαράντα (40) ημέρες συνολικά. Για το διάστημα αυτό, δεδομένης της υποχρεωτικής αναλογίας σωστικών μέσων και επιβατών, το πλοίο δύναται να επιβιβάζει σε κάθε δρομολόγιό του περίπου τον μισό από τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών.
Η χρονική περίοδος διεξαγωγής της διαδικασίας επιθεώρησης των σωστικών μέσων προγραμματίζεται από την εταιρεία μας σε συνάρτηση με την ημερομηνία λήξης των πιστοποιητικών τους αλλά και με γνώμονα την αποφυγή χρονικών περιόδων με υψηλή τουριστική κίνηση (καλοκαίρι, επίσημες και τοπικές αργίες, σχολικές εκδρομές, εκλογές, συνέδρια κ.λ.π.) και δυσμενείς καιρικές συνθήκες (χειμώνας).
Η χθεσινή πληρότητα του πλοίου και οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκ μέρους των «μονίμων σωτήρων» του νησιού, μας δίνει την ευκαιρία να αναφερθούμε στο μόνιμο, δυστυχώς, φαινόμενο της αντιμετώπισης του μεταφορικού μέσου που λέγεται πλοίο ως αστικό λεωφορείο, από μικρή μερίδα επιβατών. Θεωρείται, πιθανώς, εκ μέρους τους πως το νησί της Σαμοθράκης δεν είναι ικανό να γεμίσει ένα πλοίο του μεγέθους του ΣΑΟΣ ΙΙ. Και όχι μόνο τον μήνα Σεπτέμβριο αλλά και κατά τις περιόδους με αναμενόμενη μεγάλη κίνηση. Άραγε με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζουν τα λοιπά μεταφορικά μέσα (ΚΤΕΛ, τρένο, αεροπλάνο); Και τι συμβαίνει εάν εμφανιστούν λίγα λεπτά πριν την αναχώρηση του οποιουδήποτε εξ αυτών μεταφορικού μέσου και δεν μπορέσουν να εξυπηρετηθούν λόγω πληρότητας; Βάλουν κατά της ιδιοκτήτριας εταιρείας που δεν έβαλαν στο δρομολόγιο το μεγάλο αεροσκάφος ή ένα – δυο βαγόνια επιπλέον στο τρένο; Που δεν τους ενημέρωσε με ανακοίνωση η εταιρεία να βιαστούν να κλείσουν εισιτήριο επειδή το αεροπλάνο θα είναι μικρό και όχι μεγάλο;
Το πρόβλημα λοιπόν λέγεται ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΤΗ. Ευτυχώς λίγοι την έχουν! Φαντάζεστε όμως τι θα συνέβαινε εάν όλοι οι επιβάτες εμφανίζονταν στο λιμάνι, στο αεροδρόμιο, στο σταθμό την τελευταία στιγμή; Και δεν αναφερόμαστε στο πρόστιμο που μόνο στον τομέα της ακτοπλοϊας θα επιβληθεί στην εταιρεία για την καθυστέρηση στον απόπλου. Αναφερόμαστε στην στέρηση της δυνατότητας της ακτοπλοϊκής, αεροπορικής, σιδηροδρομικής και οδικών μεταφορών εταιρείας να προγραμματίσει επιπλέον δρομολόγιο, μεγαλύτερο αεροσκάφος, επιπλέον βαγόνια και μεγαλύτερο λεωφορείο.
Όσον αφορά δε την αιτία του «κακού» για τα όσα δεινά της Σαμοθράκης, η «καραμέλα» που ακούει στο όνομα SAOS FERRIES προφανώς θα συνεχιστεί από τους γνωστούς επίδοξους τοπικούς άρχοντες. Εύκολη λύση, απόντος ενός καθρέφτη.
Το Διοικητικό Συμβούλιο
Σαμοθράκη, 23 Σεπτεμβρίου 2016
Με αφορμή την πληρότητα σε επιβάτες που παρουσιάστηκε χθες, στο δρομολόγιο των 16:00 από Αλεξανδρούπολη προς Σαμοθράκη του Ε/Γ – Ο/Γ ΣΑΟΣ ΙΙ, τις αντιδράσεις που ακολούθησαν εκ μέρους των μη εξυπηρετηθέντων επιβατών στο εκδοτήριο εντός του Λιμένα Αλεξανδρούπολης, αλλά και τις κακόβουλες δημοσιεύσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης από τους γνωστούς πολέμιους της SAOS FERRIES, κάποιοι εκ των οποίων υπερέβαλαν εαυτόν όντες παρόντες, επιθυμώντας να ταξιδέψουν με το ανωτέρω δρομολόγιο, ενημερώνουμε το επιβατικό κοινό για τα εξής:
Το ΣΑΟΣ ΙΙ όπως κάθε επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο ανά τον κόσμο, φέρει επ’ αυτού τα προβλεπόμενα σε είδος και αριθμό σωστικά μέσα, ανάλογα της μεταφορικής του ικανότητας σε επιβάτες. Τα μέσα αυτά, βάσει των ισχυόντων κανονισμών ασφάλειας, εξάγονται του πλοίου προς επιθεώρηση κάθε χρόνο, σύμφωνα με την ημερομηνία πρώτης τοποθέτησής τους.
