Επανακαθορίζεται η διαδικασία ηλεκτρονικής έκδοσης και διακίνησης διοικητικών πράξεων και εγγράφων στο Δημόσιο Τομέα και ρυθμίζονται
σχετικά θέματα όπως προβλέπει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα που κατατέθηκε στην Βουλή.
Ειδικότερα ορίζεται ότι, όλες οι διαδικασίες για την έκδοση διοικητικών πράξεων και λοιπών εγγράφων από τους φορείς του δημοσίου πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), με χρήση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής και χρονοσήμανσης.
Εξαιρέσεις από την ανωτέρω ρύθμιση δύναται να ορισθούν με κ.υ.α..
Η αντίστοιχη διαδικασία μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα και τρίτων, φυσικών και νομικών προσώπων επιτρέπεται να πραγματοποιείται με χρήση Τ.Π.Ε., υπό τις οριζόμενες επιφυλάξεις.
Επίσης προβλέπεται η λειτουργία κεντρικού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (Σ.Η.Δ.Ε.), το οποίο παρέχεται ως υπηρεσία σε όλους τους φορείς του Δημοσίου, με μέριμνα των οριζόμενων αρμόδιων φορέων. Κάθε φορέας του Δημοσίου μεριμνά για την ένταξή του στο κεντρικό Σ.Η.Δ.Ε., καθώς και για την απόκτηση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (Α.Π.Ε.Δ.). Καθορίζεται ειδική ρύθμιση για τους φορείς οι οποίοι διαθέτουν ήδη Σ.Η.Δ.Ε.. Τα κοινά πρότυπα διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας των Σ.Η.Δ.Ε., καθώς και λοιπά συναφή θέματα καθορίζονται με κ.υ.α.
Παράλληλα ορίζονται οι Υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για τη διατύπωση των σχετικών προτύπων και το συντονισμό της εφαρμογής των προτεινόμενων ρυθμίσεων, καθώς και για την υποστήριξη των φορέων του δημοσίου τομέα.
Οι διατάξεις του νομοσχεδίου θα έχουν έναρξη ισχύος - σχετικά με τις παραπάνω ρυθμίσεις - για το σύνολο των Υπουργείων (η 1-7-2017 με δυνατότητα παράτασης έως 1-1-2018 σε εξαιρετικές και ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις) και τους υπόλοιπους φορείς του δημοσίου (προσδιορίζεται με υπουργική απόφαση το αργότερο έως 31-12-2018).
dikaiologitika.gr
σχετικά θέματα όπως προβλέπει το νομοσχέδιο για την κινητικότητα που κατατέθηκε στην Βουλή.
Ειδικότερα ορίζεται ότι, όλες οι διαδικασίες για την έκδοση διοικητικών πράξεων και λοιπών εγγράφων από τους φορείς του δημοσίου πραγματοποιούνται αποκλειστικά μέσω Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), με χρήση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής και χρονοσήμανσης.
Εξαιρέσεις από την ανωτέρω ρύθμιση δύναται να ορισθούν με κ.υ.α..
Η αντίστοιχη διαδικασία μεταξύ φορέων του δημόσιου τομέα και τρίτων, φυσικών και νομικών προσώπων επιτρέπεται να πραγματοποιείται με χρήση Τ.Π.Ε., υπό τις οριζόμενες επιφυλάξεις.
Επίσης προβλέπεται η λειτουργία κεντρικού Συστήματος Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Εγγράφων (Σ.Η.Δ.Ε.), το οποίο παρέχεται ως υπηρεσία σε όλους τους φορείς του Δημοσίου, με μέριμνα των οριζόμενων αρμόδιων φορέων. Κάθε φορέας του Δημοσίου μεριμνά για την ένταξή του στο κεντρικό Σ.Η.Δ.Ε., καθώς και για την απόκτηση προηγμένης ψηφιακής υπογραφής από την Αρχή Πιστοποίησης Ελληνικού Δημοσίου (Α.Π.Ε.Δ.). Καθορίζεται ειδική ρύθμιση για τους φορείς οι οποίοι διαθέτουν ήδη Σ.Η.Δ.Ε.. Τα κοινά πρότυπα διασύνδεσης και διαλειτουργικότητας των Σ.Η.Δ.Ε., καθώς και λοιπά συναφή θέματα καθορίζονται με κ.υ.α.
Παράλληλα ορίζονται οι Υπηρεσίες που είναι αρμόδιες για τη διατύπωση των σχετικών προτύπων και το συντονισμό της εφαρμογής των προτεινόμενων ρυθμίσεων, καθώς και για την υποστήριξη των φορέων του δημοσίου τομέα.
Οι διατάξεις του νομοσχεδίου θα έχουν έναρξη ισχύος - σχετικά με τις παραπάνω ρυθμίσεις - για το σύνολο των Υπουργείων (η 1-7-2017 με δυνατότητα παράτασης έως 1-1-2018 σε εξαιρετικές και ειδικά αιτιολογημένες περιπτώσεις) και τους υπόλοιπους φορείς του δημοσίου (προσδιορίζεται με υπουργική απόφαση το αργότερο έως 31-12-2018).
dikaiologitika.gr