Το σύνολο των επιβατηγών πλοίων πραγματοποιούν την εν λόγω επιθεώρηση κατά τη διάρκεια της προβλεπόμενης βάσει νομοθεσίας ετήσιας ακινησίας τους που δύναται να διαρκέσει έως και δύο (2) μήνες. Κάτι που, όπως και κατά το παρελθόν έχουμε δηλώσει, αυτονόητα δεν βρίσκει εφαρμογή στην περίπτωση του ΣΑΟΣ ΙΙ, όντας το μοναδικό προς το παρόν πλοίο που είναι δρομολογημένο στην γραμμή Σαμοθράκη – Αλεξανδρούπολη. Επιλέγεται λοιπόν από την εταιρεία μας, παρά το μεγαλύτερο κόστος λόγω της αναγκαστικής αποστολής των σωστικών μέσων στον Πειραιά, η επιθεώρηση αυτών σε δύο περιόδους (ανά πλευρά του πλοίου) κατά τη διάρκεια που παραμένει δρομολογημένο. Το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξαγωγής, επιθεώρησης και επανατοποθέτησής τους ανέρχεται σε είκοσι (20) περίπου ημέρες ανά πλευρά, ήτοι σαράντα (40) ημέρες συνολικά. Για το διάστημα αυτό, δεδομένης της υποχρεωτικής αναλογίας σωστικών μέσων και επιβατών, το πλοίο δύναται να επιβιβάζει σε κάθε δρομολόγιό του περίπου τον μισό από τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών.
Η χρονική περίοδος διεξαγωγής της διαδικασίας επιθεώρησης των σωστικών μέσων προγραμματίζεται από την εταιρεία μας σε συνάρτηση με την ημερομηνία λήξης των πιστοποιητικών τους αλλά και με γνώμονα την αποφυγή χρονικών περιόδων με υψηλή τουριστική κίνηση (καλοκαίρι, επίσημες και τοπικές αργίες, σχολικές εκδρομές, εκλογές, συνέδρια κ.λ.π.) και δυσμενείς καιρικές συνθήκες (χειμώνας).
Η χθεσινή πληρότητα του πλοίου και οι αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εκ μέρους των «μονίμων σωτήρων» του νησιού, μας δίνει την ευκαιρία να αναφερθούμε στο μόνιμο, δυστυχώς, φαινόμενο της αντιμετώπισης του μεταφορικού μέσου που λέγεται πλοίο ως αστικό λεωφορείο, από μικρή μερίδα επιβατών. Θεωρείται, πιθανώς, εκ μέρους τους πως το νησί της Σαμοθράκης δεν είναι ικανό να γεμίσει ένα πλοίο του μεγέθους του ΣΑΟΣ ΙΙ. Και όχι μόνο τον μήνα Σεπτέμβριο αλλά και κατά τις περιόδους με αναμενόμενη μεγάλη κίνηση. Άραγε με τον ίδιο τρόπο αντιμετωπίζουν τα λοιπά μεταφορικά μέσα (ΚΤΕΛ, τρένο, αεροπλάνο); Και τι συμβαίνει εάν εμφανιστούν λίγα λεπτά πριν την αναχώρηση του οποιουδήποτε εξ αυτών μεταφορικού μέσου και δεν μπορέσουν να εξυπηρετηθούν λόγω πληρότητας; Βάλουν κατά της ιδιοκτήτριας εταιρείας που δεν έβαλαν στο δρομολόγιο το μεγάλο αεροσκάφος ή ένα – δυο βαγόνια επιπλέον στο τρένο; Που δεν τους ενημέρωσε με ανακοίνωση η εταιρεία να βιαστούν να κλείσουν εισιτήριο επειδή το αεροπλάνο θα είναι μικρό και όχι μεγάλο;
Το πρόβλημα λοιπόν λέγεται ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΤΗ. Ευτυχώς λίγοι την έχουν! Φαντάζεστε όμως τι θα συνέβαινε εάν όλοι οι επιβάτες εμφανίζονταν στο λιμάνι, στο αεροδρόμιο, στο σταθμό την τελευταία στιγμή; Και δεν αναφερόμαστε στο πρόστιμο που μόνο στον τομέα της ακτοπλοϊας θα επιβληθεί στην εταιρεία για την καθυστέρηση στον απόπλου. Αναφερόμαστε στην στέρηση της δυνατότητας της ακτοπλοϊκής, αεροπορικής, σιδηροδρομικής και οδικών μεταφορών εταιρείας να προγραμματίσει επιπλέον δρομολόγιο, μεγαλύτερο αεροσκάφος, επιπλέον βαγόνια και μεγαλύτερο λεωφορείο.
Όσον αφορά δε την αιτία του «κακού» για τα όσα δεινά της Σαμοθράκης, η «καραμέλα» που ακούει στο όνομα SAOS FERRIES προφανώς θα συνεχιστεί από τους γνωστούς επίδοξους τοπικούς άρχοντες. Εύκολη λύση, απόντος ενός καθρέφτη.
Το Διοικητικό Συμβούλιο
Σαμοθράκη, 23 Σεπτεμβρίου 2016